تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منتقمی: اگر من بودم، برانکو را نگه می‌داشتم

فرهیختگان: در سال‌های اخیر هرگاه صحبت از انتخاب مدیر جدید برای پرسپولیس به میان آمده، یکی از گزینه‌هایی که در رسانه‌ها نامش مطرح می‌شد، بهروز منتقمی، قائم‌مقام سابق این باشگاه بود که بعد از بازنشستگی در وزارت ورزش، اکنون به‌عنوان رئیس کمیسیون بازاریابی در کمیته ملی المپیک مشغول فعالیت است. اگرچه دیگر نمی‌تواند مدیرعامل پرسپولیس شود، اما طبعا گزینه جالبی برای صحبت درباره اوضاع فعلی قرمزها به شمار می‌رود. گفت‌وگوی با منتقمی را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از مسائل مالی و بدهی 50 میلیاردی پرسپولیس آغاز کنیم.

این موضوع، تدبیر و هنر اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل را می‌طلبد که برای برای پرداخت این بدهی راه چاره‌ای پیدا کنند. در هر صورت تیمی که هوادار میلیونی دارد، باید نظر هوادار را جلب کند، ضمن اینکه همین هوادار می‌تواند جایگاه بسیار مهمی در امر باشگاهداری ایفا کند.

50 میلیارد بدهی رقم کمی نیست.

الان وضعیت هزینه‌ها تغییر کرده است. ضمن اینکه تمام این مبلغ مربوط به تیم بزرگسالان نیست. یک باشگاه دارای ارکان مختلف است که بدهی تمامی آنها این رقم را تشکیل می‌دهد.

تامین این رقم سخت نیست؟

خیر؛ برای باشگاهی مثل پرسپولیس همیشه اسپانسر و حامیان مالی وجود دارد. بنابراین هنر این است که این حامیان مالی جذب شوند.

لیگ جدید آغاز شده، اما کماکان خیلی از پرسپولیسی‌ها به خاطر رفتن برانکو، مدیران باشگاه را مقصر می‌دانند! نظر شما چیست؟

زمانی که یک مربی 3 بار پیاپی تیمی را قهرمان می‌کند و این جایگاه را به وجود می‌آورد؛ مسلما مثل یک بازیکن خوب مشتری خواهد داشت. باید از 6 ماه زودتر اقدامات لازم برای نگه‌داشتن برانکو انجام می‌شد تا کار به روز آخر و دقیقه 90 کشیده نشود. البته قابل پیش‌بینی هم بود که شاید برانکو را زودتر از موعد بخرند. از سوی دیگر یک مربی به دنبال رشد و پیشرفت است و این‌طور نیست که با این مقام‌ها بخواهد تا آخر در یک تیم خاص بماند.

برانکو خودش اشباع نشده بود؟

در هر صورت برانکو 3 قهرمانی لیگ و یک نایب‌قهرمانی آسیا را به‌دست آورد تا در زمینه کاری‌اش پیشرفت کند، لذا ما باید باهوش‌تر از برانکو عمل می‌کردیم، ضمن اینکه اولین مذاکره‌کننده با برانکو در زمان سرپرستی من در این تیم بود که در آن زمان آقای نژاد‌فلاح به ترکیه رفت و با وی برای سرمربیگری در پرسپولیس تفاهمنامه‌ای را امضا کرد، اما برای دوره جدید همکاری باید پیش‌بینی هر اتفاقی می‌شد.

مقصر اصلی ایرج عرب است؟

نمی‌توانیم مقصر را تنها یک مدیرعامل بدانیم. در تصمیم‌گیری‌ها هیات‌مدیره و مجمع عمومی و هدایتگر اصلی نقش دارند و عادلانه نیست که همه مشکلات را به مدیرعامل ربط دهیم.

اگر شما بودید، برانکو را نگه می‌داشتید؟

بله؛ اگر من بودم، برانکو را نگه می‌داشتم.

پس چگونه عرب را مقصر اصلی نمی‌دانید؟

باید دید شرایط کار چطور بوده است. من هم نمی‌توانم این اوضاع را قضاوت کنم. به نظرم همه گناه‌ها را تقصیر مدیریت نیندازیم. فکر می‌کنید با حذف مدیرعامل مشکلات حل خواهد شد؟ دیگران هم تصمیم‌گیرنده هستند! در این مورد معتقدم نباید مدیری را انتخاب کنیم که بعد پشیمان بشویم.

سکوت مدیران و اعضای‌هیات‌ مدیره از ترس است، یا نگرانی یا محافظه‌کاری و یا...؟

فرقی نمی‌کند در چه جایگاهی بلکه هرکسی مسئولیت قبول می‌کند، چه مدیرعامل و چه اعضای هیات‌مدیره باید پاسخگوی همه موضوعات باشد. امیدواریم با انسجام بهتر و نظارت بیشتر وزارت ورزش این اشکال نیز برطرف شود. در هر صورت صاحب این تیم وزارت ورزش است.

آقای پروین به‌تازگی به وزارت و انتخاب‌های مدیران تیم‌های سرخابی بدجوری تاخت.

به هر حال آقای پروین یکی از صاحبان پرسپولیس است و نگرانی و آینده‌نگری ایشان به این خاطر است که مدیریت در این باشگاه به ثبات رسیده تا بتواند با فراغ بال برنامه‌هایش را اجرا کند. از سوی دیگر مصوبات هیات‌مدیره را مدیرعامل اجرا می‌کند و اگر فقط بخواهیم به مدیرعامل بتازیم، پس نقش هیات‌مدیره چه می‌شود. بنابراین ضمن ارزش قائل شدن در رابطه با اظهارات علی پروین، معتقدم نگرانی‌ها و دغدغه‌های او نیز بیهوده نیست.

در هر صورت اعضای هیات‌مدیره هم منصوب وزارت ورزش هستند.

درست است و آنها هم سهیم هستند و نباید همه نگاه‌ها در موارد مختلف به سمت مدیرعامل باشد. در موفقیت همه شریکند ولی در شکست فقط نباید مدیریت را سرزنش کرد.

پرسپولیس امسال با کالدرون موفق می‌شود؟

من و هواداران آرزویمان سربلندی و موفقیت این تیم است، اما شرایط به سمتی پیش می‌رود که حمایت وزارت ورزش و تدبیر مدیران را می‌طلبد تا وضع موجود به سمت موفقیت سوق پیدا کند. در هر صورت جای نگرانی درحال حاضر برای پرسپولیس وجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منتقمی: اگر من بودم، برانکو را نگه می‌داشتم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..