تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رهایی از سنگ کلیه با نسخه‌های طبیعی + پرهیزهای غذایی/ قوی‌ترین سنگ‌شکن‌های گیاهی

یونس حیدری محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گیاهان با طبع گرم و خشک و مدر اظهار کرد: این گیاهان اغلب بیابانی بوده و ضد سنگ و شن کلیه و بلغم هم هستند بنابراین سردی و رطوبت معده را از بین می‌برند که از جمله این گیاهان می‌توان به خارخاسک و خارشتر اشاره کرد که خاصیت لاغر کنندگی هم دارند.

رهایی از سنگ کلیه با نسخه‌های طبیعی +پرهیزات غذایی / قوی‌ترین سنگ شکن‌های گیاهی

قوی‌ترین نسخه‌های گیاهی برای دفع سنگ کلیه

او بیان کرد: سنگ حجرالیهود ضد سنگ کلیه و مدر است، برای دفع سنگ کلیه به کمک این سنگ باید نخست آن را در هاون بکوبیم سپس یک قاشق غذا خوری از سنگ حجرالیهود خُرد شده را در یک استکان آب جوش بریزیم و صبر کنیم به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد، پس از سرد شدن این دَم‌کرده آن را صاف و میل کنید، طبع این دَم‌کرده معتدل است بنابراین همه مزاج‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

رهایی از سنگ کلیه با نسخه‌های طبیعی +پرهیزات غذایی / قوی‌ترین سنگ شکن‌های گیاهی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مبتلایان به سنگ کلیه برای رفع مشکلشان می‌توانند ۱۰ گرم از هر یک از گیاهان خارخاسک، خارشتر، کاکُل ذرت و دُم و هسته آلبالو و گیلاس را به همراه ۲ استکان آب جوش در قوری چینی بریزند و صبر کنند تا به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد سپس آن را صاف کنند و یک استکان از مخلوط صاف شده را در یک بطری نیم لیتری آب بریزند و هنگام ورزش یا پیاده روی جرعه جرعه از آن بنوشند، البته افرادی که به فشار خون بالا دچار هستند باید از مصرف این دمنوش خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: دفع فوری سنگ کلیه با چند روش خانگی/ با این ترفند‌ها از درد وحشتناک سنگ کلیه خلاص شوید

حیدری تاکید کرد: نسخه دیگر برای دفع سنگ کلیه استفاده از ترکیب گیاه دُم‌اسبی و عروسک پشت پرده (فیسالیس) است، برای این منظور افراد باید ۱۰ عدد عروسک پشت پرده همراه با پرده را به همراه یک مشت گیاه دم اسبی و یک استکان آب جوش در قوری چینی بریزند و صبر کنند تا به مدت ۱۰ دقیقه دَم بکشد، اشخاص باید عصر‌ها و شب‌ها پیش از خواب هر بار نصف استکان از این دمنوش را میل کنند البته به علت اینکه این دمنوش فشار خون را کاهش می‌دهد بهتر است شب‌ها پیش از خواب میل شود، این دمنوش علاوه بر اینکه کاهنده فشار خون و سنگ شکن بوده، چربی و کلسترول خون را هم پایین می‌آورد، طبع این دمنوش معتدل است بنابراین مصرف آن برای همه مزاج‌ها پیشنهاد می‌شود.

او گفت: افرادی که از سنگ کلیه رنج می‌برند برای رفع مشکلشان باید ۲۰ میوه سرخ وَلیک (زالزالک وحشی) را به همراه ۲۰ عدد میوه نسترن در نیم لیتر آب بریزند و  بگذارند تا خوب جوشیده شود، مصرف این جوشانده سه مرتبه در روز (صبح، ظهر و شب) هر بار یک استکان ضروری است، طبع این جوشانده سرد بوده بنابراین افراد با مزاج گرم باید از آن استفاده کنند، این جوشانده علاوه بر سنگ‌شکن بودن، کاهنده فشار خون و لاغر کننده هم هست.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: نسخه دیگر برای دفع سنگ کلیه ترکیب گل پنیرک به همراه گیاه ناخنک است، برای این منظور افراد باید ۲۰ گرم از گل پنیرک را به همراه ۲۰ گرم گیاه ناخنک (اکلیل‌الملک) و یک استکان آب جوش در قوری چینی بریزند و صبر کنند تا به مدت ۱۰ دقیقه دَم بکشد، مبتلایان به سنگ کلیه باید صبح‌ها ناشتا یک استکان از این دَم‌کرده را همراه با مقداری عسل میل کنند.

رهایی از سنگ کلیه با نسخه‌های طبیعی +پرهیزات غذایی / قوی‌ترین سنگ شکن‌های گیاهی

حیدری مصرف معجون دوسین (ترکیب سیاه دانه، عسل و عرق نعناع) را برای رفع سنگ کلیه موثر دانست و تصریح کرد: استفاده از این معجون به علت داشتن طبع گرم به افراد سرد مزاج پیشنهاد می‌شود، معجون دوسین حافظه را تقویت می‌کند و درد را هم تسکین می‌دهد.

رهایی از سنگ کلیه با نسخه‌های طبیعی +پرهیزات غذایی / قوی‌ترین سنگ شکن‌های گیاهی

او بیان کرد: افرادی که به سنگ کلیه دچار هستند برای رفع مشکلشان باید سه لیوان آب فاطر (آب جوشیده ولرم شده) را با ۱۵ قطره آبلیمو مخلوط کنند و شب‌ها پیش از خواب یک استکان از آن را بنوشند، مصرف پوست هندوانه رنده یا پوره شده به همراه مقداری عسل و نوشیدن ماءالشعیر طبی هم به دفع سنگ کلیه کمک می‌کنند، مبتلایان به سنگ کلیه همچنین می‌تواند هر یک از عرقیات خار خاسک، خار شتر، میوه نسترن و سویز را با هم ترکیب و یک ساعت پس از ناهار و شام هر بار یک استکان از این مخلوط را به مدت ۴۵ روز به طور مداوم مصرف کنند.

پرهیزهای غذایی برای افراد دچار سنگ کلیه

حیدری یادآوری کرد: مبتلایان به سنگ کلیه برای رفع مشکلشان باید مصرف مواد غذایی مانند گوشت قرمز، لبنیات، کرفس، انواع کلم، آب یخ، اسفناج، نمک، کله پاچه، چای، قهوه، نسکافه و غذا‌های چرب را تا حد امکان کاهش دهند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رهایی از سنگ کلیه با نسخه‌های طبیعی + پرهیزهای غذایی/ قوی‌ترین سنگ‌شکن‌های گیاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..