تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متدین: ووشوکاران جوان ما به دنبال کسب مقام نایب قهرمانی آسیا هستند

محمود متدین دبیر فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی ووشو جوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در برونئی اظهار کرد: امیدواریم ووشوکاران ما بهترین نتیجه را در این مسابقات کسب کنند. به هر حال مسابقات سختی است، اما امیدواریم همانند سال گذشته  بتوانیم نایب قهرمانی این دوره از مسابقات بدست آوریم.

او ادامه داد: امسال هم رویداد بزرگ مسابقات جهانی ووشوی بزرگسالان در شانگ‌های چین را پیش رو داریم که ما سال گذشته قهرمان شدیم و امسال این رقابت‌ها در چین برگزار می‌شود و  به طور حتم چینی‌ها به این مسابقات می‌آیند تا قهرمان شوند، اما همه ورزشکاران ما با وجود اینکه سخت است تلاش می‌کنند که مقام قهرمانی را بدست آورند.

ورزشکاران ما ثابت کردند در مسابقات بزرگ موفق هستند  

متدین بیان کرد: کشور چین ۲۰۰ میلیون نفر ووشو کار دارد و ما ووشوکاران غیر رسمی مان ۲۰۰ هزار نفر است و خیلی تفاوت زیاد است، اما ورزشکاران ما ثبات کردند که در مسابقات بزرگ موفق هستند و  می توانند بهترین نتایج را  بگیرند.  

سخت ترین کار سرمربی بانوان انتخاب ۳ ووشو کار است 

دبیر فدراسیون ووشو درباره اینکه تیم ملی ووشو بانوان باید با ۳ ووشو کار عازم شانگ‌های چین شود و از بین خواهران منصوریان، مریم هاشمی و صدیقه دریایی کدامیک مسافر این دوره از مسابقات می‌شوند، گفت: مریم هاشمی به علت مصدومیت مسابقه انتخابی نداد و سوم شهریور ماه با حریفش رقابت می‌کند. به هر حال همه این نفرات از جمله خواهران منصوریان، هاشمی، دریایی و رحیمی قهرمانان بزرگی هستند و پیش بینی اینکه سرمربی کدامیک از آن‌ها را برای مسابقات جهانی انتخاب کند سخت است و به نظرم سخت‌ترین کار سرمربی بانوان انتخاب ۳ نفر از بین ۷ ووشوکار است و باید مسابقات برگزار شود و آمادگی نفرات را ببینند و بعد به مسابقات اعزام شوند.  

بودجه فدراسیون یکی از دلایل به خدمت نگرفتن مربی خارجی بود 

متدین درباره اینکه یک مربی ایرانی برای اولین بار تیم ملی ووشو کشورمان را هدایت می‌کند، گفت:  بحث بودجه فدراسیون ووشو یکی از دلایل عمده جذب نکردن مربی خارجی بود، اما معتقدم  مربیان ایرانی خیلی راحت می‌توانند آنچه مد نظرمان است را بدست آورند. مربیان ما جزء بهترین‌ها در جهان هستند و می‌توانند بهترین ورزشکاران را به مسابقات اعزام کنند.  

او درباره برنامه‌های فدراسیون ووشو جهت رشد و پیشرفت این رشته ورزشی چیست، گفت: یکی از این برنامه‌ها همایش بزرگ روز جهانی ووشو بود که به خوبی برگزار شد. همچنین مسابقات المپیاد ورزشی بانوان در روز‌های ۵، ۶ و ۷ شهریور در استان البرز برگزار می‌شود و بعد از آن در روز‌های ۱۳ و ۱۴ شهریور در استان زنجان انجام می‌شود و در این شهر‌ها ووشوکاران جوان با هم مسابقه می‌دهند. البته نفرات اول و دوم بخش تالو و رتبه‌های اول تا سوم بخش ساندا به اردوی تیم ملی رده های پایه دعوت می‌شوند.

فدراسیون ووشو در امر استعداد یابی موفق بوده است 

متدین درباره اینکه استعداد یابی در ورزش ووشو صورت گرفته است، اظهار کرد: ما یکی از فدراسیون‌های موفق در امر استعداد یابی هستیم و کمیته‌های استعداد یابی ما بسیار فعال هستند و در تمام استان‌های ما این موضوع انجام شده  و کلاس‌های آموزشی در تهران و خیلی از استان‌ها برگزار شده است و خیلی از افرادی که به اردوی تیم ملی دعوت شدند از بین ورزشکاران مستعد بودند. ما قصد داریم از همه ورزشکاران بااستعداد در بخش تالو و ساندا بهترین استفاده را کنیم.  

او درباره وضعیت لیگ ووشو بیان کرد: به نظرم لیگ ووشو بعد از مسابقات جوانان برگزار شود و امسال لیگ پرشوری را خواهیم داشت، چون نامه نگاری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که خیلی از تیم‌ها قصد دارند در لیگ ووشو شرکت کنند. معتقدم که امسال لیگ ووشو نسبت به سال گذشته پربارتر خواهد بود، چون تیم‌های قدرتمند قرار است شرکت کنند. بعضی از این تیم‌ها که آمادگی خود را برای شرکت در لیگ ووشو اعلام کردند برای قهرمانی کشور روانه این مسابقات می‌شوند.  

حضور قهرمانان ما در لیگ ووشو صرف چندانی ندارد 

متدین درباره اینکه مبلغ پایین قراردادها باعث شده که خیلی از قهرمانان ووشو در لیگ شرکت نکنند، گفت: با توجه به بودجه تیم‌های ووشو مبلغ قرارداد‌ها پایین است و برای قهرمانان ما صرف چندانی ندارد تا در لیگ ووشو شرکت کنند. البته  لیگ پویایی خاص خود را دارد و ما از طریق مسابقات لیگ، قهرمانی کشوری را برگزار می‌کنیم و همه تلاشمان این است که ورزشکاران در لیگ در مسابقات قهرمانی کشور حضور یابند و بهترین نتیجه را کسب کنند.  

انتظار حمایت بیشتر از رشته ووشو داریم 

دبیر فدراسیون ووشو درباه اینکه حمایت‌ها از ووشو صورت می‌گیرد، گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تا جایی که توانستند کمک‌های لازم را به فدراسیون ووشو می کنند، اما بودجه ورزش کل کشور کم است و ما همه تلاشمان این است که مسئولان را مجاب کنیم که بیشتر به ووشو توجه داشته باشند. البته با این همه مشتاق و علاقمند ووشو انتظار بیشتری داریم تا حمایتهای بیشتری صورت بگیرد. 

او در پایان درباره اینکه اسپانسرها از ووشو حمایت می کنند، گفت: حمایت اسپانسرها از ووشو بسیار کم است و همانند فوتبال و والیبال از ووشو حمایت نمی‌شود. همچنین مبلغ قرارداد‌های ووشو در مقایسه با فوتبال، والیبال و کشتی بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید:

نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند

ظفری حضور در مسابقات جهانی ووشو را از دست داد

کادر فنی تیم ملی ووشو اعلام شد

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متدین: ووشوکاران جوان ما به دنبال کسب مقام نایب قهرمانی آسیا هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..