تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این چند ترفند ساده نمره کامل بگیرید/ چند نکته برای کمک به یادداشت برداری/ با موسیقی درس بخوانیم یا بدون موسیقی؟

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان اخبار آموزشی، امروز به بررسی چند راهکار ساده برای به خاطر سپردن درس‌ها بپردازیم.

تاثیر چشمگیر گوش دادن به درس در کلاس

یکی از راهکار‌های ساده برای افزایش فهم، توجه به آموزش‌های کلاس درس است؛ این کار زحمتی برای‌ شما ندارد اما به یادگیری شما کمک می‌کند؛  با این باور که من خیلی راحت موضوع را می‌گیرم یا خودم بعدها درس را خواهم خواند خود را فریب ندهید و دانش آموز و دانشجوی فعالی باشید.

سر کلاس خوب به آموزش‌ها گوش کنید زیرا معلم‌ها و استادها معمولا با تأکید، موضوعات مهم را مشخص می‌کنند؛ هرچه بیشتر در آغاز کار فرا بگیرید، به مطالعه‌کمتری برای آزمون نیاز خواهید داشت.

با این چند ترفند ساده نمره کامل بگیرید/ چند نکته برای کمک به یاداداشت برداری/ با موسیقی درس بخوانیم یا بدون موسیقی؟؟

با این چند نکته بهترین جزوه را در آخر ترم داشته باشید

یادداشت‌برداری سر کلاس یا از مطالبی که خوانده‌اید کار بسیار مهمی است که اغلب شما آن را انجام می‌دهید اما  عمل کردن به این کار آن‌ طور که در حرف به نظر می‌رسد، آسان نیست؛  یادداشت‌بردای  صحیح در هنگام مطالعه کمک بزرگی به شما می‌کند.

باید سعی کنید هرچه معلم می‌گوید یادداشت یا حتی در صورت امکان گفته‌های او را ضبط کنید اما این کار نباید شما را از گوش دادن به صحبت‌های معلم غافل کند.

هر روز بلافاصله پس از کلاس یادداشت‌های‌تان را مرور کنید؛ این کار به درک بهتر و به یاد سپردن آموخته‌ها کمک می‌کند؛ سعی کنید یادداشت‌هایی که برای شب امتحان نگه می‌دارید خلاصه و در عین حال جامع و کامل باشد تا در کم‌ترین زمان ممکن بیشترین حجم ممکن را مرور کنید.

با این چند ترفند ساده نمره کامل بگیرید/ چند نکته برای کمک به یاداداشت برداری/ با موسیقی درس بخوانیم یا بدون موسیقی؟؟

بیشتر بخوانید: محل مناسب درس خواندن بدون خستگی/ چطور درس‌ها را عمقی یاد بگیریم؟ / ترفندهایی برای مطالعه موثر در تابستان

یک راهکار ساده برای کاهش اضطراب امتحان

یکی از بهترین راهکار‌ها برای کاهش اضطراب و بهبود عملکرد آگاهی از نوع و چگونگی امتحان است؛ از معلم یا استاد‌تان درباره‌ نحوه آزمون و چگونگی نمره‌ دادن بپرسید؛ ممکن است روشی برای گرفتن نمره‌ اضافه وجود داشته باشد.

از معلم‌ یا استادتان درخواست کنید نگاهی به جزوه‌تان بیندازد و در صورت تمایل موضوعات و نکته‌های مهم را مشخص کنید تا شب امتحان که زمان کافی ندارید بتوانید از  آن مفیدتر استفاده کنید.

با این چند ترفند ساده نمره کامل بگیرید/ چند نکته برای کمک به یاداداشت برداری/ با موسیقی درس بخوانیم یا بدون موسیقی؟؟

ضد و نقیض‌هایی درباره تاثیر موسیقی بر مطالعه

تأثیر موسیقی بر عملکرد حافظه در افراد مختلف متفاوت است؛ برخی پژوهش‌ها اثر مثبت موسیقی بر حافظه را در مبتلایان به اختلال بیش‌فعالی نشان داده‌اند، درحالی‌که در افراد معمولی تأثیر منفی مشاهده نشده است اما جالب است بدانید که برای افزایش کارایی، موسیقی کلاسیک مؤثرتر است.

با این چند ترفند ساده نمره کامل بگیرید/ چند نکته برای کمک به یاداداشت برداری/ با موسیقی درس بخوانیم یا بدون موسیقی؟؟

پیش از همه، باید مشخص کنید که آیا اصلا موسیقی به درس خواندن شما کمک می‌کند یا نه؟ اگر از گوش دادن به موسقی هنگام درس خواندن لذت می‌برید، مطمئن شوید به جای تمرکز بر موضوع مطالعه، شعر و ملودی آن را  در ذهن‌تان تکرار نمی‌کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این چند ترفند ساده نمره کامل بگیرید/ چند نکته برای کمک به یادداشت برداری/ با موسیقی درس بخوانیم یا بدون موسیقی؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..