تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازدید از ۱۰ مکان دیدنی یزد در سفری به یادماندنی + تصاویر

بازدید از 10مکان دیدنی یزدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، استان یزد یکی از خاص ترین و محبوب ترین استان ها برای سفر در بین توریست های خارجی و مسافران داخلی است. برای همین شناخت مکان های دیدنی یزد از موضوعات جالبی می تواند باشد که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم. در ادامه ده مکان خاص و بسیار معروف یزد را به شما معرفی کرده ایم تا بتوانید در زمان سفر خود از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنید. 

معروف ترین مکان های دیدنی یزد مجموعه امیرچخماق

از زیباترین مجموعه های معماری در یزد که شامل مسجد، تکیه، میدان، بازار و آب انبار می شود، مجموعه امیرچخماق است. تاریخ ساخت این بنا به قرن نهم هجری برمی گردد. دستور ساخت این مجموعه را نیز جلال الدین امیرچخماق داده بود.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

مسجد جامع یزد

از منحصربه فردترین مساجد ایرانی با معماری فوق العاده است که در طول سفرتان به یزد حتما باید آن را ببینید. این مسجد دارای دو شبستان، یک ایوان مرتفع، دو گرمخانه، دو پایاب، گنبدخانه و یک صحن مستطیل شکل است. با دیدن معماری این مسجد حیرت زده خواهید شد.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

هشت باغ دولت آباد یزد

اگر به یزد می روید بازدید از هشت باغ دولت آباد یزد را حتماً در اولویت بگذارید. باغی ایرانی که در مرکز شهر قرار دارد و با طراحی های منحصربه فردش شما را به حیرت وا می دارد. با رفتن به این باغ با یک تیر چندین نشان را خواهید زد؛ چرا که علاوه بر فضای سبز امکان بازدید از عمارت تهرانی، عمارت بهشت آیین ، تالار آیینه، آب انبار، باغ ناصر، عمارت سردر، ساختمان هشتی و بادگیر را نیز خواهید داشت. لازم به ذکر است که بلندترین بادگیر جهان هم در این باغ قرار دارد.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

یخچال خشتی میبد

از دیگر مکان های دیدنی یزد که می تواند برایتان جالب و جذاب باشد، یخچال خشتی میبد است.  یخچال های خشتی در گذشته برای تولید یخ و نگهداری آن استفاده می شدند. از اصلی ترین بخش های این یخچال قدیمی می توان به دیوار سایه انداز ، مخزن یخ و حوضچه تولید یخ اشاره کرد.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

بیشتر بخوانید: فهرستی جذاب و متفاوت از جاذبه های دیدنی مشهد

خانه لاری ها یزد

یکی از خانه های مربوط به دوره قاجاریه است. شش باب خانه با معماری خانه های کویری در این عمارت وجود دارد و بازدید از این مکان باعث حیرت شما در زمینه معماری ایرانی خواهد شد.  جالب است بدانید که عمارت کلاه فرنگی هم در نزدیکی خانه لاری های یزد قرار دارد.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

آب انبار شش بادگیر

از مهم ترین جاذبه های توریستی یزد همین بادگیرها هستند. آب انبار شش بادگیر هم با ۱۸۰ سال قدمت از مکان‌های دیدنی یزد به شمار می‌رود که می‌توانید در لیست بازدید‌های خود قرار دهید.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

منار جنبان خرانق

خرانق تنها منارجنبان خشتی جهان است که در یزد قرار دارد. این بنا کاملا خشتی است و جزو دیدنی های شهر یزد محسوب می شود. قدمت ساخت این شاهکار معماری به دوره ساسانیان بر می گردد.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

قنات زارچ یزد

در پی یافتن جاذبه های توریستی یزد می رسیم به قنات زارچ که از بی نظیرترین آثارباقی مانده از ایرانیان باستان است. جالب است بدانید که این قنات عنوان طولانی ترین قنات جهان را نیز به خود اختصاص داده است. قنات زارچ یزد از روستای فهرج شروع و بعد از گذر از چند روستا و محله های مختلف به سمت زارچ حرکت می کند. از سایر ویژگی های این قنات می توان به مربعی بودن مقطع چاه های در قیاس با دیگر قنات‌ها اشاره کرد.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

زندان اسکندر

مدرسه ضیاییه یا زندان اسکندر قدمتی در حدود هشت قرن دارد. ضیاءالدین حسین رضی این بنا را در ۶۳۱ هجری قمری ساخته است. از سویی دیگر عده‌ای قدمت این مکان را به زمان حمله اسکندر مقدونی ربط می‌دهند و باور دارند که از آن به عنوان زندان استفاده شده است.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

بیشتر بخوانید: جزیره کیش با امکانات تفریحی متفاوت + تصاویر

گنبد عالی ابرکوه

اثر باقی مانده  از دوره سلجوقیان است که با نام گنبد علی شناخته می شود. ساختار این گنبد ساروج و سنگ است و به خوبی تا به الان حفظ شده است. جالب است بدانید که این گنبد گور امیر عمید الدین شمس الدوله علی هزار از خادمان دیلمان و مادرش  بوده که به فرمان فرزندش احداث شده است.

بازدید از 10مکان دیدنی یزد

در سفر به این شهر زیبا حتما از مکان های دیدنی یزد که به آن ها اشاره کردیم، دیدن کنید و بهترین لحظات را برای خود و هم سفرانتان رقم بزنید.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازدید از ۱۰ مکان دیدنی یزد در سفری به یادماندنی + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..