تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آتش جهنم با خواندن کدام سوره بر انسان حرام می‌شود؟ + صوت آیات

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سوره نصر صد و دهمین سوره قرآن است و در جزء سی ام آن قرار دارد. 

نام سوره از آیه اول آن گرفته شده و به معنای پیروزی است. از نام‌های دیگر این سوره «اذا جاء» است. در این سوره سه پیشگویی و خبر غیبی مهم وجود دارد؛ «فتح مکه با پیروزی بزرگ و غلبه نهایی اسلام»، «ایمان آوردن مردم مکه به اسلام و بیعت با رسول خدا (ص)» و «رحلت پیامبر (ص)».

بر اساس روایتی از پیامبر (ص)، کسی که این سوره را قرائت کند ثواب کسی که در فتح مکه همراه با پیامبر (ص) جنگیده و به شهادت رسیده است، به او داده می‎شود.

بنا بر روایتی دیگر هر کس در شب نهم شعبان چهار رکعت نماز و در هر رکعت بعد از حمد ۱۰ مرتبه سوره نصر را بخواند، خداوند بدنش را بر آتش حرام می‌گرداند (یعنی در آتش جهنم عذاب نمی‌شود) و به واسطه هر آیه ثواب ده شهید از شهدای بدر و ثواب عالمان دین را به او خواهد داد. استجابت دعا و پیروزی در برابر دشمنان  از خواص این سوره است.

فایل صوتی تلاوت سوره نصر آیات ۱ تا ۳ با صدای حجاج رمضان هنداوی

متن آیاتی از سوره نصر همراه با ترجمه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّـهِ وَ الْفَتْحُ ﴿١﴾

چون یارى خدا و پیروزى فرا رسد (۱)

وَ رَ‌أَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّـهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾

و ببینى که مردم دسته‌دسته در دین خدا درآیند (۲)

فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَ‌بِّکَ وَ اسْتَغْفِرْ‌هُ ۚ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

پس به ستایش پروردگارت نیایشگر باش و از او آمرزش خواه که وى همواره توبه‌پذیر است (۳)

انتهای پیام/

فضیلت خواندن سوره نصر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آتش جهنم با خواندن کدام سوره بر انسان حرام می‌شود؟ + صوت آیات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..