تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میرمحمدصادقی: کارت بازرگانی مجوز واردات  و صادرات نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق بازرگانی ایران علا میرمحمد صادقی نایب‌رئیس اتاق تهران معتقد است کارت بازرگانی مجوزی برای صادرات و واردات نیست؛ در اتاق بازرگانی تنها صلاحیت افراد برای دریافت کارت تعیین می‌شود و ضوابط را ارگان‌های دولتی مشخص می‌کنند؛ ازاین‌رو منتسب کردن انحرافات و سوءاستفاده عده‌ای از کارت بازرگانی به اتاق مصداق ظلم است.

نایب‌رئیس اتاق تهران در مورد دلایل سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی و شکل‌گیری کارت بازرگانی موسوم به «یک‌بارمصرف یا اجاره‌ای»، گفت: یکی از مهم‌ترین عادت‌های غلط جا افتاده در برخی از افراد و همچنین سازمان‌های دولتی این است که کوتاهی‌های خودشان را به گردن دیگران می‌اندازند. عرصه اقتصاد هم از این موضوع مستثنا نیست و اگر ضعفی در فراید صادرات و واردات یا کارت بازرگانی احساس شود، سازمان‌های دولتی این مشکل را به گردن اتاق بازرگانی می‌اندازند.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: کارت بازرگانی مجوزی برای صادرات و واردات نیست؛ عملکرد این کارت مانند گواهینامه رانندگی است که یک نهاد مانند اداره راهنمایی و رانندگی، گواهینامه‌ها را بر اساس معیارهای خود صادر می‌کند، اما تعیین دیگر ضوابط بر عهده سازمان‌های دولتی است. بر همین اساس کارت بازرگانی را نباید به‌منزله ابزاری در نظر گرفت که بر اساس آن مشخص شود فردی کار خلاف انجام داده یا خیر.

او با اشاره به وظیفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در حوزه کارت بازرگانی تشریح کرد: تعیین صلاحیت اشخاص برای مبادرت به امر صادرات یا واردات بر عهده اتاق‌های بازرگانی است اما اینکه ضوابط به چه شکل باید باشد، خارج از وظایف اتاق بازرگانی است.

نایب‌رئیس اتاق تهران با انتقاد از برخی اظهارنظرها که کارت بازرگانی را مقصر قاچاق و تخلف در حوزه کسب‌وکار معرفی می‌کند، تأکید کرد: چنین بحث‌هایی مصداق بارز ظلم به اتاق بازرگانی است؛ درصورتی‌که اتاق‌های بازرگانی در این عرصه کاملاً بی‌تقصیر هستند.

میرمحمدصادقی در ادامه با تأکید بر ضرورت همفکری و مشورت دولت با بخش خصوصی، افزود: متأسفانه تجربیات پیشکسوتان و کسانی که به‌نوعی دست اندرکار مسائل اقتصادی هستند، از سوی دولت مورد غفلت قرار می‌گیرد؛ درصورتی‌که این سنت قبلاً وجود نداشت و تا 60 سال گذشته دولت هر زمان که قصد انجام کاری را داشت، حتماً پیش از اجرای آن با فعالان بخش خصوصی مشورت می‌کرد.

او در پایان تصریح کرد: باید بپذیریم که در شرایطی که به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه بیش از هر زمان دیگری مردم ما تحت‌فشار هستند، انداختن مشکلات بر گردن همدیگر و زدن اتهام کاری از پیش نخواهد برد. به‌خصوص در حال حاضر که زمینه همکاری دولت و مردم بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

226226




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میرمحمدصادقی: کارت بازرگانی مجوز واردات  و صادرات نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..