تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ربات‌هایی که جایگزین پرستار سالمندان می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان ربات‌هایی ساختند که به دلیل کمبود پرستار در انگلستان می‌تواند به بیماران سالمند کمک کند. این ربات که باکستر نام دارد با تحقیقات اساتید و دانشجویان دکترای کالج امپریال لندن ساخته شده است. روبات‌هایی که جایگزین پرستار سالمندان می‌شوند باکستر دارای دو بازو و انگشتان سه بعدی است که به آن اجازه می‌دهد تا وقتی شخص با اعمالی مانند لباس پوشیدن دست و پنجه نرم می‌کند وارد عمل شود. هوش مصنوعی به این ربات کمک می‌کند تا درباره بیماران اطلاعات کسب کند و نیاز به کمک او را تشخیص دهد. توانایی این ربات در محیطهای درمانی، می‌تواند به آزادکردن وقت کارمندان برای انجام کار‌های دیگر کمک کند.  بیشتر بخوانید:  با این ابتکار راه رفتن برای معلولین ضایعات نخاعی هم ممکن می‌شود + فیلم روبات‌هایی که جایگزین پرستار سالمندان می‌شوند

باکستر برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط استارتاپی با نام Rethink Robotics ساخته شد و از آن زمان تغییرات مختلفی را پشت سر گذاشته است. آخرین نسخه ار این ربات با هدف بهبود توانایی دستگاه در خواندن حرکات و درک اینکه مثلاً بیمار نمی‌تواند از اندام خود استفاده کند، است. محققان گفتند که ایده این ربات به دلیل کمبود پرستاران واجد شرایط انجام شده است.

 طبق آمار، حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی پرستار در NHS انگلیس وجود دارد که پیش بینی می‌شود بعد از این اختراع دو برابر شود. از اکتبر سال ۲۰۱۸، در NHS انگلستان حدود ۴۱ هزار فرصت پرستار وجود داشته است و محققان تخمین می‌زنند که تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵۰ هزار کارمند دیگر نیاز دارد.

با این حال، کارشناسان معتقدند که باکستر هرگز قادر به جایگزینی مراقبت‌های شخصی انسان نخواهد بود، اما می‌تواند در به حداکثر رساندن بازده و کمک به آزاد کردن وقت پرستاران موثر باشد، با این حال احتمالاً برای همیشه جایگزینی برای انسان در هنگام مراقبت از شخص وجود ندارد.

انتهای پیام/

۴۰ هزار فرصت شغلی پرستار در انگلیس وجود دارد 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ربات‌هایی که جایگزین پرستار سالمندان می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..