تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی چین و چروک صورت از سر درونتان خبر می‌دهد

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بروز مهمان‌های ناخوانده‌ای به نام چین و چروک صورت به تدریج روی پوست صورت و بدن برای تمامی افراد روی می‌دهد؛ این دگرگونی در بدن انسان‌ها بسته به جنسیت، ژنتیک، سبک زندگی، اخلاق و خصوصیت‌های روانی، مراقبت از پوست و مواردی از این دست متفاوت است و در برخی شدید و در برخی دیگر آرام‌تر روی می‌دهد.
امروزه در دنیا افراد به ویژه بانوان هزینه‌های گزافی برای مقابله با ایجاد چین و چروک، کم اثرکردن آنها و نابودی آن انجام می‌دهند و تولید محصول‌های پوستی محافظتی از پوست و درمان چین و چروک در دنیا تجارتی پر رونق است.


به طور معمول، اصلی‌ترین مناطقی از پوست صورت که دچار چین و چروک می‌شوند خطوط پیشانی، کناره چشم ها، خط خنده اطراف لب ها و خطوط کشیده کنار گونه‌ها هستند.


تمامی مناطق پوست صورت و بدن می‌تواند به تدریج دچار چین و چروک شود؛  این عارضه در صورت بر اثر اخم کردن، خندیدن، ابراز احساسات به وسیله زبان بدن، استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده و کرم‌های ضد چین و چروک، مصرف مواد دخانی، رژیم خوراکی فاقد مواد مغذی، دگرگون شدن ناگهانی وزن، ابتلا به برخی بیماری‌ها و مصرف گونه‌های خاصی از دارو روی می‌دهد.


به گفته دانشمندان بروز چین و چروک روی صورت نشان دهنده نوع شخصیت افراد است، حتی زمانی که صورت انسان حرکت چندانی ندارد، عضله‌های بسیار کوچک زیر لایه‌های پوست بر اثر احساس‌ات مختلف حرکت کرده و به تدریج سبب ایجاد چین و چروک بر سطح پوست می‌شوند.


افراد با روحیه شاد معمولاً دارای چین و چروک‌هایی در اطراف لب‌ها و کناره چشم‌ها هستند؛  افراد بداخلاق، پرخاشگر و با روحیه منفی، معمولاً دارای چین و چروک‌هایی در پیشانی و میان ابرو‌ها هستند. 


برای رفع چین و چروک به گفته دانشمندان افراد باید از دوران جوانی توجه ویژه‌ای به پوست خود و سلامت آن داشته باشند؛ مصرف مواد خوراکی سالم به ویژه انواع میوه و سبزیجات تازه حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های محیطی بر پوست و ایجاد چین و چروک شود.


پژوهش‌های محققان نشان می‌دهند، مصرف مواد خوراکی سالم سبب رفع افسردگی و ایجاد روحیه شاد می‌شود و این سبب جلوگیری از تنش و درگیری‌های فکری و در نتیجه اخم و پرخاشگری می‌شود.


مثبت اندیشی، جلوگیری از بیان احساسات با ایجاد فشاربه عضله‌های صورت، استفاده از آینه هنگام صحبت با تلفن و مشاهده نوعی حرکت عضله‌های صورت، بخور با آب گرم یا آب سرد، استفاده از روغن‌های گیاهی برای ماساژ صورت و انجام یوگای صورت می‌تواند از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری و در ایجاد آنها تاخیر ایجاد کند.


افزون بر پوست صورت، پوست سایر قسمت‌های بدن نیز به تدریج و همزمان با افزایش سن انسان دچار چین و چروک می‌شود؛ برای جلوگیری از بروز این مشکل، استفاده از کرم ضد آفتاب به ویژه در زمان مسافرت‌های ساحلی، کنترل دقیق وزن و جلوگیری از افزایش یا کاهش ناگهانی آن، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده مخصوص بدن، خودداری از به کار بردن لیف‌های زبر و استفاده از لیف نرم و پرهیز از استحمام با آب بسیار گرم می‌تواند اثربخش باشد. 


برخی از چین و چروک‌ها بر اثر حرکت عضله‌های صورت و برخی دیگر  بر اثر افتادگی پوست و کاهش میزان تولید کلاژن روی می‌دهد.


استفاده از کلاه، عینک آفتاب، استفاده از کرم ضد آفتاب، استفاده از لباس‌های پوشیده، نوشیدن میزان کافی آب و دمنوش‌های گیاهی سالم و پوشیدن دستکش به ویژه درفصل تابستان سبب جلوگیری از ایجاد چین و چروک و لکه‌های پوستی تولید شده بر اثر افزایش سن می‌شود. 


امروزه راهکار‌های درمانی و تهاجمی فراوانی برای مقابله با چین و چروک صورت وجود دارد که از آن جمله می‌توان استفاده از تزریق بوتاکس، کشیدن پوست، تزریق فیلر، استفاده از لیزر، انجام میکرودرم ابر ژن، استفاده از کرم‌های لایه بردار و مواردی از این دست را نام برد که استفاده از آنها بسته به نظر متخصص و در نظر گرفتن وضعیت سلامت فرد است.
برخی از این راهکار‌های درمانی دارای عارضه‌های جانبی است و به گفته کارشناسان بهترین راهکار جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی صورت با استفاده از بهبود سبک زندگی، تغذیه و داشتن روحیه مثبت است.


منبع: healthline

انتهای پیام/

وقتی چین و چروک صورت هویت شخصیتی شما را فاش می‌کنند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی چین و چروک صورت از سر درونتان خبر می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..