تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از چگونگی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا اعلام آمار اعتیاد دانش آموزی

آموزش و پرورش در هفته گذشته حول مسائلی همچون چگونگی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اعلام آمار اعتیاد دانش آموزی سپری شد.

از چگونگی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا اعلام آمار اعتیاد دانش آموزیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته  با اخباری حول فعالیت پایگاه‌های انختاب رشته و اما واگرهای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان سپری شد.

جزئیات جذب ۱۲ هزار معلم جدید/ آزمون استخدامی چگونه برگزار می‌شود؟

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات و زمان برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۸ این وزارتخانه اظهار کرد: برای استخدام از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان طبق جدول زمانی در نظر گرفته شده از سوی سازمان اداری و استخدامی عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: جذب نیروی جدید از طریق ماده ۲۸ همراه با آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد بود و همزمان با شروع نام نویسی این آزمون علاقمندان به حرفه معلمی هم می‌توانند برای نام نویسی اقدام کنند.

پیشتازی مدارس خاص در موفقیت شاگرد اول‌های کنکوری/ چرا مدارس دولتی از قافله کنکور عقب ماندند؟

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه درباره تأثیر نوع مدرسه بر نتایج کنکور دانش‌آموزان با توجه به پیشتازی مدارس خاص دولتی یا غیردولتی در تربیت رتبه‌های برتر کنکور اظهار کرد: مدارس دولتی تضعیف نشده‌اند، اما مدارس سمپاد و برخی مدارس خاص دولتی از حیث وجود دانش‌آموزان برگزیده در کنکور شرایط بهتری دارند.

وی ادامه داد: آمار فعلی به هیچ وجه نشان از تضعیف مدارس دولتی ندارد چراکه مدارس نمونه دولتی، هیئت امنایی و حتی برخی مدارس دولتی عادی داریم که نتایج قابل قبولی را در این مدارس شاهد بودیم.

کمرئی با اشاره به اینکه در مدارس سمپاد بعد آموزشی و رقابتی بیشتر مدنظر است، گفت: در نتیجه در این مدارس دانش‌آموزان نتایج بهتری کسب می‌کنند و به طور کلی تا زمانی که تعدد و تنوع مدرسه داریم، چنین شرایطی وجود دارد که برخی از مدارس از حیث برنامه‌ریزی درسی فرصت‌های بیشتر آموزشی پیدا می‌کنند درنتیجه در رقابت‌های علمی شرایط مناسب‌تری دارند، اما این شرایط به معنای ناکارآمدی مدارس دولتی نیست.

ماجرای اصلاح احکام حقوقی دانشجو معلمان کی به سرانجام می‌رسد؟

سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش گفت:‌ با بررسی‌های انجام شده و به کمک مجلس، دانشجومعلمان از حداقل حقوق قانون کار برخوردار خواهند شد و دریافتی آنها از ۸۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: احکام اصلاح شده دانشجو معلمان از اول سال لحاظ می‌شود و اکنون فرایند اصلاحات در حال انجام است و مشکلی بابت افزایش حقوق آن‌ها وجود ندارد.

مسائل دخترانه از کتاب‌های درسی سر در می‌آورد؟!

فرحناز مینایی پور مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش درباره ورود مفاهیم مربوط به دختران در کتاب‌های درسی اظهار کرد: چندی پیش آقای حسینی (سرپرست آموزش و پرورش) از تحقیقی صحبت کردند که ۱۰ سال پیش سهم کم دختران در مباحث مربوط به کتاب‌های درسی را نشان می‌داد بنابراین تمهیداتی را برای بهبود شرایط در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: البته اکنون شرایط تغییر کرده و کتاب‌های درسی هم با تحولاتی همراه بوده است درنتیجه سهم دختران در مباحث مربوط به کتب درسی با تغییراتی همراه بوده است.

مینایی پور تصریح کرد: به سازمان پژوهش تحقیقی سفارش دادیم تا میزان توجه به دختران در کتاب‌های درسی بررسی شود و اکنون این کار در مراحل آغازین قرار دارد.

بیش از ۲ درصد دانش آموزان معتاد هستند

سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشتیم، اظهار کرد: نگاه غالب این است که اجازه ندهیم مواد مخدر وارد کشور شود، نگاه بعدی اینکه مبتلایان را درمان کنیم؛ البته این دو نکته در چهار دهه اخیر غالب بوده است.

