تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کیهان باز هم عصبانی شد؛این بار از وزیر ارتباطات/چرا این روزنامه از دیگران عصبانی نمی شود؟

آذری جهرمی که چندی پیش با حضور در کنفرانسی در ژنو از اجرای سند 2030در زیر مجموعه وزارت ارتباطات خبرداده بود در ادامه مصاحبه خود با شبکه آمریکایی ادعا کرد: دسترسی داشتن کلید پیشرفت‌های اقتصادی است. با وجود تحریم‌ها ما باید خود را تطبیق دهیم.
اولا این اظهارات وزیر دولت روحانی که باید خودش سردمداررعایت قانون باشد، در استفاده از یک شبکه اجتماعی غیرقانونی و «خیلی خوب» دانستن آن، هم اقدامی غیر قانونی و هم نوعی بی‌توجهی به سیاست‌های نظام است؛ آن هم در شرایطی که مسئولان قضایی اعلام کرده‌اند عضویت در تمام شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده تخلف محسوب می‌شود.ثانیا نظرات شخصی مسئولان اجرایی نمی‌تواند و نباید بر وظایف آنها به عنوان مجری قانون اثرگذار باشد ولذا وزیر ارتباطات باید در جایگاه اجرایی خود به قانون تمکین کرده و مجری آن باشد.
علاوه‌براین اظهارات وزیر درحالی بیان شده که پیش از این عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضائی سابق دادستان کل کشور، ۲۳ مرداد 96 در جمع خبرنگاران گفته بود وقتی عملی مطابق مقررات و قوانین ممنوع اعلام شده باشد انجام آن نیز تخلف محسوب می‌شود، بر این اساس و از آنجا که توئیتر با دستور و حکم قضائی فیلتر شده استفاده از این شبکه اجتماعی هم «نوعی تخلف» و عدم رعایت مقررات محسوب می‌شود.
وی درباره استفاده بسیاری از مسئولان از جمله در وزارت ارتباطات از توئیتر گفت: «اگر عضویت مسئولان وزارت ارتباطات در توئیتر صحت داشته باشد این عضویت از سه جهت‌اشکال دارد.»
این مقام سابق قضائی‌اشکال اول را این دانست که وزارت ارتباطات مجری دستورهای قضایی مربوط به فیلترینگ است و «مجری نباید مردم را فیلتر کند و خود را مستثنی بداند».
خرم‌آبادی درباره ‌اشکال دوم خاطرنشان کرد: «وزارت ارتباطات متولی ایجاد شبکه ملی اطلاعات است و متولی شبکه ملی نباید سردمدار عضویت در شبکه‌های بیگانه ممنوعه باشد.»
وی درباره‌ اشکال سوم استفاده مسئولان وزارت ارتباطات از توئیتر هم گفت: «اگر این عضویت صحت داشته باشد عملاً نوعی تبلیغ شبکه‌های اینترنتی ممنوعه توسط متولیان شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود و نقض غرض است.»

بنابراین ابتدایی‌ترین انتظار از مسئولان یک کشور که خود داعیه قانون مداری دارند، تمکین به قوانین کشور است و به طور طبیعی اگر نقدی به این مسائل دارند، باید از مجاری قانونی پیگیری کنند نه اینکه با ایستادن دربرابر قانون، به هنجارشکنی خود افتخار نمایند.

گفتنی است کیهان در حالی منتقد استفاده مسئولان از توییتر است که برخی چهره های شاخص و نهادهای رسمی نیز از این رسانه استفاده می کنند. به عنوان مثال آقای ضرغامی(عضو شورای انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی) در توییتر، حساب کاربری دارد. بعلاوه از 2سال و اندی قبل تا چندی پیش،آقای رئیسی ریاست کنونی قوه قضاییه از توییتر بهره می گرفت و هرگز انتساب اکانت توییتری به وی تکذیب نشد.

توییتر زیر نیز از نمونه های استفاده از این رسانه است:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کیهان باز هم عصبانی شد؛این بار از وزیر ارتباطات/چرا این روزنامه از دیگران عصبانی نمی شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..