تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنترل فشار خون نزدیک به ۳۱ میلیون ایرانی در طرح ملی

 سعید نمکی عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهر دلیجان اظهار کرد: به برکت انقلاب ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور داریم که پوشش واکسیناسیون در این خانه‌های بهداشت از ۲۵ درصد به صد درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار پزشک عمومی و متخصص دارم و ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در رشته‌های پزشکی کشور دستاوردهای بیشماری داشته و با اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب بیمار کاهش یافته است.

نمکی گفت: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تلاش می‌کنیم، همچنین در حوزه رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج در مناطق محروم اقدامات ارزشمندی در دست اقدام است.

وی بیان داشت: با وجود دستاوردهای ارزشمند در حوزه سلامت با کاستی و کمبودهایی مواجه هستیم که امروز هزینه بسیار سنگینی به نظام سلامت وارد کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در سال ۹۶ بالغ بر ۳۸۰ هزار مرگ در کشور رقم خورده که ۳۱۳ هزار مرگ مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر بوده است.

نمکی اظهار کرد: هزینه یک دوره شیمی درمانی برابر با واکسیناسیون یک شهرک بزرگ است. 

وی تصریح کرد: صد هزار مرگ در سال به دلیل فشار خون و عوارض سکته‌ها رخ می‌دهد، که تعداد قابل توجهی در سنین مبلد و جوان هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مرحله دوم طرح تحول سلامت پیشگیری مقدم بر درمان و درمان سرپایی و تشخیص در مرحله ابتدایی بیماری در اولویت قرار دارد.

نمکی افزود: باید آموزش و شیوه مناسب زندگی و تغذیه صحیح را مدنظر قرار دهند، در طرح ملی کنترل فشار خون جمعیت مورد نظر ۲۰ میلیون نفر بود که ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

۲۳۵۲۳۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنترل فشار خون نزدیک به ۳۱ میلیون ایرانی در طرح ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..