تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا باید جشن غدیر را باشکوه برگزار کرد؟

چرا باید جشن غدیر را باشکوه برگزار کرد؟به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است؛ اما بسیاری از مسلمانان جهان از واقعه درست این روز خبر ندارند. در گزارش زیر خاطره ای از پاسخ استاد علیرضا پناهیان به استاد دانشگاه مصری درباره غدیر را می‌خوانید:

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان می‌گوید:

«کنار خانه کعبه به نماز و عبادت مشغول بودیم؛ زمانی که شخصی دید ما کمی متفاوت نماز می‌خوانیم، گفت: «شما چه مذهبی دارید؟» و ما پاسخ دادیم: «مذهب جعفری». گفت: «آن‌هایی که قرآنشان فرق می‌کند؟» گفتم: «نه قرآن ما فرقی ندارد». گفت: «می گویند جبرئیل پیام را اشتباهی به پیامبر (ص) داده و باید به علی ابن ابی طالب می‌داده؟» گفتم: «نه ما چنین اعتقادی نداریم». این شخص حدود هشت مورد از این سوال‌ها را پرسید و ما گفتیم این‌ها دروغ است.

سپس پرسید: «شما چه فرقی با بقیه دارید؟» گفتم: «غدیر خم را می‌شناسید؟» پاسخ داد: «نه» گفتم: «غدیر خم نام منطقه، نام یک روز است.» گفت: «تاکنون اسم آن را نشنیده‌ام». این شخص استاد دانشگاهی در مصر بود و من به او گفتم: «ما معتقدیم که پیامبر اکرم (ص) در غدیر برای خود جانشین منصوب کرده؛ ولی مذاهب دیگر معتقدند که رسول خدا دوست برای خود معرفی کرده است. فرق ما با بقیه این است.»

این شخص که استاد دانشگاه هم بود، به فکر فرو رفت. معلوم بود که تحت تاثیر قرار گرفته است؛ در حالی که من استدلالی برای درست یا غلط بودن حرفم نیاوردم، زیرا بعضی چیز‌ها تصورش، تصدیقش را لازم می‌کند. بسیاری از مسلمان‌ها خبر ندارند شما چه می‌گویید برای همین باید جشن غدیر را حسابی شلوغ کرد و پاس داشت.

به یکی دیگر از آقایان گفتم: «فکر کنم خلیفه محترم اول، عقل و درایت بیشتری نسبت به رسول خدا داشتند؟». گفت: «نه چنین چیزی امکان ندارد، عقل و درایت رسول خدا بیشتر است» گفتم: «زیرا خلیفه اول برای خود جانشین تعیین کرد، ولی رسول خدا برای خود جانشینی تعیین نکرد». گفت: «درست است. چرا رسول خدا برای خود جانشینی تعیین نکرد؟» گفتم: «آیا خوب شد که خلیفه اول برای خود جانشین تعیین کرد؟» پاسخ داد: «بله. از اختلاف جلوگیری کرد» پرسیدم: «پیامبر چرا جانشین برای خودش تعیین نکرد؟» گفت: «نمی دانم». گفتم: «اما ما می‌گوییم پیامبر برای خود جانشین تعیین کرد» گفت: «واقعا؟». گفتم بله. 

بسیاری از مسلمانان خبر ندارند، شما چه می‌گویید؛ زیرا در ذهن مردم جهان فرو کرده اند، در کتاب‌های درسی نوشته اند و دروغ‌هایی را علیه شیعه‌ها گفته اند که بسیار عجیب و غریب است. برای همین باید جشن غدیر را بسیار پاسداشت و شلوغ کرد. ما نمی‌گوییم به آنها که شما امامت و وصایت را قبول کن؛ فقط می گوییم خبر داشته باشید که اینگونه است.

برای شنیدن صوت این صحبت ها اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا باید جشن غدیر را باشکوه برگزار کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..