تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکاری شگفت‌انگیز برای حفظ فرمول‌ها/ تاثیر شگفت‌انگیز تغییر فضای مطالعه در نمره ممتاز گرفتن

به گزارش  خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان اخبار آموزشی، امروز به بررسی چند نکته مهم در مطالع و افزایش یادیگیری بپردازیم.

راهکاری که کمک می‌کند تا آخر عمرتان مطالب را فراموش نکنید

برنامه ریزی اولین قدم برای انجام هر کاری است؛ نه تنها در درس خواندن بلکه در هر جای دیگری که احساس کردید ممکن است در عملکرد خود دچار خطا شوید برنامه ریزی می‌تواند به شما کمک کند؛ با برنامه ریزی می‌توانید ساعت معینی در روز را به درس خواندن اختصاص بدهید.

بدون برنامه ریزی معمولا فرصتی برای درس خواندن پیدا نخواهید کرد؛ در این روش بهتر است ساعات درس خواندن را روی کاغذ بنوسید و طبق آن عمل کنید؛ با این کار به درس خواندن به طور منظم عادت خواهید کرد.

راهکاری شگفت‌انگیز برای حفظ  فرمول‌ها/ تاثیر شگفت‌انگیز تغییر فضای مطالعه

با اضطراب و خستگی چیزی یاد نخواهید گرفت

 به وضعیت جسمانی خود بیشتر توجه کنید؛ همانطور که می‌دانید زمانی که مغز در شرایط آرام قرار بگیرد و خالی از افکار باشد مطالب را به خوبی دریافت خواهد کرد؛ خستگی، حواس پرتی، اضظراب و عصبی بودن توانایی مغز در دریافت مطالب کاهش می‌دهد و در نهایت  تمام کوشش برای یادگیری مطلب مورد نظر بیهوده خواهد بود.

راهکاری شگفت‌انگیز برای حفظ  فرمول‌ها/ تاثیر شگفت‌انگیز تغییر فضای مطالعه

بیشتر بخوانید: محل مناسب درس خواندن بدون خستگی/ چطور درس‌ها را عمقی یاد بگیریم؟

با این روش فرمول‌ها فراموش نخواهند شد

برای خودتان راهنمای مطالعه بسازید؛ برای این منظور لیستی تهیه کنید و روی آن نکات مورد توجه و مهم، فرمول، تاریخ ها،کلمات کلیدی و توضیحات را به زبان خودتان بنویسید و با خواندن هر کدام، آن قسمت را روی لیست نشانه گذاری کنید.

 این مورد نیز جز بهترین روش درس خواندن است و در واقع با این روش خودتان را مجبور به خواندن همه مطالب خواهید کرد.

راهکاری شگفت‌انگیز برای حفظ  فرمول‌ها/ تاثیر شگفت‌انگیز تغییر فضای مطالعه

حافظه خود را با تغییر محل مطالعه تقویت کنید

اگرچه بسیاری از دانشجویان به مطالعه در کتابخانه شدیدا معتقدند، اما دانشمندان بر این باورند تغییر متناوب محیط مطالعه بر یادگیری بسیار موثر است. 

حافظه انسان بر اساس موقعیت و مکان شکل می‌گیرد در نتیجه انجام این کار باعث می‌شود میزان به خاطر سپردن مطالبی که یاد گرفته‌اید، افزایش پیدا کند.

راهکاری شگفت‌انگیز برای حفظ  فرمول‌ها/ تاثیر شگفت‌انگیز تغییر فضای مطالعه

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکاری شگفت‌انگیز برای حفظ فرمول‌ها/ تاثیر شگفت‌انگیز تغییر فضای مطالعه در نمره ممتاز گرفتن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..