تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب به کمک روش‌های غیرجراحی

درمان فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب به کمک روش‌های غیرجراحیبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عطا فیروزی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در آستانه برگزاری بیست‌ویکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق در باره مباحث مورد بحث در این کنگره اظهار کرد: فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب از جمله بیماری‌های مادرزادی قلب و عروق در بزرگسالان است که در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

علائم فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب

وی بیان کرد: از جمله علائم فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب در کودکان می‌توان به نارسایی قلب و در بزرگسالان به درد قفسه سینه و تنگی نفس اشاره کرد، این عارضه علائمی شبیه سکته قلبی را به همراه دارد، فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب عارضه‌ای چندان شایع نیست، ولی عوارضی زیاد را می‌تواند به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: درد در این قسمت‌های بدن نشانه بیماری قلبی است!

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در گذشته برای درمان فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب از روش جراحی باز استفاده می‌شد که این روش خطر‌هایی زیاد را به همراه داشت، ولی در سال‌های اخیر این عارضه به کمک روش اینترونشن (نیمه تهاجمی) و غیرجراحی درمان می‌شود.

فیروزی تأکید کرد: در ایران تجربه‌هایی بسیار خوب در روش‌های غیرجراحی و اینترونشن قلب و عروق وجود دارد، در بیست‌ویکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق هم جدیدترین دستاورد‌ها در این زمینه مورد بحث قرار می‌گیرد و پزشکان و متخصصان تجربیات خود را در این زمینه با هم به اشتراک می‌گذارند ما در این کنگره به تبادل نظر در باره وضعیت درمانی برخی بیماران حاد هم می‌پردازیم.


وی تصریح کرد: فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب شیوعی بالا ندارد، ولی افراد در سنین جوانی به آن دچار می‌شوند که خوشبختانه اگر درمان به خوبی صورت گیرد، بیمار عمری طبیعی دارد.

فیروزی یادآوری کرد: امروزه استفاده از روش‌های غیرجراحی اغلب با موفقیت همراه بوده و احتمال مرگ‌ومیر بیماران در این روش بسیار کمتر از روش‌های جراحی باز است.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان فیستول رگ‌های خون‌رسان قلب به کمک روش‌های غیرجراحی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..