تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلوله‌های نقره‌ای که انرژی سبز تولید می‌کنند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برخلاف بنزین و دیزل، هیدروژن هنگام سوختن هیچ آلودگی تولید نمی‌کند و در حال حاضر توسط برخی از تولیدکنندگان اتومبیل برای اتومبیل‌های برقی استفاده می‌شود و ممکن است برای تولید برق هم سوزانده شود. اما تاکنون فناوری هیدروژن در مقیاس گسترده به دلیل هزینه زیاد جداسازی آن از هیدروکربن‌ها ممنوع شده است.

در حال حاضر بخش اعظم هیدروژن مورد استفاده برای وسایل نقلیه از گاز طبیعی حاصل می‌شود که فرآیند استخراج آن باعث تولید گاز گلخانه‌ای متان و با گرم شدن سیاره همراه است.

اکنون گروهی از مهندسان کانادایی به روش استخراج هیدروژن مستقیماً از ماسه‌های نفتی و مزارع نفتی همراه با حذف دی اکسید کربن و متان دست یافته‌اند. نتایج این تحقیق در کنفرانس ژئوشیمی گلدشتمید در بارسلونا رونمایی شد و این فناوری پتانسیل تأمین کل برق مورد نیاز کانادا را آنهم بدون انتشار گاز‌های گلخانه ای، برای ۳۳۰ سال آینده دارد.

"گرانت استرم"، مدیر عامل شرکت پروتون فن آوری، که دراین روش استخراج مشارکت دارد، می‌گوید: تولید هیدروژن کم هزینه از منابع نفتی که هیچگونه تولید گاز‌های گلخانه‌ای ندارد، می‌تواند نیاز تمام دنیا را با استفاده از زیرساخت‌های موجود فراهم کند. این همان گلوله نقره‌ای برای انرژی پاک و آب و هوای پاک است. 

این محقق می‌گوید؛ این روش در مقایسه با روش‌های فعلی تولید هیدروژن مقرون به صرفه‌تر است و حتی مزارع نفتی متروکه هنوز حاوی مقادیر قابل توجهی ماده برای تولید هیدروژن هستند.

بیشتر بخوانید:  روشی خارق العاده برای تولید سوخت سفینه‌های فضایی که به فکرتان هم نمی‌‎رسد او و تیمش دریافتند که تزریق اکسیژن در مزارع باعث افزایش دمای زیرین آن‌ها می‌شود و هیدروژن را که می‌تواند از سایر گاز‌ها فیلتر شود، آزاد می‌کند.

استرم می‌گوید؛ تنها محصول موجود در این فرآیند هیدروژن است، به این معنی که این فناوری بطور موثر بدون آلودگی است.


به عقیده پروفسور برایان هورسفیلد، از مرکز تحقیقات ژئوشیمی آلمان GFZ گفت برای دیدن چگونگی عملکرد سیستم در مقیاس صنعتی، آزمایش وسیع لازم است. با این وجود وی این پروژه را بسیار ابتکاری و هیجان انگیز خواند.

انتهای پیام/

گازی که هنگام سوختن ، آلودگی تولید نمی‌کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلوله‌های نقره‌ای که انرژی سبز تولید می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..