تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواندن کدام سوره شرف دنیا و آخرت را به انسان اعطا می کند؟+صوت آیات

تلاوت چهارشنبه/ سوره‌ای برای مقام و منزلت در دنیا و آخرتبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سوره زمر سی و نهمین سوره جزء بیست و سوم و بیست و چهارم و از سوره‌های مکی قرآن است.

نام‌گذاری این سوره به نام «زمر» به دلیل وجود این واژه در آیات ۷۱ و ۷۳ سوره است که به تقسیم انسان‌ها به دو گروه بهشتیان و دوزخیان در روز قیامت و بررسی احوال آنان می‌پردازد.

در این سوره به مساله معاد، آثار توحید، تنزیه خداوند و ذکر این نکته که انسان معمولا در مواقع اضطرار و درماندگی به خدا روی می‌آورد ولی بعد از گشایش و راحتی دچار غفلت می‌شود، پرداخته است. از آیات مشهور این سوره آیه ۵۳ است که به بندگان توصیه می‌کند هرگز از رحمت خدا ناامید نشوند این سوره در حدود نیم جزءِ قرآن است.

در فضیلت تلاوت این سوره آمده است هر کس سوره زمر را قرائت کند خداوند امید او را در روز قیامت قطع نمی‌کند و به او پاداش خائفان از خود را عطا می‌کند. از امام صادق (ع) نیز آمده هر کس سوره زمر را در روز یا شب تلاوت کند و کلماتش را به آسانی و به آرامی بر زبان جاری کند؛ خداوند شرف دنیا و آخرت را به وی عطا می‌کند و او را بدون مال و فامیل عزیز می‌ کند به حدی که هر کس او را ببیند بزرگ بشمارد و حشمتش وی را بگیرد و جسمش را بر آتش دوزخ حرام سازد.

فایل صوتی تلاوت سوره زمر آیات ۷۳ تا ۷۵ با صدای محمود منشاوی

متن آیاتی از سوره زمر همراه با ترجمه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

وَ سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَ‌بَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرً‌ا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَ قَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِینَ ﴿٧٣﴾

و کسانى که از پروردگارشان پروا داشته‌اند گروه گروه به سوى بهشت سوق داده شوند تا، چون بدان رسند و درهاى آن به رویشان گشوده گردد و نگهبانان آن به ایشان گویند: سلام بر شماخوش آمدید در آن درآیید و جاودانه بمانید (۷۳)

وَ قَالُوا الْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِی صَدَقَنَا وَ عْدَهُ وَ أَوْرَ‌ثَنَا الْأَرْ‌ضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَیْثُ نَشَاءُ ۖ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِینَ ﴿٧٤﴾

و گویند: سپاس خدایى را که وعده‌اش را بر ما راست گردانید و سرزمین بهشت را به ما میراث داد از هر جاى آن باغ پهناور که بخواهیم جاى مى‌گزینیم چه نیک است پاداش عمل‌کنندگان (۷۴)

وَ تَرَ‌ى الْمَلَائِکَةَ حَافِّینَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْ‌شِ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَ‌بِّهِمْ ۖ وَ قُضِیَ بَیْنَهُم بِالْحَقِّ وَ قِیلَ الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَ‌بِّ الْعَالَمِینَ ﴿٧٥﴾

و فرشتگان را مى‌بینى که پیرامون عرش به ستایش پروردگار خود تسبیح مى‌گویند و میانشان به حق داورى مى‌گردد و گفته مى‌شود: سپاس ویژه پروردگار جهانیان است (۷۵)

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواندن کدام سوره شرف دنیا و آخرت را به انسان اعطا می کند؟+صوت آیات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..