تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آگاهی بخشی عمومی، لازمه تشخیص و کنترل بیماری است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مردم اطلاعات درستی از علائم بیماری ها ندارند/لزوم الویت پیشگیری بر درماناحمد مهری، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت به موضوع پیشگیری و بهداشت، اظهار کرد: طرح غربالگری فشارخون نشان داد که مردم اطلاعات و آگاهی درستی از سلامت و نشانه‌های بیماری‌های مختلف را ندارند، زیرا در هنگام ابتلای افراد به برخی از عارضه‌ها مانند سرطان، متوجه علائم این بیماری در گذشته خود می‌شوند.

او ادامه داد: کارشناسان و مراقبان سلامت در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم بین ۴ تا ۶ سال آموزش‌های خود را دیده‌اند و سازمان ذی‌ربط آموزش‌های دوره‌ای را به مراقبان سلامت و بهورزان ارائه می‌دهند.

مهری تأکید کرد: عدم تشخیص به‌موقع بیماری و آگاهی نداشتن از وضعیت سلامتی یکی از مشکلات امروز مردم کشورمان است و این مسئله اهمیت پیشگیری و بهداشت را مقدم بر درمان می‌کند.

لزوم ارتقای سواد سلامت مردم

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: کارشناسان بهداشت و مراقبان سلامت به طور رایگان مراجعه کنندگان را از علائم و وضعیت سلامت خود آگاه می‌کنند.

او افزود: غربالگری فشارخون به نوعی آگاه‌سازی مردم در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف و رعایت بهداشت و کارشناسان بهداشت به طور رایگان در صورت نیاز زمینه‌های درمان را برای بیماران فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: آغاز فاز عملیاتی کمپین کنترل فشار خون از امروز در کشور

مهری گفت: یکی از نگرانی‌های کارشناسان بهداشت این است که مردم جامعه نتوانند اختلالات ناشی از بیماری‌های خود را تشخیص بدهند و هنگامی که به عارضه سخت مانند سرطان مبتلا شده باید هزینه‌های گزافی را بپردازند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آگاهی بخشی عمومی، لازمه تشخیص و کنترل بیماری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..