تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف میوه خشک درد یا درمان؟/ اثر روغن زیتون را دست کم نگیرید/ مراقب درد قفسه سینه باشید/ آیا بدن هنگام خواب فعالیت دارد؟

شما هم اگر جز آن دسته از افرادی که میانه خوبی با روغن زیتون ندارند، هستید می‌توانید با خواندن این مطالب از تاثیر مفید آن باخبر شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید، دنبال می‌کنیم.

محاسن میوه‌های خشک نسبت به تازه بیشتر است

خشک کردن میوه برخی آثار منفی را در مواد مغذی آن‌ها به جای می‌گذارد که مهم‌ترین آن، کاهش یا حذف برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین C و اسید فولیک است.

با این وجود، تمام تغییرات در میوه‌های خشک فقط تخریبی نبوده و گاهی اوقات، اثرات ویژه‌ای برای حالت خشک برخی میوه‌ها وجود دارد؛ به عنوان مثال، آلوی خشک اثر ملین بیشتری نسبت به آلوی تازه دار یا انگور دارد.

مشابه همین اثر را در انجیر خشک و توت خشک نیز می‌توان مثال زد؛ برخی از میوه‌های خشک تا چهار برابر انواع تازه‌ آنها، آنتی‌اکسیدان دارند؛ در واقع در میوه‌های خشک، به دلیل کاهش حجم میوه، مقدارمواد مغذی آن‌ها در واحد حجم بیشتر می‌شود.

میوه‌های خشک به دلیل داشتن فیبر، آهن، سلنیوم و پتاسیم بالا انتخاب خوبی برای افراد دچار کمبود این مواد هستند؛ با وجود این، از آنجا که فرآیند خشک کردن موجب از دست رفتن مقادیر قابل توجهی می‌شود اما بار هم مصرف این میوه‌ها توصیه می‌شود.

10 صبح////اثرات میوه های خشک بر بدن/آیا بدن هنگام خواب فعالیت دارد/شناخت بهترین روغن/عامل اصلی عارضه قلبی را بشناسید

بیشتربخوانید: پیاده روی بعد از شام چه تاثیراتی بر سلامتی دارد؟


 بدن هنگام خواب شبانگاهی فعالیت دارد

در هنگام شب که شما خسته از کار و فعالیت‌های روزانه، به منظور استراحت و خواب شبانه به رختخواب می‌روید، مغز شما از فعالیت دست نمی‌کشند؛ این در حالی ست که شما از فعالیت بدن خود آگاه نبوده و آرام به خواب رفته اید.

در طول شب و زمانی که هر فرد در خواب عمیق به سر می‌برد، ترمیم و رشد سلول‌های بدن آغاز می‌شود؛ جالب است بدانید که بدن این فعالیت‌ها را با سرعت قابل توجهی انجام می‌دهد همچنین مغز شروع به پردازش اطلاعاتی می‌کند که در طول روز دریافت کرده است.

در این مرحله، اطلاعات غیر ضروری دور ریخته شده و اطلاعات مفید در حافظه ذخیره می‌شوندY در نتیجه بر خلاف تصور عموم، بدن در طول شب و هنگام خواب، به فعالیت مشغول بوده و استراحت نمی‌کند.

  این مسئله از نظر علمی ثابت شده و تحقیقات نشان داده است که بدن قادر است هنگام خواب و استراحت شبانه، به کالری سوزی بپردازد؛ این در حالی است که میزان کالری سوزی در خواب، با میزان کالری سوزانده شده حاصل از فعالیت بدنی، قابل قیاس نیست اما گفتنی است که میزان آن دور از انتظار شما بوده و به خودی خود بسیار قابل توجه و مفید است.

10 صبح////اثرات میوه های خشک بر بدن/آیا بدن هنگام خواب فعالیت دارد/شناخت بهترین روغن/عامل اصلی عارضه قلبی را بشناسید

بیشتر بخوانید: بیماری قلبی ناشناخته‌ای که آهسته جانتان را می‌گیرد/ مراقب سرماخوردگی‌های ساده باشید

تاثیرات مفیدی که  روغن زیتون دارد

ثابت شده که روغن زیتون تاثیر بسزایی در جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی و تراکم پلاکت‌ها دارد؛ رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون می‌تواند اثر غذا‌های چرب را در تشکیل لخته خونی ضعیف کند؛ همچنین در کاهش درصد ناتوانی قلبی در کشور‌هایی که روغن زیتون اصلی‌ترین چربی مورد استفاده آن‌ها است، به بهبود عارضه قلبی بسیار کمک می‌کند.

10 صبح////اثرات میوه های خشک بر بدن/آیا بدن هنگام خواب فعالیت دارد/شناخت بهترین روغن/عامل اصلی عارضه قلبی را بشناسید

احساس درد شدید در قفسه سینه نشانه عارضه قلبی است

درد قفسه سینه، رایج‌ترین علامت سکته قلبی است، فرقی هم نمی‌کند که آرام یا تند باشد؛ اغلب کسانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، موقع سکته قلبی احساس می‌کنند کسی مرکز قفسه سینه‌شان را فشار می‌دهد.

احساس فشردگی قفسه سینه چند دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد یا اینکه مدتی از بین می‌رود و دوباره بر می‌گردد؛ درد قفسه سینه هنگام سکته قلبی همیشه با احساس فشردگی همراه نیست، بلکه برخی افراد احساس سنگینی در ناحیه قفسه سینه می‌کنند که کاملا ضعیف است؛ لذا هیچ نوع دردی در ناحیه قفسه سینه را نباید نادیده گرفت.

معمولا هنگام سکته قلبی، درد پشت استخوان سینه یا جناغ سینه احساس می‌شود؛ باید گفت همیشه هنگام سکته قلبی، درد قفسه سینه رخ نمی‌دهد.

برخی افراد هنگام حمله قلبی دچار درد قفسه سینه نمی‌شوند ولی وقتی ضربه‌ای به قفسه سینه شما وارد نشده است، نباید احتمال سکته قلبی را نادیده بگیرید؛ اگر یک بار دچار سکته قلبی شوید و جان سالم به در برید، احتمال ابتلای شما به سکته دوم زیاد است پس بسیار مراقب باشید.

10 صبح////اثرات میوه های خشک بر بدن/آیا بدن هنگام خواب فعالیت دارد/شناخت بهترین روغن/عامل اصلی عارضه قلبی را بشناسید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف میوه خشک درد یا درمان؟/ اثر روغن زیتون را دست کم نگیرید/ مراقب درد قفسه سینه باشید/ آیا بدن هنگام خواب فعالیت دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..