تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت فصل دوم «عصر جدید» برای زمستان ۹۸

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری عوامل برنامه «عصر جدید» با حضور احسان علیخانی، آریا عظیمی نژاد، سید بشیر حسینی، امین حیایی و ایمان قیاسی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

احسان علیخانی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «عصر جدید» در این نشست گفت: به طور مشخص در برنامه فینال درباره استعدادیابی صحبت می کنیم، فراتر از ارسال ویدئو چند مرحله داریم و تصویر ارسالی یک شخص تا تصویر او در فینال نشانگر تفاوت چشگمیر است.

وی با بیان اینکه تیمی ۷ نفره در استودیو، راستی آزمایی ویدئو را با واقعیت تطبیق داده و زیر نظر مربی جلو می رفتند، افزود: ما دو باشگاه مهارت برای بچه ها گذاشتیم و اینکه تصور شود کسی یک ویدئو ارسال کند و روی صحنه بیاید، اینطور نبوده  است.

ساخت فصل دوم «عصر جدید» برای زمستان ۹۸

علیخانی ادامه داد : بسیاری از این بچه ها تا به حال تهران نیامده و جلوی دوربین قرار نگرفته بودند، روی آن ها کار شد تا شرایط آنها برای روی صحنه رفتن فراهم شود.

وی گفت:برنامه «عصر جدید» یک برنامه استعداد یابی عمومی است و من تصور می‌کنم برای این برنامه فراتر از ضبط یک برنامه تلویزیونی وقت گذاشته شده است.

ارائه اعتبار تخصصی به برنده ها برای توسعه استعداد و توانایی

علیخانی درباره فصل جدید برنامه گفت: قرار است به نفر اول تا پنچم، ۵ اعتبار تخصصی از سوی برنامه به آن ها داده شود تا بعد از این برنامه رها نشوند. شعار ما رسیدن بوده و با مشورت داوران، اعتبار تخصصی به بچه ها برای توسعه استعداد و توانایی آن ها داده می شود. قطعا یک همکاری یک ساله ها با آن ها داریم و در فصل جدید از آن ها دعوت به کار می کنیم.

«عصرجدید» سخت ترین کار زندگی من بود

وی ادامه داد : باید این بچه ها مسیر خود را با قدرت ادامه دهند و نباید رهایشان کرد، برای فصل جدید صحبتی شده است، این سخت ترین کار زندگی من بوده زیرا موضوعات برای کار زیاد است اما برای زمستان ۹۸ فیلمبرداری این برنامه را آغاز می کنیم.

علیخانی در خصوص رای داوران گفت : چند نکته در برنامه ما وجود دارد اینکه  میزبان ها در برنامه به عنوان وکیل بچه ها هستند. دیگری بحث ها و گفت و گوها بعد از اجرا است که این گفت و گو کمکی به آن ها خواهد کرد و دیگری گفت و گو با مهمان های برنامه است. در خصوص داوری باید بگویم که ۴ داور ما با ذائقه مختلف هستند و در بعضی موارد چالش هایی بین آنها ایجاد می شد. در مرحله دوم داورها یک نفر را حذف می کردند و اگر این اتفاق نمی افتاد، ماجرا را مهیج نمی کرد.

وی ادامه داد : برخی مواقع توقعاتی از ما دارند و ما را با آموزش و پرورش و وزارت علوم اشتباه می گیرند البته ما آمادگی داریم که با سازمان ها و نهادها همکاری در زمینه استعدادیابی داشته باشیم. روزی که قرار شد من این برنامه را بسازم حتی یک نفر به من نگفت که این خوب است همه گفتند این برنامه جوابگو نیست و ریسک نکن ولی از جایی به بعد تصمیم گرفتم این کار را انجام بدهم.اگر توانسته باشیم حسی را درخصوص استعداد بچه ها برانگیخته کنیم، اتفاق خوبی افتاده است.

بومی سازی «عصرجدید» کار مهمی بود

علیخانی در خصوص استفاده از استعداد یابی های رایج دنیا و استفاده از محتویات آماده که کشورهایی دیگر انجام داده اند، بیان کرد : فکر می کنم ماجرای استعداد یابی قدمت ۷۰ ساله دارد و در کشورهای مختلف انجام می شود و این ساختار برنامه سازی جواب داده است، اگر بخواهیم نگاه کپی داشته باشیم همه برنامه ها کپی است ولی ما چقدر می توانیم آن را بومی و متناسب با فرهنگ خود کنیم. ما به نسبت دوره های اول که هر کشور این برنامه ها را برگزار کرده، جلو هستیم.

ساخت فصل دوم «عصر جدید» برای زمستان ۹۸

وی افزود : اجراهایی در «عصر جدید» دیده شده که تا الان هیچ جایی دیده نشده بودند که این اتفاق بسیار خوبی بود. حضور میزبان در «عصر جدید» و گفت و گوهایی که اتفاق افتاد و ماجراهای اجتماعی که در برنامه وجود داشت از تفاوت های این برنامه بود.

