تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جاذبه‌های توریستی و دیدنی تفلیس را بیشتر بشناسید + تصاویر

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیسبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها تفلیس به یکی از مقاصد محبوب توریستی در بین ایرانی ها تبدیل شده است و برای همین شناخت دیدنی های این شهر خالی از لطف نیست. پس با ما همراه شده و بهترین مکان های دیدنی تفلیس را بشناسید.

بهترین مکان های دیدنی و توریستی تفلیس تندیس کارتلیس

کارتلیس ددا که معنی آن مادر کارتلی (گرجستان) است، به عنوان یکی از اصلی ترین نمادهای شهر تفلیس و کشور گرجستان بسیار مشهور است. این مجسمه نشان دهنده یک خانم با یک کاسه در یک دستش و یک شمشیر در دست دیگرش بر برفراز بلندی های اطراف شهر تفلیس قرار دارد. مفهوم کاسه در دست این مجسمه پذیرایی از افرادی است که با نیت دوستی وارد گرجستان می شوند و شمشیر برای کسانی است که با دشمنی به این کشور می آیند.

حمام های سولفور

حمام های گوگردی در آبانتوبانی محله ای قدیمی در تفلیس قرار گرفته اند.  جالب است بدانید که چشمه های آب گرم منبع تامین آب گرم این حمام ها هستند. علاوه بر این در گرجستان حمام های سولفور زیادی وجود دارد که معروف ترین آن ها حمام شاه عباس نام دارد، در محله ارتاجالای قرار دارد. کاشی کاری های این حمام به سبک صفویه اجرا شده اند.  از نکات قابل توجه حمام شاه عباس تفلیس نبود وسیله گرم کننده در آن است. آب گرم نیز کاملا طبیعی بوده و خاصیت درمانی دارد.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

بیشتر بخوانید: تفلیس  پل ارتباطی میان آسیا و اروپا+ تصاویر

کلیسای اسمیندا سامبا

از بزرگ ترین کلیساهای جهان و نگین شهر تفلیس است. ایلیای دوم اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس گرجستان دستور ساخت این کلیسا را داده و امروزه اکثر برنامه های مهم مذهبی در این مکان برگزار می شود.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

کلیسای سیونی

جزو باشکوه ترین کلیساهایی است که در کرانه راست رودخانه کورا قرار دارد و قدمتش به قرن پنجم بر می گردد. شاه واختانگ گرگاسالی دستور ساخت این بنا را داده است. همچنین از نکات قابل توجه درمورد سیونی تخریب آن در قرون مختلف و مرمت مجدد آن است.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

دژ ناریکالا

دژی نظامی که  بر همه تفلیس مسلط است. طبق گفته ها این دژ توسط شاه عباس صفوی ساخته یا باسازی شده و امروزه به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی تفلیس شهرت دارد.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

باغ های بوتانیکال تفلیس

از شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس و گرجستان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که باغ‌های بوتانیکال از سال ۱۸۴۵ برای بازدید عموم بازگشایی شدند وگرنه قبل از آن فقط مورد استفاده خاندان سلطنتی بودند. حتما از این جاذبه توریستی دیدن کنید.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

بیشتر بخوانید: مسافرانی که قصد سفر به گرجستان دارند چه نکاتی را رعایت کنند؟

پل پیس (پل صلح ) 

پیس در امتداد ۱۵۰ متری رودخانه کورا جهت متصل کردن دو شهر تفلیس قدیم و تفلیس جدید به سبک معماری معاصر طراحی و ساخته شده است. افتتاحیه این پل به تاریخ ششم می ۲۰۱۰ بازمی گردد.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

کلیسای کاشوتی

یک کلیسای ارتودکس گرجی که در مرکز شهر تفلیس قرار دارد و جزو مکان‌های دیدنی به شمار می‌رود. ساخت این کلیسا در سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۰ و براساس طرح‌های قرون وسطایی است. از نکات جالب توجه این مکان نقاشی‌های دیواری کلیسا هستند که توسط نقاش گرجستانی Lado Gudiashvili در سال ۱۹۴۷ کشیده شده اند.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

موزه ملی گرجستان در تفلیس

علاقه مندان به آثار باستانی و تاریخی می توانند بازدید از موزه ملی گرجستان را در برنامه سفر خود قرار بدهند. در این مکان فرهنگی آثار با ارزشی مانند تابلو های نقاشی دوره قاجار، قرآن های قدیمی، ظروف شیشه ای، فلزی، کاشی های منقوش به طرح های اسلامی و... نگه داری و برای عموم نمایش داده می شود.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

کلیسای متخی

کلیسا‌ها جزو نماد‌های اصلی تفلیس به شمار می‌روند که در این جا سعی بر آن شد که به معروف ترینشان اشاره شود. متخی نیز با قرارگیری بر روی صخره‌ای مشرف به رودخانه جزو جاذبه‌های توریستی است. دستور ساخت این کلیسا را در قرن ۱۲ شاه وختانگ برای محل اقامت خود داده بود.

نگاهی به جاذبه های توریستی و دیدنی تفلیس

سفر خوبی به گرجستان داشته باشید و امیدواریم از مکان های دیدنی تفلیس نیز بازدید کنید تا اوقات خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جاذبه‌های توریستی و دیدنی تفلیس را بیشتر بشناسید + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..