تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پوشش ٨٠ درصدی غربالگری شنوایی کودکان در کشور +زمان طلایی سنجش شنوایی در نوزادان

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سعید محمدیان رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه ارتقای سلامت شنوایی اظهار کرد: بعد از چند سال برنامه‌های خوبی در زمینه ارتقای سلامت شنوایی افراد در قالب بسته‌‌های خدمتی اجرا می‌شود و امروزه بیش از چهار سال است که برنامه‌های غربالگری و تشخیص بیماری کم شنوایی نوزادان و کودکان در وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های عملیاتی خاصی برای ارتقای سلامت شنوایی و بهداشت گوش تدوین شده است و خوشبختانه ایران جزء مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه کم شنوایی است و برنامه‌های ارتقای سلامت گوش به وسیله سازمان بهداشت جهانی رصد می‌شود و برنامه‌های مختلفی برای کشورهای منطقه و حوزه شرق مدیترانه نوشته شده است.

محمدیان افزود: وزارت بهداشت برنامه‌های عملیاتی خاصی در زمینه سلامت و بهداشت گوش تدوین کرده است و در این زمینه ثبت اختلالات بیماران کم شنوایی و غربالگری ناشنوایی نوزادان را می‌توان از جمله برنامه‌های دفتر اداره سلامت گوش وزارت بهداشت نام برد.

رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری سازمان بهزیستی غربالگری شنوایی نوزادان انجام می‌شود و بهزیستی تفاهم ‌نامه‌ای با وزارت بهداشت امضا کرده‌ است تا غربالگری نوزادان انجام شود.

بیشتر بخوانید: غربالگری شنوایی تا یک ماهگی ضروری است

زمان طلایی غربالگری و درمان کم شنوایی نوزادان

وی بیان کرد: نوزادان باید در زمان طلایی قبل از یک ماهگی از نظر کم شنوایی غربالگری و تا سه ماهگی بیماری‌ کم شنوایی آنها به طور قطعی مشخص شود؛ بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی باید قبل از ۶ ماهگی اقدامات درمانی برای رفع مشکلات شنوایی نوزادان انجام شود.

محمدیان بیان کرد: اکنون ٨٠ درصد از مناطق سراسر کشور تحت پوشش غربالگری کم شنوایی نوزادان است و امروزه وزارت بهداشت برنامه‌های غربالگری دیگری برای گروه سنی بین ٣ تا ۵ سال در نظر گرفته است و در سطوح مختلف کارهای غربالگری کم شنوایی را در تمام گروه‌ های سنی به ویژه گروه‌های هدف انجام می‌دهد تا مداخلات درمانی به موقع انجام شود.

رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت افزود: ارتقای سواد سلامت مردم نسبت به موضوع کم شنوایی مقوله بسیار مهمی است و در این زمینه وزارت بهداشت دوره‌های آموزشی را در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پزشکان،‌ مراقبان سلامت و بهورزان در زمینه ارتقای سلامت شنوایی کرده است و جزوات منظمی به وسیله وزارت بهداشت در زمینه سلامت و بهداشت گوش نوشته شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پوشش ٨٠ درصدی غربالگری شنوایی کودکان در کشور +زمان طلایی سنجش شنوایی در نوزادان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..