تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازیگری که به خاطر پول اجرای یک نمایش را لغو کرد!

بازیگری که اجرای یک نمایش را لغو کردوحید زارعی نویسنده و کارگردان نمایش «ماه و پلنگ» در خصوص لغو اجرای این نمایش بعد از سه شب اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از زمان شروع تمرین های نمایش یک خانم بازیگر به گروه ما اضافه و طبق توافق قرار شد، مبلغی را به عنوان دستمزد و در طول سی شب اجرا به  ایشان پرداخت کنیم. قرار شد شب اول اجرای نمایش مبلغ نخست و در  میانه های اجرا مبلغ دوم و در روز پایان نمایش دستمزد ایشان تسویه شود.

وی ادامه داد: در شب اول اجرای نمایش این خانم بازیگر دستمزد خود را دریافت کرده بودند؛ اما متاسفانه  در شب سوم اجرای نمایش ایشان درخواست کل مبلغ توافقی را کردند و گفتند باید کل مبلغ را به من پرداخت کنید؛ در غیر این صورت برای اجرای نمایش حاضر نمی شوم. با توجه به اینکه سایر بچه های گروه ریالی دریافت نکرده بودند و من هم به عنوان بازیگر , نویسنده و کارگردان نمایش ریالی دریافت نکرده بودم, همگی منتظر پیشرفت اجرای نمایش بودیم که ایشان درخواست پول کردند.

زارعی با اشاره به اینکه این خانم بازیگر خیلی راحت اجرای یک نمایش را لغو کرد, گفت: من قرارداد مکتوب با این بازیگر نداشتم و حتی اگر قراردادی هم نوشته می شد، فرقی در اصل موضوع نداشت. برای شب چهارم نمایش را لغو کردیم و مجدد  با ایشان صحبت کردم و گفتم که ما به تعهد خود عمل کردیم و شما باید برای اجرا حاضر شوید اما قبول نکردند و گفتند باید اجرای نمایش لغو شود. از آن جایی که این شخص از نقش های اصلی نمایش بودند ما مجبور به لغو نمایش شدیم.

زارعی در خصوص همکاری پیشین خود با این بازیگر خانم گفت: ایشان از طریق دوستی به من معرفی شدند و من تست نخست را از او گرفته و مورد تایید واقع شدند. من بدون شناخت قبلی همکاری خود را با این شخص آغاز کردم. نمی دانم چه کسی بدعت این کار را نهاد,  متاسفانه برخی بسیار راحت می گویند که پول دهید، در غیر این صورت برای کار حاضر نخواهیم شد. حتی در کارهای سرشناس و در شب نخست اجرا نیز این اتفاق ها رخ داده است.

وی افزود: ما به عنوان هنرمندان قدیمی تئاتر یک تعهد اخلاقی نسبت به صحنه تئاتر داریم و پول در وهله دوم برای ما مهم است. 18 نفر از اعضای گروه بجز این خانم برای کار زحمت کشیده اند , من نمی توانم راحت حق دیگران را پایمال کرده و دستمزد ایشان را در شب های نخست اجرا تسویه کنم. این تئاتر است نه سینما و تلویزیون که به راحتی شخصی جایگزین شود که سکانس ها گرفته شود. این شخص در نمایش نقش پررنگی داشت و زمانی برای جایگزین کردن بازیگر نداشتیم؛ برای همین اجرا لغو شد.

زارعی با اشاره به اینکه باید مسئولان تئاتر تدبیری برای این مشکلات بیندیشند, بیان کرد: باید این مشکلات از مکان های آموزشی حل شود و درس اخلاق به بازیگرانی که می خواهند وارد این عرصه شوند, داده شود. از نظر من باید مرکز هنرهای نمایشی قوانین سختی برای این مشکلات در نظر بگیرد تا بازیگری به راحتی کاری را لغو نکند. من از طریق مرکز هنرهای نمایشی پیگیر این موضوع خواهم بود.

انتهای پیام/

چه بر سر اجرای نمایش «ماه و پلنگ» آمد؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازیگری که به خاطر پول اجرای یک نمایش را لغو کرد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..