تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فداکاری یک پرستار برای احیای زندگی یک خلبان را در «بیمار انگلیسی» بخوانید

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در جنگ جهانی دوم خلبان گمنامــی در شمال آفریقا سقوط می کند. هویتش به علت شــدت جراحات و سوختگی های ناشی از سقوط و شوک روانی مشخص نیست. گروهی از اعراب صحرانشین بدن نیمه جان و سوخته او را  پیدا و تا مدتی از او مراقبت می کنند و او را از مرگ نجات می دهند.بعد از مدتی او را به نیروهای متفقین در ایتالیا تحویل می دهند. پرستاری به نام هانا که پدر خود را در جنگ از دست داده است، در صومعه ای در ایالت توسکانی ایتالیا که به دلیل جنگ تبدیل به بیمارستان شده است، مراقبت از او را به عهده می گیرد. پس از بمباران صومعه، آنجا تخلیه می شود اما هانا به علت وخامت حال بیمار در این صومعه باقی می ماند. در ادامه داستان با پیدا شدن سر و کله کاراواجیو که از دوستان قدیمی خانوادگی هانا است ،یک ستوان هندی تبار و مین یاب به نام کیپ سینگ در صومعه، زندگی هانا و بیمار انگلیسی دگرگون می‌شود و خلبان انگلیسی خاطرات خود را کم کم به یاد می آورد.

بیمار انگلیسی؛ روایت سقوط یک خلبان در جنگ جهانی دوم

این قسمتی از ماجرای کتاب  «بیمار انگلیسی» اثر مایکل اونداتیه است این کتاب  با ترجمه خانم نیلوفر سرحدی در سال ۱۳۹۸ در ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۲۱۰۰۰ تومان در انتشارات جمهوری چاپ شد. کتاب بیمار انگلیسی در سال ۲۰۱۷ جایزه بوکر طلایی را نیز کسب کرد.

مایکل اونداتیه متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۴۳ و نویسنده‌ای کانادایی سریلانکایی تبار است. او یکی از نویسندگان مطرح جهان است که در کارنامه کاری خود پنج رمان و یازده مجموعه شعر و سه گلچین ادبی دارد. با کتاب‌های بیمار انگلیسی و پوست شیر به شهرت جهانی رسید و با کتاب بیمار انگلیسی برنده جایزه من بوکر سال ۱۹۹۲ شد.

 آخرین رمان او شبح آنیل پس از انتشار فروش بی سابقه ای داشت و نشان شوالیه فرهنگ و ادب فرانسه را برایش به ارمغان آورد. نثر اونداتیه نثری ساده و روان است. از جمله کتاب های او که در ایران ترجمه شده است، می توان به کتاب های میز گربه، بیمار انگلیسی، شبح آنیل و در پوست شیر اشاره کرد.


در بخشی از کتاب می خوانیم:

کلارا، می دانی پاتریک چطور در خانه پرنده ها تمام کرد؟ گروه او را سوخته و زخمی جا گذاشته بود. لباسهایش سوخته بود و قستهایی از پوست تن و سینه عزیزش، و پدر من چطور سوخت؟ مردی سوخته بود و من یک پرستار، می توانستم از او پرستاری کنم. غم جغرافیا را می فهمی؟ شاید می توانستم او را نجات دهم یا حداقل تا آخرین لحظات زندگی اش با او باشم. چیزهای زیادی درباره سوختن می دانم...

انتهای پیام/ 

روایت زنده ماندن خلبان جنگ جهانی دوم در «بیمار انگلیسی»



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فداکاری یک پرستار برای احیای زندگی یک خلبان را در «بیمار انگلیسی» بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..