تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشور

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آمار تولد نوزادان مبتلا به شکاف لب و کام در ایران/ ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشورعبدالجلیل کلانتر هرمزی، استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: چند سالی است که تیم "مرهم"  با هدف ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به خصوص بیماری‌های شکاف لب و کام در کشور راه اندازی شده است و اعضای این تیم در مناطق محروم و کم برخوردار به صورت رایگان اقدام به انجام عمل‌های جراحی می‌کنند.

او ادامه داد: به دلیل مشکلات ساکنان مناطق محروم در زمینه رفت و آمد به تهران و مراکز استان‌ها برای انجام عمل‌های جراحی به ویژه در حوزه شکاف لب و کام تیم ما با حضور متخصصان رشته‌های مختلف از جمله پوست و زیبایی تشکیل شد و فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۸۷  آغاز کرد.

کلانتر هرمزی تاکید کرد: اولین سفر این تیم با هدف ویزیت رایگان مردم مناطق محروم به استان خوزستان انجام گرفت. در این سفر بیش از ۵۰۰ نفر به طور رایگان ویزیت و ۴۰ نفر تحت عمل جراحی شکاف لب و کام قرار گرفتند.

استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تا به امروز ۲۴ سفر به مناطق محروم و کم برخوردارتر داشته‌ایم و بالغ بر ۲۰ هزار ویزیت رایگان و بیش از یک هزار و ۸۰۰ عمل جراحی شکاف لب و کام انجام شده است.

او افزود: از ابتدای فعالیتمان تا کنون  بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق محروم و تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:شکافی که کام و لب نوزاد را بد شکل می‌کنداستاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ پزشک متخصص در این تیم عضو هستند و تمام این پزشکان به طور داوطلبانه در سفر به مناطق محروم حضور دارند.  بیش از ۴۵ جراح پلاستیک، ۱۰ پزشک طب فیزیکی و توان بخشی و بیش از ۵ پزشک عمومی و ۵ متخصص بیهوشی به همراه روانشناس بالینی و کارشناس پرستاری در این تیم مشغول به فعالیت هستند. کلانتر هرمزی در پایان گفت:  این تیم از هیچ نهاد دولتی و عمومی بودجه‌ای دریافت نمی‌کند و تمام هزینه‌ها به وسیله پزشکان عضو در گروه تامین می‌شود.

انتهای پیام/

حضور داوطلبانه پزشکان در  مناطق محروم 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..