تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تنفس مصنوعی به داعش تا تلاش برای تجزیه کشور‌های منطقه/هرآنچه از فرمول جنگ‌افروزی آمریکا باید بدانید

از تنفس مصنوعی به داعش تا تلاش برای تجزیه کشور‌های منطقه/هرآنچه از فرمول جنگ‌افروزی آمریکا باید بدانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام معظم رهبری در پیامی به زائران بیت‌الله‌الحرام، ۶ مصداق امروزی آیین برائت از مشرکین و مستکبران را بیان فرمودند.

در بخشی از پیام معظم‌له آمده بود: آئین برائت که به ‌معنی بیزاری از همه‌ی بی‌رحمی‌ها و ستم‌ها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگوئی و باج‌گیری مستکبران دوران‌ها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملت‌های مظلوم مسلمان است. امروز برائت از جبهه‌ی شرک و کفر مستکبران و در رأس آن امریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است، به ‌معنی محکوم کردن کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی است، به‌معنی نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است. به‌معنی محکومیت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال افریقا است که رنج و مرارت ملت‌ها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبتهای سنگینی بر آنان وارد کرده است. به‌معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض بر اساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است، به‌معنی بیرازی از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرتهای متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ئی است که اسلام همه را به آن دعوت می‌کند.

یکی از مصادیق برائت از مشرکین که در پیام مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته بود، محکومیت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال آفریقا است.

در ذیل نگاهی مصداقی خواهیم داشت به شرارت‌ها و جنگ‌افروزی‌های آمریکا و اذنابش در کشورهای مختلف منطقه استراتژیک غرب آسیا و شمال آفریقا طی سال‌های اخیر که به کشته و زخمی و بی‌خانمان شدن هزاران انسان بیگناه منجر شد.

سوریه


بنا بر شواهد و قرائن آشکار، اصلی‌ترین عامل ناامنی و بی ثباتی در برخی قسمت‌های غرب آسیا، حضور آمریکا و نیرو‌های آمریکایی است. از ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ که ائتلاف آمریکایی به اسم مقابله با داعش به سوریه لشکرکشی کرد، صد‌ها مورد توسط نیرو‌های محلی ثبت و ضبط شد که حاکی از تجهیز و تسلیح پنهانی داعش توسط آمریکا بود.

آمریکایی‌های متجاوز از شهریور ۱۳۹۳ (سپتامبر ۲۰۱۴) بدون مجوز دولت قانونی سوریه و به اسم ائتلاف ضدداعش به سوریه لشکرکشی کردند. تجاوز آمریکا به سوریه در روند مبارزه ارتش این کشور با تروریست‌ها بویژه عناصر داعش، خلل ایجاد کرد و نظامیان متجاوز آمریکایی در سوریه نه تنها با داعش نمی‌جنگیدند که در هر مهلکه‌ای که عناصر داعش زمینگیر می‌شدند، به نجات آن‌ها می‌شتافتند؛ در این رابطه اسناد و نشانه‌های متقن و غیرقابل خدشه‌ای وجود دارد.

تنها در یک نمونه، در اواخر خرداد سال ۹۶ اسپوتنیک به نقل از یک عضو پارلمان سوریه نوشت که آمریکا اجازه داده است ۱۲۰ عنصر داعش با سلاح خود از «رقه» در شمال شرق سوریه خارج شده و به سمت «السخنه» واقع در «حمص» در غرب سوریه بروند تا خطری برای منطقه «تدمر» ایجاد کنند.

در همان مقطع زمانی، اسپوتنیک اعلام کرد که در اواخر می ۲۰۱۷ (اوایل خرداد ۹۶) هواپیما‌های آمریکایی در رقه سوریه، هلی‌‎بُرن کرده و شماری از سرکرده‌های داعش را به مناطق نامشخصی منتقل کردند.

مورد اشاره شده در بالا تنها یک نمونه از ده‌ها مورد حمایت و لجستیک آمریکا برای گروه تروریستی داعش در سوریه بوده است.

کشتن غیرنظامیان در سوریه و عراق توسط متجاوزان آمریکایی


از سویی دیگر، متجاوزان آمریکایی در مدت ۵ سال حضور خود در سوریه، به کرات طی حملاتی بجای عناصر تروریست داعش، غیرنظامیان بیگناه سوری را هدف قرار می‌دادند. آمریکایی‌ها چندین بار در طول ۵ سال اخیر ناگزیر شدند که به کشتار غیرنظامیان سوری توسط نیروهایشان اعتراف کنند؛ البته نام این جنایت‌ها را «اشتباه سهوی» گذاشتند!

روز دوشنبه دهم تیرماه، ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعتراف کرد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون که به بهانه مبارزه با داعش به عراق و سوریه لشکرکشی کرده‌اند، بیش از هزار و ۳۰۰ غیرنظامی را در این دو کشور کشته‌اند.

