تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به دنبال نگاه‌های متفاوت در آثار مستند هستیم/ ماحصل یک جنگ خانمان‌سوز در «حلب سکوت جنگ»

به دنبال نگاه‌های متفاوت در آثار مستند هستیم/ ماحصل یک جنگ خانمان‌سوز در «حلب سکوت جنگ»به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی مطهر تهیه‌کننده مستند «حلب سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو که نامزد بهترین تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه مستند در یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران شده است، گفت: «حلب سکوت جنگ» جزو فیلم‌هایی است که به شدت مورد توجه جریان‌های هنری، نخبگان و جشنواره‌ای بوده، این فیلم تولید یک سال و نیم پیش است که از جشنواره ایدفا که یکی از بهترین جشنواره‌های مستند دنیاست گرفته تا جشنواره‌های شرق آسیا، آمریکا و جشنواره‌های خودمان از آن استقبال کرده اند.

«حلب سکوت جنگ» یک فیلم فرمی است که درباره بحران و جنگ صحبت می‌کند، اما هیچ موجود جانداری جلوی دوربین آن نمی‌آید. این فیلم تنها با ابنیه و اماکنی که ما حصل یک جنگ خانمان‌سوز در سوریه است به همه نشان می‌دهد که این جنگ چه ارمغانی برای یک شهر تاریخی داشته و تنها از آن آوار‌هایی به جا مانده به طوری که این شهر زیبا را به یک سکوت مرگبار تبدیل کرده است.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: این فیلم سی دقیقه‌ای به شکل کاملا حرفه‌ای ساخته شده و یک گروه حرفه‌ای پشت آن بوده است به طوری که اجازه و حضور بین المللی پیدا کرد که باعث افتخار خانه مستند انقلاب اسلامی و فیلمسازش شد.

مطهر بیان کرد: ساخت این فیلم‌ها با نگاه‌ها و توسط افراد متفاوت یک جریان در خانه مستند انقلاب اسلامی به صورت یک باره اتفاق نیفتاد. به این صورت که فیلمسازان متفاوت و غیرمتعارف به سراغ ساخت فیلم‌های این چنینی رفته اند نه آدم‌هایی که به ساخت فیلم‌هایی درباره جنگ معروف هستند.

این تهیه‌کننده توضیح داد: هرچند این افراد نگاه‌های متفاوتی داشته اند، ولی مواضع ما را هم نشان داده اند به این صورت که مردم سوریه مظلوم واقع شده اند و دخالت‌های کشور‌های خارجی و دلار‌های نفتی باعث شد این بحران در سوریه ایجاد شود ضمن اینکه قدرت رسانه‌های عربی علیه دولت قانونی سوریه و اختلافات داخلی این کشور باعث شد سوریه دچار این وضعیت شود.

وی در پایان گفت: این مستند به این موضوعات می‌پردازد البته نه به صورت گل درشت و به صورتی که فقط به درد بخش داخلی ایران بخورد، چون برای ما مهم است که فیلم‌های ایرانی مخاطبان خارجی را نیز درگیر کنند در نظر داشته باشید که الجزیره و خیلی از رسانه‌های عربی برای مخاطبان جهانی آثاری با نگاه خودشان ارائه داده‌اند، ولی فیلمسازان ایرانی کمتر توانسته اند فیلم‌های خود را به مخاطبان خارجی عرضه کنند. از همین رو تدابیر ما به این صورت است که مخاطبان غیرایرانی که شاید به دلیل مسمومیت افکار علیه مواضع ایران نمی‌توانند قضاوت درستی داشته باشند، بعد از تماشای فیلم موضع بگیرند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به دنبال نگاه‌های متفاوت در آثار مستند هستیم/ ماحصل یک جنگ خانمان‌سوز در «حلب سکوت جنگ»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..