بزرگترین معضل ما در «عصر جدید» مشکلات مالی است

احسان علیخانی درباره بودجه گفت : ما فصل اول را پرداخت کردیم ولی یکی از بزرگترین معضلات ما مشکل مالی است که از تولید سریال بسیار سخت تر بود. باید از دوستان تشکر کنم و اگر اقبال مردم به «عصر جدید» نبود، بچه ها به لحاظ سختی کار و حقوق از کار دست می کشیدند.

وی درباره برنامه «ماه عسل» و آوردن آن در برنامه «عصر جدید» گفت : من باور دارم استعدادیابی زیر ساخت واقعیت است، خروجی کار دو احساس دارد و هیچ وقت نمی توان احساس را از ما گرفت. من به ماجرای سیل زدگان در برنامه افتخار می کنم و بیش از ۷۰ میلیارد تومان پول از طریق این برنامه وارد سازمان هلال احمر شد.

تفکیک اجراها، پویایی را از برنامه ها می گیرد

علیخانی درباره تفکیک اجراهای برنامه گفت : اگر اجراها را تفکیک کنیم و هر روز را به یک قشر مانند ورزشی، خوانندگی و... اختصاص دهیم، بخشی از بیننده ها برنامه را نگاه نمی کنند. ما باید پویایی داشته باشیم و مردم منتظر شخص بعدی برای اجرا باشند.

وی ادامه داد : من از شبکه سه و مدیران تشکر می کنم که پای بچه های برنامه «عصر جدید» ایستادند. کسی برای اینکه بفهمد برنده چه کسی است با من تماس نگرفته است. طرح برنامه «عصر جدید» از سال ۹۶ است اما آن زمان فکر می کردم ساخت این برنامه ناممکن است.

۱۰۳۸ نفر به صحنه «عصر جدید» آمدند

علیخانی گفت:۱۰۳۸ نفر در قالب اجراهای انفرادی و گروهی، از عشایر تا شهرستان ها برای اجرا به صحنه «عصر جدید» آمدند. من غایت «ماه عسل» را «عصر جدید» می دانم و احساس می کنم جامعه ما به شادی نیاز دارد. خیلی از بچه ها می گفتند ما پیش از برنامه به مهاجرت فکر می کردیم ولی الان در شهرهای مختلف اجرا می کنیم و در کنار مردم هستیم.

وی تاکید کرد: کسی در برنامه ما رکود گینس را ثبت نکرد اگرچه در برنامه رکورد گینس زده شد؛برای نمونه کسی که در برنامه عصر جدید اجرایی داشت می گفت می دانم آخرین رکورد گینس این است و من این رکورد را می زنم. 

سید بشیر حسینی یکی از داوران «عصرجدید»  گفت: مهمترین کار در برنامه «عصرجدید» بومی سازی آن بود که انجام دادیم چرا که اگر یک کار تقلیدی درست در جای خود فرهنگ سازی نشود، کار خوبی نخواهد شد.

وی ادامه داد : طنز در دنیا وجود دارد و زمانی که مسئله ای برای مردم جدی شود با آن شوخی می کنند که اگر با نقدهای اجتماعی خوبی همراه شود، استقبال می کنیم؛ «ناخونک» برنامه خوبی است و ما آن را دوست دارم.

حسینی ادامه داد:من داستان ناراحت شدن درباره برنامه «ناخونک» را تکذیب می کنم. من پشت صحنه «ناخونک» رفته ام و حتی با دوستان عکس گرفته ام و از سازندگان تقدیر کردم. من پیش از این با داریوش فرضیایی که فیلمی با ابراهیم شفیعی گرفته بود، ارتباطی نداشتم ولی از آن ها نیز تشکر می کنم.

آریا عظیمی نژاد در این نشست گفت : از مرحله دوم، ما درگیر احوالات شرکت کنندگان شدیم و طبیعی است که جایگاه اجتماعی آن ها در رای دادن ما مهم بود البته استعداد آن ها در رتبه اول برای ما اهمیت داشت. ما توانستیم در این برنامه کمکی به مردم کنیم و التیامی برای آن ها بود. اگر این بخش ها در برنامه نبود، برنامه «عصر جدید» برای من هم جالب نبود. من خیلی چیزها از این برنامه یاد گرفتم؛ این برنامه با همت بچه های «عصر جدید» رخ داد و خوشحالم که مردم آن را دوست داشتند.

امین حیایی درباره تجربه خود در برنامه «عصر جدید» گفت : این برنامه فرصتی ناب برای ما بود، قبل از این میلی به همکاری برای مدتی در تلویزیون نداشتم و می خواستم کارهای سینمایی را انجام بدهم، زمانی که طرح برنامه «عصر جدید» را دیدم، نظر خوبی به آن داشتم و تا به حال تجربه داوری نداشتم که این فرصت ناب برای من پیش آمد.

ایمان قیاسی در این نشست گفت : به لطف آقای علیخانی دیده شدم و دیده شدن هم شعار برنامه ما است، این برنامه تجربه خوبی برای ما است، و خوشحالم که در این برنامه حرفه ای کار کردم.

گفتنی است قسمت پایانی برنامه «عصر جدید» دوشنبه ساعت ۲۱:۱۵  پخش می‌شود. رای‌ها پنج شنبه در شبکه سه  ساعت ۱٢ بسته و جمعه ۱ شهریور نفرات برتر اعلام می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت فصل دوم «عصر جدید» برای زمستان ۹۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..