حدود یازده ماه پیش نیز یعنی در تاریخ ۱۱ شهریور ۹۷، این ائتلاف آمریکایی اذعان کرده بود بیش از هزار و ۶۰ غیرنظامی را در عراق و سوریه در نتیجه حملات هوایی کشته است. حملات هوایی که به ادعای آمریکایی‌ها، هدفشان نابودی عناصر داعش بود، اما بمب‌های این حملات بر خانه و کاشانه مردم مظلوم عراق و سوریه فرود می‌آمد.

البته در همان مقطع شهریور ۹۷، گروه‌های مدافع حقوق بشر در خودِ غرب اعلام کردند که این آمار ارائه شده از سوی ائتلاف آمریکایی مبنی بر کشتن هزار و ۶۰ نفر از مردم عراق و سوریه در جریان مبارزه با داعش، یک آمار اشتباه است و جنایت صورت گرفته از سوی آمریکایی‌ها علیه مردم عراق و سوریه به بهانه مبارزه با داعش بسیار بیشتر از این آمار است. در همین رابطه یک سازمان غیردولتی با نام «جنگ‌های هوایی» مستقر در لندن اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) تا سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۹۷) بیش از ۶۵۰۰ غیرنظامی در پی حملات هوایی نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه جان باخته‌اند.

دو هزار نظامی متجاوز آمریکایی در سوریه حضور دارند؛ همچنین آمریکایی‌ها در طول ۵ سال اخیر، ۱۴ پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ پایگاه در شمال و شمال شرق این کشور قرار دارند.

از جمله پایگاه‌های آمریکایی واقع در ناحیه شرقی سوریه می‌توان به پایگاه «صباح‌الخیر» در شهر «حسکه» محل استقرار بالگرد‌های جنگی آمریکا؛ پایگاه «تل سمن» در شهر «رقه» مرکز شنود و جاسوسی نظامی آمریکا و پایگاه‌هایی نظیر «دیریک»، «الجلبیه»، «عین عیسی» و... اشاره کرد.

ادعای مشکوک ترامپ مبنی بر خروج از سوریه


صبح روز چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ برابر با ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی توئیتی ادعا کرد می‌خواهد دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج کند. این ادعای ترامپ با موجی از واکنش‌ها مواجه شد؛ حتی موجب استعفای «جیمز متیس» از وزارت جنگ آمریکا هم شد.

در همان مقطع، برخی تحلیل‌ها حاکی از آن بود رژیم آمریکا که به ادعای دولتمردان آمریکایی و اسناد موجود در اعترافات «ادوارد اسنودن» پیرامون پروژه «لانه زنبور»، بوجود آورند گروه تروریستی تکفیری داعش بوده است، در صدد باشد با خروج محدود و موقت از سوریه، به صورت پنهانی و غیرمستقیم به تجهیز و تسلیح بیشتر داعش مبادرت ورزد تا اینگونه القاء کند که فقدانش در منطقه، تبعات ضدامنیتی دارد.

«منطقه حائل»؛ جدیدترین اقدام جنگ افروزانه آمریکا در سوریه


از سویی دیگر، شواهد و قرائن حاکی از آن است که اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه تنها یک تاکتیک برای فریب است و سردمداران آمریکا پس از شکست و اضمحلال کامل داعش توسط محور مقاومت و ناامید شدن از پیشبرد نقشه‌هایشان توسط تروریست‌ها، در پی توطئه‌ای جدید هستند و آن توطئه ایجاد «منطقه حائل» در شمال سوریه است.

«منطقه حائل» یا «Buffer zone» به منطقه‌ای اشاره دارد که باعث جدایی دو یا چند ناحیه از یکدیگر می‌شود.

ترامپ حتی پیش از آنکه سکاندار کاخ سفید شود، در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ از هدفش برای ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه با پول کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، پرده برداشته بود.

در اوایل سال جاری میلادی، روزنامه «واشنگتن پست» خبر داد که پنتاگون در حال کار روی طرحی برای ایجاد منطقه حائل در شمال شرقی سوریه با مشارکت کشور‌های اروپایی است.

اما توطئه آمریکا در ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه، صراحتاً در روز یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷ در جریان کنفرانس مونیخ از زبان «جیمز جفری» نماینده آمریکا در امور سوریه خارج شد و او گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم بشار اسد کنترل مناطق شمالی و شمال شرقی سوریه را در دست بگیرد».

عراق


آمریکایی‌ها در عراق نیز همچون سوریه، علاوه بر تلاش برای احیای گروه تروریستی تکفیری داعش، توطئه‌های دیگری را دنبال می‌کنند و به تمامیت ارضی و امنیت عراق چشم طمع دوخته‌اند.

