تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل به کجا رسید؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان این خبر با اشاره به سیل ابتدای امسال اظهار کرد: حادثه سیل امسال منحصربه‌فرد بود. اولین بار بود که با چنین حادثه‌ای همزمان در ۲۴ استان و بیش از ۲۳۵ شهر و ۴۰۳۵ روستای کشور روبه‌رو شدیم. تاکنون بحران در یک منطقه یا یک استان اتفاق می‌افتاد و ۳۰ استان دیگر به عنوان استان‌های معین برای کمک‌رسانی به مناطق حادثه دیده می‌شتافتند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در این حادثه برای وزارت کشور تأمین رزق و روزی مردم، برطرف کردن خسارت باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی مردم و همچنین ایجاد سرپناه برای مردم سیل‌زده بود، با اشاره به تشکیل قرارگاهی با هفت کارگروه تخصصی به صورت متمرکز در وزارت کشور به منظور رصد لحظه‌ای بحران سیل و همچنین راه اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی دولت، افزود: به همین دلیل توانستیم در ابتدای حادثه، تمام واحدهای مسکونی آسیب دیده را ارزیابی کنیم.

وی همچنین گفت: طبق آمار در روزهای ابتدای حادثه حدود ۱۶۷ هزار واحد مسکونی آسیب دیده بودند که طبق آخرین گزارش‌ها حدود ۱۳۷ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در استانهای مختلف ارزیابی شدند که از این تعداد حدود ۸ هزار و ۴۵۳ واحد مسکونی نیازمند احداث در شهرها و ۵۸ هزار و ۲۶۶ واحد مسکونی نیازمند احداث در روستاها هستند.

جمالی ن‌ژاد ادامه داد: واحدهای تعمیری شهری و روستایی و تجاری حدود ۱۰۱ هزار و ۶۲ واحد بود و ۱۰۸ هزار و ۲۸۸ واحد برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و افزون بر این با ۷۹ هزار و ۸۹۲ واحد برای دریافت تسهیلات بانکی، قرارداد منعقد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین گفت: هم اکنون آواربرداری از ۱۷ هزار و ۵۸۳ واحد شروع شده و پی کنی حدود ۲۰ هزار و ۴۱۹ واحد مسکونی و ساخت فوندانسیون برای حدود ۱۱ هزار و ۵۳۲  واحد در حال انجام است. همچنین تعمیرات ۵۲ هزار و ۹۶۷ واحد شروع شده و ۴۸ هزار و ۲۹۲ واحد به اتمام رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کارهای عملیاتی نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده با سرعت در حال انجام است، اظهار کرد: امیدواریم طبق وعده داده شده تا پایان مردادماه تعمیر بسیاری از واحدهای مسکونی آسیب دیده به اتمام برسد، البته میزان بسیار محدودی از این واحدها نیز در شهریور به اتمام می‌رسد.

وی در پایان گفت: تلاش ما بر این است که نوسازی منازل آسیب دیده‌ای که نیاز به پی‌کنی و فوندانسیون دارند تا پایان سال به اتمام برسد.

۲۳۵۲۳۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل به کجا رسید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..