تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرصت تماشای فیلم‌های سینمایی برای کودکان محروم ۲۵ استان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان درباره ایده طرح سینما سیار گفت: ایده اولیه این طرح در جلسه مشترکی که با آقای تابش داشتیم مطرح شد و بی‌مناسبت ندیدیم حالا که جشنواره کودک در اصفهان برگزار می‌شود و ممکن است انعکاس خبری داشته باشد و کودکان کشورمان در نقاط مختلف اخبار آن را در تلویزیون می‌بینند و شاید دوست داشته باشند در آن حضور داشته باشند این طرح را اجرا کنیم. آقای تابش نیز از این طرح استقبال کردند و قرار بر اجرای آن شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه‌های سینما سیار در اختیار انجمن سینمای جوان است به این نتیجه رسیدم که چقدر خوب می‌شود تا با همکاری بنیاد سینمایی فارابی به بهانه جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان ما نیز در مناطق محروم و سیل زده یک رویداد مرتبط با سینمای کودک برگزار کنیم. البته این رویداد به شکل رایگان برای کودکان برگزار خواهد شد. نام طرح را نیز به مناسبت سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان «سینما خاطره» برگزیدیم.

موسوی درباره اکران آثار در این طرح بیان کرد: ما اگر می‌خواستیم از فیلم‌های روز جشنواره برای نمایش در این طرح استفاده کنیم از آنجاییکه همه این آثار مالک دارند، باید حقوق پدیدآورندگان آنها رعایت می‌شد، ضمن اینکه فیلم‌ها در اصفهان اکران محدود دارند، اما در سینما سیار می‌خواهیم به شکل وسیع در استان‌ها و شهرهای مختلف فیلم‌هایی را اکران کنیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آثار موزیکال و نوستالژیک را به نمایش دهیم. اما اصل این بود که همزمان با یک رویداد مهم فرهنگی و بین‌المللی که در اصفهان برگزار می ‌شود خدمات رایگان و افتخاری برای حوزه کودک و نوجوان ارائه شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان درباره استقبال از این طرح در استان‌ها و مناطق محروم نیز اظهار داشت: ما تیم‌هایی را برای رصد، ثبت و ضبط وقایع و مستند سازی مامور کردیم و به مدیران دفاتر انجمن سینمای جوانان استانها نیز اعلام کردیم تا از صحنه‌هایی که بچه‌ها حضور دارند فیلم بگیرند، به نظرم بعد از برگزاری این رویداد می توانیم قضاوت کنیم که چقدر از این طرح استقبال شده است.

او همچنین یادآور شد: این طرح در بیش از ۱۵۲ شهر و روستا و در بیش از ۲۵ استان کشور برگزار خواهد شد.

موسوی در پاسخ به این پرسش که این طرح تنها محدود به زمان برگزاری جشنواره خواهد بود یا ادامه خواهد داشت نیز گفت: این طرح از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور به مدت ۵ روز اجرا خواهد شد، اما درباره ادامه آن باید شرایط را سنجید. ممکن است رخدادهای دیگری در حوزه کودک داشته باشیم اما آن مناسبت‌ها ممکن است که ارتباط مستقیمی با فضای سینما و تصویر نداشته باشند. ما الان از طریق جشنواره‌ فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در اصفهان برگزار می‌شود یک رخداد سینمایی مواجه هستیم و به بهانه این رویداد این طرح را اجرا کردیم، البته این به این معنا نیست که در موقعیت‌های دیگر نمی توان این طرح را اجرا کرد. امیدوارم اجرای این طرح سنتی شود تا همزمان با جشنواره کودک اصفهان بتوان در سال‌های آینده نیز این طرح را اجرا کنیم.

او در پایان درباره تاثیرگذاری این طرح به ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به تماشای فیلم و سینما رفتن نیز بیان کرد: کودکان سرزمین ما در این فرصت‌ها شاید بتوانند شادتر شوند و ما نیز شاید بتوانیم در کنار هم گامی در جهت رسیدن آنها به رویاهایشان برداریم. امیدوارم با اجرای این طرح اوقات فراغت هر چند محدود ولی به یاد ماندنی برای آنها فراهم کنیم. ضمن اینکه این طرح شاید بتواند حس مشارکت و وحدت نیز در کودکان ایجاد کند. همچنین ما با اجرای این طرح می‌خواهیم به دستگاه‌های فرهنگی دیگر هم اعلام کنیم، بخشی از این حرکت‌ها که به شکل یارانه‌ای است و بابت آنها از مردم هزینه‌ای دریافت نمی‌شود باید فراگیرتر شوند چراکه حتما از لحاظ فرهنگی اثربخش هستند.

۵۷۲۴۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرصت تماشای فیلم‌های سینمایی برای کودکان محروم ۲۵ استان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..