تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوژه‌های زردی که به موزیک ویدئوها هم سرایت کرد

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، موزیک ویدئو موضوعی حرفه‌ای و جا افتاده در دنیاست؛ چراکه ترکیب تصویر و صوت با هم و بیان تاثیرگذار محتوای قطعه است. وقتی تصویر و صوت کنار هم قرار می‌گیرند، با ارائه مجموعه‌ای مشترک شاید بتوان تاثیرگذاری صوت یا تصویر را دو چندان کرد.

موزیک ویدئو یا موسیقی تصویر فرصتی است که معمولا خوانندگان تلاش می کنند از آن برای شهرت هر چه بیشتر خود استفاده کنند. ساخت یک موزیک ویدئو در تمام دنیا تبدیل به یک شاخه کاملا حرفه‌ای در موسیقی شده و حتی از خوانندگانی که چندان حرفه‌ای و شناخته شده نیستند، موزیک ویدیو وجود دارد.

سوژه‌های زردی که به موزیک ویدئوها هم سرایت کرد

موزیک ویدئو موضوعی جا افتاده در دنیاست و جشنواره‌هایی مانند مایورکای اسپانیا بخشی با نام بهترین موزیک ویدئو را در فستیوالشان قرار داده اند.

راه عجیب یک شبه معروف شدن برخی خوانندگان

بسیاری که ثروتمند هستند و می‌خواهند مسیر خواننده شدن را یک شبه طی کنند، یکی از راه‌های ورودشان به عرصه موسیقی، همین موزیک ویدئو است. این افراد وقتی قطعات خود را در مجهز‌ترین و بهترین استودیو‌ها در دنیا ضبط می‌کنند، بی تردید تهیه یک تیم حرفه‌ای سینمایی، برای ساخت موزیک ویدیو کار سختی برایشان نیست. آن‌ها هم از این ترفند برای سر زبان افتادن اسمشان در میان مخاطبان هنر اول استفاده می‌کنند.

موزیک ویدئو راهش را در موسیقی ایران هم پیدا کرده است، راهی که شاید به درستی آغاز نشده و فقط عرصه‌ای برای خودنمایی است. استفاده از المان‌های صرفا سینمایی در موزیک ویدئو‌ها شاید همان راه نادرست در این عرصه است. بسیاری از موزیک ویدیو‌ها نمایانگر تصویر زیبا و باکیفیت هستند، اما منتقل کننده معنای اصلی داخل قطعه نیستند.

سوژه‌های زردی که به موزیک ویدئوها هم سرایت کرد

حرکات آهسته که به خودی خود زیباست، در موزیک ویدئو‌ها آنقدر اغراق آمیز و بی اندازه استفاده می‌شوند، که سیر اثر را به هم می‌ریزند و در نهایت به مفهوم اصلی خدمتی نمی‌کنند.

بعضی موزیک ویدئو‌ها هم فقط نمایانگر جذابیت‌های بصریِ محیطی است که در آن تصویر برداری شده است؛ استفاده از طبیعت و جنگل برای موزیک ویدئو‌ها به تِم اصلی بسیاری از موزیک ویدئو‌ها تبدیل شده است البته که در این کار اشکالی وجود ندارد، اما باید این المان‌های بصری با چارچوب کلی قطعه موسیقی همخوانی داشته باشد.

نکته دیگر خودنمایی برخی خوانندگان است؛ نشان دادن حرکات یک خواننده و تصاویری که همگی چهره و استایل خواننده را به تصویر می‌کشد، دیگر تاثیر گذاری چندانی ندارد و حتی به دلیل زیاد بودن این نوع محصولات، جذابیت خود را حتی برای طرفداران آن هنرمند از دست داده است.

سوژه‌های زردی که به موزیک ویدئوها هم سرایت کرد

سرایت سوژه های زرد به موزیک ویدئوها

این روز‌ها در برخی از موزیک ویدئو‌ها شاهد موضوعات زرد هستیم؛ موضوعاتی که به عشق‌های مثلثی یا بحث های زن و شوهری ختم می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد خوانندگان به این سمت رفته‌اند که با این سبک‌های زرد به سمت فریب مخاطب بروند.

برای ساخت موزیک ویدئو باید این موضوع را در نظر داشت که تمامی المان‌های تصویر برای بیان بهتر محتوای قطعات است. موضوع اصلی در موزیک ویدئو استفاده از یک هنر تاثیر گذار برای بیان یک محتواست؛ بنابراین خودنمایی جایی در این کار ندارد. حتی ممکن است در موزیک ویدئو خود خواننده حضور نداشته باشد یا حتی یک موسیقی بی کلام در کنار تصاویر ارائه شود. به جای استفاده نابجا و گاه و بی گاه از این هنر باید از آن به عنوان یک فرصت همیشه در دسترس و تاثیرگذار استفاده کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوژه‌های زردی که به موزیک ویدئوها هم سرایت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..