تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موضوع «در جستجوی فریده» جهان شمول است/ هیئت انتخاب اسکار کار جسورانه‌ای کرد

کارگردان نماینده کشورمان در اسکار ۲۰۲۰ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موضوع «در جستجوی فریده» جهان شمول است/ هیئت انتخاب اسکار کار جسورانه‌ای کردکورش عطایی که با آزاده موسوی تهیه‌کنندگی و کارگردانی «در جستجوی فریده» را انجام داده است، درباره علت انتخاب و معرفی این اثر به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فیلم را هیئت انتخاب اسکار از بین فیلم‌های اکران شده انتخاب کرد. ما هم تا دیشب که خبر آن منتشر شد، از این موضوع اطلاع نداشتیم. این فیلم در کنار فیلم‌های دیگری که همه آن‌ها خوب هستند، قرار داشت و این برای ما و سینمای مستند اتفاق بزرگی است.

او افزود: اینکه علت و دلیل انتخاب چه بوده را باید خود هیئت انتخاب جواب دهند، اما از نظر من «در جستجوی فریده» با توجه به نمایش‌های متعدد بین‌المللی و مسئله جهان شمولی که دارد، اثری است که می‌تواند با مخاطب‌های مختلف از فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کند. هیئت انتخاب کار جسورانه‌ای را انجام داد و امیدوارم از این افتخاری که به فیلم ما دادند، سربلند بیرون بیاییم.

این کارگردان درباره انتخاب یک فیلم مستند برای حضور در اسکار گفت: تا جایی که من می‌دانم قوانین اسکار منعی در ابن باره ندارد؛  یعنی فیلمی که در بخش خارجی زبان معرفی می‌شود، می‌تواند مستند، انیمیشن و یا داستانی باشد. البته فیلم ما این شانس را هم دارد که مانند بقیه آثار در دیگر بخش‌ها (مانند بخش فنی و بهترین فیلم مستند اسکار) داوری شود و جایزه بگیرد.

عطایی در خصوص بازخورد این اتفاق برای سینمای مستند گفت: کمترین بازخورد این است که سینمای مستند جدی‌تر گرفته می‌شود؛ آن نگاه که سینمای مستند سینمای خیلی ویترینی، جشنواره‌ای و از مردم و مخاطب دور است را تا حدودی تغییر خواهد داد. خوشبختانه فیلم ما در اکران هنر و تجربه با استقبال روبرو شد و از فیلم‌های داستانی هم پرمخاطب‌تر بود. این نشان می‌دهد برای مردم، مستند و یا داستانی بودن فیلم مهم نیست و ساختار، قصه و کشش آن اولویت دارد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موضوع «در جستجوی فریده» جهان شمول است/ هیئت انتخاب اسکار کار جسورانه‌ای کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..