تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرودگاه فضایی برای پرتاب گردشگران به لبه فضا آماده شد


این ساختمان پیشرفته که دارای امکانات مختلفی است، Gateway to Space نام دارد و به گفته مقام‌های ویرجین گالاکتیک ساخت آن اهمیت فراوانی برای آماده سازی مسافران برای سفربه لبه فضا دارد.


در ساختمان Gateway to Space گردشگران فضایی با نحوه سفر به لبه جو کره زمین، نحوه استفاده از امکانات و تجهیزات درون هواپیما، چگونگی کنترل تجهیزات و مواردی از این دست آشنا می‌شوند و کارشناسان نکته‌های مختلف در طول سفر را به آنها آموزش می‌دهند.


برای انجام سفر به لبه فضا حتی به شکل گردشگری، نیاز به آماده سازی افراد و آشنا کردن آنها با چگونگی انجام مراحل است به همین دلیل شرکت ویرجین گالاکتیک برای آموزش گردشگران و آماده ساختن آنها از نظر روانی فرودگاه فضایی را راه اندازی کرده است.


به گفته کارشناسان ویرجین گالاکتیک آزمایش هواپیمای فوق پیشرفته این شرکت که برای سفربه لبه فضا طراحی شده است در مراحل پایانی قرار دارد و امکان انجام اولین سفر گردشگری به لبه فضا اواخر سال میلادی جاری وجود دارد.


ترمینال Gateway to Space برای پرواز‌های گردشگری در فرودگاه فضایی Spaceport America در منطقه Truth or Consequences در نیومکزیکو راه اندازی شده است.


آشیانه هواپیمای مخصوص پرواز به لبه جو در فرودگاه فضایی Spaceport America درکنار ترمینال Gateway to Space قرار دارد.


هواپیمای WhiteKnightTwo شرکت ویرجین گالاکتیک از سطح زمین به پرواز درمی آید و حامل فضاپیمای SpaceShipTwo است که می‌تواند ۶ گردشگر فضایی را به لبه فضا انتقال دهد؛ پس از رسیدن به ارتفاع ۱۵ هزار متری فضاپیما از هواپیمای حمل کننده خود جدا می‌شود و با استفاده از موتور‌های قدرتمندی که در آن تعبیه شده است گردشگران را به لبه فضا منتقل می‌کند.

گردشگران فضایی می‌تواند به مدت ۵ دقیقه سفر در فضا و وضعیت بی وزنی را تجربه کنند و سپس فضاپیما ارتفاع کم می کند و به آرامی  روی زمین مانند یک هواپیما فرود می‌آید.


قیمت پرواز با هواپیمای گردشگری SpaceShipTwo برای هر نفر ۲۵۰ هزار دلار است و به گفته مقام‌های ویرجین گالاکتیک تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از گوشه و کنار دنیا برای سفر با آن ثبت نام کرده اند.


اولین بار پرواز آزمایشی SpaceShipTwo در دسامبر ۲۰۱۸ و جدیدترین آزمایش در فوریه سال میلادی جاری با موفقیت انجام شده است.


کارشناسان ویرجین گالاکتیک درنظر دارند در روز‌های آینده پرواز آزمایشی جدیدی انجام دهند تا تمامی امکانات و تجهیزات هواپیما را مورد بررسی و کنترل قرار دهند.


به گفته مقام‌های ویرجین گالاکتیک، آشیانه هواپیمای ساخته شده در این فرودگاه فضایی بسیار بزرگ است و قابلیت نگهداری و جای دهی هواپیما با طول بال‌های ۴۳ متر و نگهداری از ۵ فضاپیما را دارد.


در اکتبر سال ۲۰۱۴ هواپیمای اولیه آزمایشی شرکت ویرجین گالاکتیک به نام VSS Enterprise در زمان پرواز دچار سقوط ناگهانی شد که بر اثر آن کمک خلبان هواپیما جان خود را از دست داد.


منبع:Space

انتهای پیام/

رونمایی از آشیانه فضاپیما و فرودگاه فضایی ویرجین گالاکتیک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرودگاه فضایی برای پرتاب گردشگران به لبه فضا آماده شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..