تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش یک تا شش میلیون تومانی قیمت گوشی‌

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل ناصری ­ با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و کنترل آن موجب کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه شده است گفت: به طور نمونه قیمت گوشی همراه آیفون ایکس مکس از ۲۱ میلیون تومان به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت گوشی A۵۰ از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بازار تلفن همراه هم اکنون روند خوبی را طی می‌کند افزود: شرکت‌های فعال در حوزه تلفن همراه هر روز فعال‌تر می‌شوند بنابراین نیازمند حمایت دولت هستیم تا کالا‌ها را به جای مبادی غیرقانونی از طریق واردکنندگان قانونی، وارد و با خدمات پس از فروش ۱۸ ماهه به بازار عرضه کنیم.

کاهش یک تا شش میلیون تومانی قیمت گوشی‌

دبیر و سخنگوی اتحادیه تلفن‌های همراه گفت: شرایط در بازار به گونه‌ای شده که به ازای هر گذرنامه، ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت و از طریق آن به واردات گوشی مسافری اقدام می‌کنند.

آقای ابوالفضل ناصری افزود: کسانی که این گوشی‌ها را غیرقانونی وارد می‌کنند گذرنامه‌ها را خریداری و از این طریق گوشی‌ها را رجیستر و به بازار وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ورودی‌های کربلا و مکه که گذرنامه‌های ایرانی زیاد است اقبال زیادی برای اجاره گذرنامه‌ها به منظور رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد گفت: در این باره به حمایت دولت نیاز داریم تا بتوانیم از طریق واردات قانونی پاسخگوی نیاز بازار باشیم.

آقای ناصری افزود: نیاز کشور ماهانه حدود یک میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه است که ۸۰ تا ۸۵ درصد آن از طریق واردکنندگان رسمی و قانونی و بقیه از مبادی غیرقانونی وارد می‌شود. این در حالی است که در دوره‌ای که با کمبود گوشی همراه مواجه بودیم میزان واردات رسمی بسیار کمتر از این میزان و واردات غیر رسمی بسیار بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ درصد کنونی بوده است، از این رو زمانی که عده‌ای درخواست واردات تلفن همراه به صورت مسافری ارائه کردند دولت هم برای جبران کمبود در بازار، این گونه واردات را مجاز کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه واردات مسافری گوشی همراه، بازار را ملتهب و دوگانگی قیمت را در بازار ایجاد کرده که ما با ادامه این روش موافق نیستیم از این رو امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم همه نیاز کشور را از طریق واردکنندگان رسمی تامین کنیم.

سخنگوی اتحادیه تلفن‌های همراه با بیان اینکه اجرای طرح رجیستری موجب شد گوشی قاچاق وارد کشور نشود گفت: با اجرای این طرح اگر هم گوشی‌ای خارج از دایره واردات رسمی، وارد کشور شود باید از طریق ثبت در سایت سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) ​ و پرداخت مبالغ تعیین شده در آن و دریافت کُد مورد نیاز، به شکل قانونی وارد بازار شود.

آقای ناصری درباره مشکلات واردات رسمی تلفن همراه افزود: گوشی تلفن همراه بعد از واردشدن تا ترخیص، زمان زیادی در گمرک می‌ماند که این امر موجب می‌شود کمبود کالا در بازار اتفاق بیافتد و گوشی‌های مسافری فعال شوند، اما اگر دولت خط سبزی را در گمرک ایجاد کند که ترخیص این گونه کالا‌ها تسهیل شود تاثیر زیادی در مبارزه با قاچاق خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش فعالان اتحادیه‌های تلفن همراه که ۵ شهریور امسال در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود، گفت: در این همایش به ایجاد هماهنگی میان روسای اتحادیه‌ها در مبارزه با کالای قاچاق، حمایت از واردکننده و واردات قانونی تلفن همراه همچنین راه اندازی خط تولید داخلی و مونتاژ گوشی تلفن همراه با استفاده از سرمایه گذاری داخلی و خارجی پرداخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

گوشی تلفن همراه ارزان شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش یک تا شش میلیون تومانی قیمت گوشی‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..