تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محافظی در برابر بیماری چشم/ وسیله‌ای که جلوی کوری شما را می‌گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چشم یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی بدن با دنیای خارج است به طوریکه می‌توان از چشم به عنوان ایجاد کننده تعادل و حافظ بدن نام برد. همانطور که بیرون از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و پوست خود را از اشعه آفتاب محافظت می‌کنید، باید مراقب چشمان خود نیز باشید. با این وسیله کور نمی‌شوید / وسیله‌ای که جلوی کوری شما را میگیرد/ محافظی در برابر بیماری چشم / کاهش بروز مشکلات چشمی با عینک

بسیاری از مشکلاتی که برای چشم پیش می‌آید به‌دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است، بنابراین استفاده از عینک آفتابی برای حفظ سلامت چشم یک امر ضروری است. عینک‌های آفتابی موجب کاهش صدمه اشعه خورشید به قرنیه، عدسی و شبکیه چشم می‌شود چرا که این ۳ قسمت از عوامل دید انسان است.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی نقش مهمی در ایجاد بیماری‌های چشمی دارد، اما بهره گیری از عینک آفتابی می‌تواند در کاهش بروز مشکلات چشمی و حتی پوستی افراد جامعه مؤثر واقع شود.

 محمدرضا محمدعلی‌ها، عضو انجمن اپتومتریست ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک در خصوص ضرورت استفاده از عینک آفتابی اظهار کرد: استفاده از عینک آفتابی را باید از سنین کودکی به کودکان آموزش داد تا کودکان از سنین پایین برای حفظ چشمان خود در برابر نور آفتاب تلاش کنند تا در بزرگسالی کمتر دچار بیماری‌های چشمی شوند. برخی افراد از چشم و پوست حساسی برخوردارند و همین امر می‌تواند در آینده برای آن‌ها مشکل‌ساز شود.

انتخاب عینک آفتابی بسیار مهم است چرا که یک انتخاب اشتباه می‌تواند اشعه ماورابنفش را به چشم منتقل کند. افرادی که رانندگی می‌کنند بهتر است از شیشه‌های عینک پلاریزه استفاده کنند، چرا که شیشه‌های دیگر اشعه ماورا بنفش را رد می‌کند، اما شیشه این عینک‌ها جذب و اجازه ورود به چشم را نمی‌دهد.

با این وسیله کور نمی‌شوید / وسیله‌ای که جلوی کوری شما را میگیرد/ محافظی در برابر بیماری چشم / کاهش بروز مشکلات چشمی با عینک


او افزود: نباید به افرادی که در گوشه و کنار خیابان عینک آفتابی می‌فروشند اعتماد کرد؛ چرا که عینک‌های آفتابی وارد شده توسط این افراد از راه‌های قاچاق و غیررسمی است، بنابراین استاندارد نیست. در واقع یک عینک آفتابی باید از موسسات عینک سازی و عینک فروشی برچسب و پروانه وزارت بهداشت و وزرارت بازرگانی را دارند، تهیه وخریداری شود.

عینک‌هایی که UV آن‌ها ۴۰۰ نباشد اشعه از عینک رد شده و به بافت‌های نرم چشم نفوذ می‌کند؛ این معظل می‌تواند از عوامل اصلی بروز آب مروارید زودرس باشد. بیشتر بخوانید: همه آنچه در مورد عینک آفتابی باید بدانید/خطری که در پس مد عینک‌های آینه‌ای سراغتان می‌آیدچند ویژگی عینک آفتابی استاندارد شامل:
_عینک آفتابی نباید باعث تغییر ماهیت نور و تصاویر شود.
- دقت کنید رنگ هر دو شیشه عینک کاملا یکسان بوده و فاقد موج و عیب و نقص باشند.
-عینک آفتابی نباید آنقدر تیره باشد که چشمان شما از پشت آن دیده نشود چرا که چنین عینک‌هایی دید شما را کم می‌کند.
- میزان محافظت عدسی عینک از چشم‌ها در مقابل اشعه فرابنفش خورشید با دستگاهی به نام UV متر سنجیده می‌شود. با این وسیله کور نمی‌شوید / وسیله‌ای که جلوی کوری شما را میگیرد/ محافظی در برابر بیماری چشم / کاهش بروز مشکلات چشمی با عینک

میرزاجانی اپتومتریست ادامه داد: عینک آفتابی باید با مشورت پزشک اپتومتریست استفاده شود چرا که می‌تواند موسسه استاندارد عینک آفتابی را معرفی کند تا چشم‌های افراد کمتر دچار مشکل شوند، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید افراد باید به بینایی خود احترام بگذارند، در واقع این شعار باید برای همه افراد جامعه باشد.

او تصریح کرد: ۸۰ درصد یادگیری و ارتباط با محیط از طریق بینایی است در واقع بینایی یک نعمت خداوندی و ارزشمند است. در بیشتر مواقع با روش‌های پیشگیری از بیماری‌های چشمی حاصل از آفتاب شدید جلوگیری کرد.

البته افرادی که بیماری چشمی و یا مشکل چشمی هم ندارند سالیانه یک بار توسط اپتومتریست چشم هایشان را چک کنند. عینک‌های آفتابی بعد یک سال باید تعویض شوند

عظیمی اپتومتریست بیان کرد: شیشه‌های عینک آفتابی با گذر زمان در مقابل نور خورشید کدر و فرسوده می‌شود، به طوریکه اگر شیشه‌های عینک قادر به جلوگیری از نفوذ اشعۀ ماورای بنفش نباشد؛ این اشعه، به چشم باز می‌گردد و اثرات جبران ناپذیری همانند خارش، سوزش، ریزش اشک، تاری دید و در نهایت کوری را برای افراد به دنبال دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محافظی در برابر بیماری چشم/ وسیله‌ای که جلوی کوری شما را می‌گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..