تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرفداری الون ماسک از بمباران اتمی مریخ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  الون ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی دوباره ایده بمباران هسته‌ای مریخ را مطرح کرده است.

طرفداری الون ماسک از بمباران اتمی مریخ///خ صادقی

وی که از سال‌ها قبل در حال برنامه ریزی برای ممکن کردن سفر انسان‌ها به دیگر سیارات و به خصوص ماه و مریخ است، معتقد است که بمباران هسته‌ای سیارات نزدیک به زمین، آن‌ها را برای سکونت درازمدت انسان‌ها آماده می‌کند.

الون ماسک از آن جهت ایده بمباران هسته‌ای مریخ را در حساب توئیتری خود مطرح کرده که معتقد است با این کار دی اکسیدکربن محصورشده در جو مریخ آزاد می‌شود و می‌توان سطح این سیاره را برای سکونت انسان‌ها آماده کرد. وی از سال ۲۰۱۵ تا به حال چندین بار ایده بمباران اتمی مریخ را مطرح کرده، اما این نظریه تا به حال مورد توجه قرار نگرفته است.

بسیاری از دانشمندان با این نظر الون ماسک مخالف بوده و می‌گویند اگر چه بمباران هسته‌ای مریخ مقداری دی اکسید کربن را در جو این سیاره آزاد می‌کند، اما این تحول آن قدر گسترده نیست که موجب شود شرایط مریخ حتی به میزان اندکی شبیه به زمین شود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد میزان دی اکسیدکربن جو مریخ به اندازه تنها ۰.۶ درصد کره زمین است و بمباران هسته‌ای جو مریخ را به اندازه تنها ۷ درصد به جو زمین شبیه‌تر می‌کند.

منبع : مهر

انتها پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرفداری الون ماسک از بمباران اتمی مریخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..