او ادامه داد: نگاه سوم با رویکرد پیشگیری است که اقدامات خوبی در این زمینه داشته‌ایم؛ اعتقاد ما در آسیب‌شناسی ۴۰ سال قبل ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید احیا شود.

سردار مومنی با اشاره به آمار اعتیاد دانش آموزی تصریح کرد: بیش از ۲ درصد دانش‌آموزان مواد مخدر استعمال می‌کنند، البته این روند تا حدودی متوقف شده است و در تلاشیم تا آن را کنترل کنیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اکنون سوداگران مرگ، مواد مخدر را با بسته‌بندی جدید ارائه می‌دهند تا دانش آموزان را ترغیب به استفاده کنند که در این مورد هم اقدامات پیشگیرانه انجام داده ایم.

۶۰ درصد رتبه های برتر کنکور تهرانی‌ها بودند

قاسم احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: امروزه با این نوع حقوق دادن به معلمان و فعالیت برای دانش آموزان عدالت آموزشی زیر سئوال می‌رود . وقتی به نتایج کنکور نگاه می‌کنیم ۶۰ درصد برترین‌ها از تهران و ۴۰ درصد مربوط به مدارس خاص شهرستان‌ها است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: در مقطع متوسطه دوم و شاخه مهارتی، دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش مشغول به تحصیل می‌شوند. در دوره کاردانش فرد با مدرک دیپلم وارد بازار کار می‌شود و از طریق هنرستان‌های فنی می‌تواند به مقاطع تحصیلی بالاتر برود؛ اما گره کار اینجاست که وقتی فردی در این شاخه آموزش داده شد، نباید به دنبال مدرک‌گرایی باشد.

فعالیت ۱۶ هزار معلم خرید خدمات آموزشی در مهر ۹۸

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره ساماندهی وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی اظهار کرد:  آموزش و پرورش همانطور که از نیروهای رسمی و قراردادی استفاده می‌کند در مواردی ناچار است تا از نیروهای پاره وقت استفاده کند اما از طرفی برای رعایت قانون کار باید در چارچوب ضوابط عمل کند و حقوق و دریافتی قانونی را با توجه به  این نوع فعالیت پرداخت کند.

وی ادامه داد: فلسفه به کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی هم همین مورد است چرا که در مواردی به نیروی پاره وقت نیاز داریم وباید توجه داشته باشیم که  استفاده از نیروی پاره وقت به معنای استخدام کردن آنها نیست.

بررسی آیین نامه تعیین تکلیف استخدام نیرو‌های حق التدریس در دولت

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف استخدام نیروهای حق التدریس اظهار کرد: نیاز سنجی برای استخدام نیروهای حق التدریس انجام شده است و بر این اساس حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار ردیف استخدامی از سازمان اداری و اموراستخدامی  دریافت کردیم تا نیاز خود را رفع کنیم.

وی ادامه داد:  برای نهایی شدن شرایط استخدامی، در جلسه کمیسیون اجتماعی دولت آیین نامه تعیین وضعیت نیرو‌های حق التدریس امروز به تصویب نهایی می‌رسد و حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار نیروی حق التدریس را تا اول مهر ماه سال جاری جذب می‌کنیم.

راه اندازی کانون یاریگران زندگی در ۱۰ درصد مدارس کشور

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مهم‌ترین برنامه پوشش ۱۰۰ درصدی در پیشگیری از اعتیاد است، همچنین نگاه فرهنگی بر آموزش و و توانمند سازی دانش آموزان در دستور کار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه ای با رویکرد نگاه فرهنگی در حال آماده سازی است، گفت: ویرایش پنجم این برنامه در حال آماده شدن است و کانون یاریگران زندگی را با کمک تشکل‌های دانش آموزی و اداره کل فرهنگی و هنری راه اندازی خواهیم کرد.

او تصریح کرد: قرار است یک هزار و ۳۵۰کانون فرهنگی و تربیتی که محل استقرار آنها در شهرستان هاست، به کمک این کانون بیایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از چگونگی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا اعلام آمار اعتیاد دانش آموزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..