در اوایل سال گذشته، که برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق با حواشی زیادی همراه بود، آمریکایی‌ها از طریق فرستاده های خود تلاش داشتند تا بحران سیاسی بوجود آمده در عراق را به یک بحران امنیتی مبدل کنند و از این طریق مجددا این کشور را به ورطه ناامنی و جولان تروریست‌های دست نشانده خود نظیر عناصر داعش بکشانند.

تهدید آمریکا به احیای داعش در عراق


آمریکایی‌ها در تابستان سال گذشته که هوز پارلمان و دولت جدید در عراق تعیین نشده بود، برای اختلاف‌افکنی میان احزاب شیعی عراق، آن‌ها را تهدید کردند که باید مجددا رای به نخست وزیری «حیدر العبادی» دهند. در اواسط شهریور ۹۷ برخی منابع عراقی اعلام کردند که «داگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در عراق یک پیام تهدید آمیز به گوشی‌های تلفن همراه نمایندگان پارلمان این کشور ارسال کرده است. طبق گفته این منابع عراقی، سفیر آمریکا در عراق به نمایندگان جدید از طریق گوشی تلفن همراه اعلام کرد که حمایت از حیدر العبادی برای دور دوم نخست وزیری و حمایت از ائتلاف حامی این رویکرد، به معنای رهایی یافتن از خطر داعش است در غیر این صورت...!

پیام فوق عملا تهدید آشکار امنیت مردم عراق از جانب آمریکایی‌ها بود. آمریکایی‌ها برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره امنیتی عراق با اعمال فشار به «العبادی» او را وادار کردند تا «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی دولت عراق و رئیس حشدالشعبی را نیز عزل کند.

فتنه آمریکا در جنوب عراق


اما در همان تابستان سال گذشته، عناصر آمریکایی به موازات فشار سیاسی به احزاب عراقی و تشدید اختلافات سیاسی در این کشور، تلاش‌هایی برای تهدید امنیت مردم عراق بویژه در استان‌های جنوبی این کشور هم انجام دادند که نمود اصلی آن در اتفاقات استان شیعه نشین بصره بود.

«حسن سالم» نماینده جنبش عصائب ا‌هل‌الحق در پارلمان عراق بعد از اتفاقات بصره در شهریور ۹۷، طی بیانیه‌ای فاش کرد که «فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در عراق، تهدید کرده بود که در صورت عدم تشکیل دولت مطلوب واشنگتن، بصره را به آتش می‌کشد».

تلاش آمریکا برای تهدید امنیت مردم عراق با فشار برای تحدید اقتدار بسیج مردمی این کشور
آمریکا در سال جاری نیز تلاش مذبوحانه‌ای را برای تهدید امنیت مردم عراق و جنگ‌افروزی در این کشور کلید زده است که نمود این تلاش‌ها را می‌توان در ماجرای مداخلات واشنگتن در سیستم امنیتی نظامی عراق و فشار سردمداران کاخ سفید به بغداد برای تحدید اقتدار بسیج مردمی عراق بویژه حشدالشعبی، مشاهده کرد.

در همین رابطه برخی منابع امنیتی عراق از تلاش‌های مذبوحانه جدید آمریکا علیه حشد‌الشعبی در این کشور پرده برداشتند. این منابع اعلام کرده‌اند که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر از پیش برنامه‌ریزی نشده خود به عراق در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۸، از مقامات این کشور خواست تا گروه‌های مقاومت را تحت کنترل داشته باشند.

لیبی


در لیبی کشور واقع در شمال آفریقا نیز آمریکا سرگرم توطئه‌چینی و جنگ‌افروزی است. در اردیبهشت ماه سال جاری، منابع دیپلماتیک آمریکا از چراغ سبز کاخ سفید به «خلیفه حفتر» و حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از وی برای حمله به طرابلس و سرنگون کردن دولت وفاق ملی در لیبی خبر دادند.

در همان اردیبهشت ماه، ترامپ در گفت‌وگویی تلفنی با «خلیفه حفتر» سرکرده شورشیان لیبیایی اعلام کرد که آمریکا از حمله به طرابلس پایتخت لیبی به منظور کنار گذاشتن دولت تحت حمایت سازمان ملل در این کشور، پشتیبانی می‌کند.

در سایر کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا نیز ردپای شرارت‌ها و جنگ افروی‌های آمریکا قابل مشاهده است؛ تمام تحرکات مخرب و ایذایی واشنگتن در این منطقه حساس و ژئوپلیتیک، برای استقرار چتر امنیتی و حمایتی بالای سر رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی و تحمیل دسیسه‌هایی نظیر معامله قرن جهت نابودی کامل و همیشگی حقوق مشروع فلسطینیان و سفت کردن جای پای غاصبان صهیونیست در منطقه ما است.

منبع: میزان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تنفس مصنوعی به داعش تا تلاش برای تجزیه کشور‌های منطقه/هرآنچه از فرمول جنگ‌افروزی آمریکا باید بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..