تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا پایان ترامپیسم نزدیک است؟

آیا پایان ترامپیسم نزدیک است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکاراموچی گفت: «ترامپ در ماه مارس‌سال آینده میلادی از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف می‌دهد و از این ‏رقابت بیرون می‌رود، چون نتیجه آن مشخص است. خب این مارس ۲۰۲۰ خواهد بود. او احتمالا تا مارس ‏‏۲۰۲۰ کنار برود. کاملا مشخص خواهد شد که پیروزی برای او غیرممکن است‎.» ‎این مقام سابق کاخ ‏سفید افزود: «خود ارزشمندی و عزت نفس او به اندازه یک کبوتر کوچک است. او یک کبوتر بسیار ‏کوچک است. بعد شما فکر می‌کنید که او به آمار نظرسنجی‌ها نگاه می‌اندازد و می‌گوید می‌تواند این ‏تحقیر را مدیریت کند؟»

اسکاراموچی که پیشتر از حامیان اصلی ترامپ بود گفت: «خب این بازی تاج و تخت است. ما به آریا ‏استارک نیاز داریم. ما باید این شخص را از دور بیرون کنیم، چون او پادشاه شب است. به محض نابودی ‏پادشاه شب، تمام زامبی‌ها کنار جاده می‌افتند، خب؟ ما جادوگر خبیث غرب را داشتیم، اما او جادوگر ‏خبیث بال غربی است. ما او را دلسرد خواهیم کرد. ذوب شدن او شروع خواهد شد‎. بال غربی کاخ سفید یا ‏ساختمان دفتر اجرایی، دفاتر رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را در خود جای داده است. بال غربی در ‏برگیرنده دفتر بیضی، اتاق کابینه، اتاق وضع و اتاق روزولت است‎.»

اما به نظر می‌رسد که قضیه جدی‌تر از سخنان اسکاراموچی باشد. ترامپ مشکل بزرگتری دارد و آن ‏احتمال وقوع رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا است که این روز‌ها نشانه‌هایش کاملا هویدا است و ‏بسیاری از کارشناسان اقتصادی درباره‌اش هشدار می‌دهند.

رکود اقتصادی در نخستین گام رشد اقتصادی ‏آمریکا را پایین می‌آورد و ترامپ بدون رشد پیوسته اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی، برگ برنده ‏اصلی خود را برای جذب آرای رأی‌دهندگان چرخشی از دست می‌دهد‎. یک اقتصاد متزلزل برای هر رئیس ‏جمهوری مانعی هولناک محسوب می‌شود و روسای جمهوری اندکی توانسته‌اند پس از کاهش رشد اقتصادی ‏در دوره نخست ریاست‌جمهوری خود، به دور بعدی راه پیدا کنند.

خطر سیاسی رکود اقتصادی برای ‏ترامپ بسیار بزرگتر از خطر نامحبوب بودنش است‎. ‎بنا بر نتایج نظرسنجی شرکت «ریل کلیر پالیتیکس»، ‏تن‌ها ۴۳‌درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی ریاست‌جمهوری ترامپ را تأیید می‌کنند و ۵۳.۵‌درصد از آنان ‏مخالف ریاست‌جمهوری او هستند‎. ‎ترامپ، اما در زمینه مدیریت اقتصادی آمار بهتری دریافت کرده است. ‏طبق نظرسنجی شرکت «اکانمیست-یوگاو»، ۵۳‌درصد از رأی دهندگان مدیریت اقتصادی ترامپ را تأیید ‏و ۴۱‌درصد با آن مخالفت کرده‌اند‎.»

وجهه اقتصادی مثبت ترامپ احتمالا مربوط به بازار سهام، تسریع رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری ‏بوده، اما با چرخش نامطلوب چرخ اقتصاد آمریکا، ممکن است ترامپ نتواند روی موفقیت اقتصادی ‏خود حساب کند‎. ‎سقوط بازار مالی پس از کاهش کوتاه مدت سود سهام وزارت خزانه‌داری نشانگر رکود ‏اقتصادی ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده است. نزاع تجاری ترامپ با چین و اروپا نیز پیامد‌های سنگینی برای ‏اقتصاد جهانی داشته است‎. ‎‏ از سوی دیگر رشد قیمت طلا در بازار‌های آمریکا و رسیدن قیمت آن به سقف ‏قیمت نشان می‌دهد دوره رکود در پیش است. ‏

روز گذشته نیز خبری درباره کسری تراز تجاری آمریکا در تجارت با اتحادیه اروپا منتشر شد که نشان ‏می دهد آمریکا ٨٥‌میلیارد دلار کسری تراز تجاری دارد. یکی از شعار‌های ترامپ برطرف کردن کسری ‏تراز تجاری آمریکا با چین و اتحادیه اروپا بود. درخصوص چین ترامپ هیچ دستاوردی به دست ‏نیاورده و تنها جنگ تجاری با این کشور را شدت بخشیده و برخی از صنایع آمریکایی در این جنگ ‏تجاری متضرر شده‌اند.

روزنامه واشینگتن پست نیز نوشته است ترامپ ممکن است در انتخابات پیش رو ‏شکست سختی را متحمل شود. نخست به این دلیل که ترامپ به هیچ‌کسی اعتماد ندارد و همین مسأله ‏موجب شده است افراد قابل زیادی اطراف او نباشند که به او کمک کنند. رویه ترامپ در توهین و تحقیر ‏افرادش و همچنین رفتار غیرقابل پیش‌بینی او موجب شده است حتی جمهوریخواهان نیز چندان تمایلی به ‏حمایت از او نداشته باشند. او در عرصه سیاست خارجی نیز دستاورد نداشته و تنها بر تنش‌ها ‏افزوده است.

تنها دستاورد ترامپ در عرصه اقتصادی داخلی و افزایش تولید شغل و پویایی بازار بورس ‏است که این دستاورد هم احتمالا با وقوع رکود اقتصادی از دست خواهد رفت؛ بنابراین ترامپ در ‏انتخابات ٢٠٢٠ عملا دستاوردی ندارد تا بخواهد آن‌ها را مبنا قرار داده و رأی جمع کند. ‏

منبع: شهروند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا پایان ترامپیسم نزدیک است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..