تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار‌هایی برای کمک به تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان/ روند نزولی خروج دانشجویان از کشور ادامه دارد

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: محصولات دانش‌بنیان برای تجاری سازی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

عباس زارعی هنزکی ، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده برای کمک به تجاری سازی محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: تجاری سازی یکی از موضوعاتی است که همواره در اقتصاد دانش بنیان و در مواردی که دانشگاه‌ها ابداع کننده تکنولوژی بودند وجود داشته است؛ هرکسی می‌تواند نمونه اولیه‌ای از ایده خود تهیه کند اما ورود آن به صنعت و تجاری سازی کار سخت‌تری است.

او ادامه داد: تجاری سازی به معنای آن است که محصول تولید شده بتواند به دست مشتری برسد، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فروش داشته باشد و بتواند بعد از طی کردن طول عمر خود منابع را برای کارخانه ایجاد کند.

محبی///

زارعی هنزکی با اشاره به همراهی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در همراهی با تجاری سازی محصولات تولید شده گفت: محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان توسط علم و فناوری دانشگاه تهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. پیش از هر چیزی سطح تکنولوژی ایده را تعیین می‌کنیم و بعد از آن سطح تجاری محصول، آمادگی برای تولید و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا جایگاه محصول ذکر شده مشخص شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: کلینیک کسب و کار در دانشگاه علم و فناوری تعبیه شده است تا بعد از مشخص شدن موارد فوق بتواند شرکت‌ها را برای توانمندسازی و تجاری سازی محصولات همراهی کند. در کنار کلینیک کسب و کار شرکت‌های کارفرمایی هم به پارک ورود می‌کنند تا بتوانند با سرمایه گذاری یا خرید طرح به رشد شرکت‌های کوچکتر کمک کنند.

او بیان کرد: در حدود یک سال گذشته مسئله‌ای به نام ارزیابی و برنامه ریزی برای بهبود را به معیارهایمان اضافه کردیم تا مشخص شود محصول برای تجاری سازی بین المللی و صادرات در چه سطحی قرار دارد و تا چه اندازه می‌تواند، پیشرفت کند.

بیشتر بخوانید: طرح شهر دانش، نوع نگاه به تهران را تغییر خواهد داد

زارعی هنزکی درباره روند مهاجرات دانشجویان برتر دانشگاه‌ها بیان کرد: آمار دقیقی از خروج یا بازگشت دانشجویان دانشگاه تهران نداریم اما آنچه که  مشاهده می‌کنیم، افزایش تمایل دانشجویان برای ماندن در کشور است.

او ادامه داد: به طور قطع با توجه به بهبود شرایط فعالیت و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بین نخبگان کشور به فعالیت داخلی افزایش پیدا کرده است؛ اقدامات انجام شده توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری موثر بوده است و همین موضوع توانسته بخش مهمی از دانشجویان را داخل کشور نگه دارد.

محبی///
زارعی هنزکی بیان کرد: سرمایه‌گذاری، تأسیس شرکت و انجام چنین فعالیت‌هایی انگیزه فعالیت در داخل کشور را برای نخبگان افزایش می‌دهد؛ از طرفی اخیرا تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه ، نامه‌های متعددی برای بازگشت به کشور و فعالیت در این فضا را به دستمان می‌رساند؛ بسیاری از دانشجویان خوب قدیمی را می‌شناسم که در حال تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای بازگشت به کشور و تأسیس شرکت خودشان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآوری کرد: دلیل اصلی دانشگاهیان برای خروج از کشور ادامه تحصیل و پیدا کردن محلی برای یادگیری است، بنابراین فراهم کردن فضا و پلت‌فرم مناسب می‌تواند آنها را به حضور در داخل کشور علاقه‌مند کند؛ کشور ما بخش مهمی از مسائل خود را در صنعت نسل یک و دو حل کرده است و متأسفانه عملکرد خوبی در صنعت نسل سوم و رباتیک نداشتیم اما امروز شاهد فعالیت دانشجویان در نسل چهارم صنعت هستیم.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار‌هایی برای کمک به تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان/ روند نزولی خروج دانشجویان از کشور ادامه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..