تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان مرداد؛ ارائه گزارش ارزی اختصاص یافته به دارو/ تولید مواد اولیه نیاز بازار دارویی را برطرف کرده است

پایان مرداد؛ ارائه گزارش ارزی اختصاص یافته به دارو/  تولید مواد اولیه نیاز بازار دارویی را برطرف کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از خط تولید دارو‌های انسانی که در شهرک صنعتی ساوه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور به وسیله کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود و تنها ۳ درصد دارو وارداتی است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت قصد دارد تا پایان دولت ۳ درصد داروی وارداتی را به وسیله شرکت‌های دانش بنیان تولید کند و خوشبختانه از نظر تکنولوژی و دستگاه‌های ساخت دارو علی‌رغم تحریم‌ها هیچگونه مشکلی نداریم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه استان مرکزی از ظرفیت بالایی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان برخوردار است، بیان کرد: این امر با تلاش مسئولان و استاندار مرکزی محقق شده است.

تهیه مواد اولیه دارویی بدون مشکل است

نمکی با اشاره به تولید مواد اولیه دارویی در کشور گفت: امروزه از نظر تولید مواد اولیه دارو‌ها در کشور دچار هیچگونه مشکل و کمبودی نداریم به طوری که تولید مواد اولیه نیاز بازار را برطرف کرده است و مازاد آن قابلیت صادرات را دارد.

وی بیان کرد: دارو‌های بیماران خاص با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تهیه و توزیع می‌شود و افزایش قیمت قابل توجهی پیدا نکرده است و پیگیر مسائل مربوط به دارو‌های خاص هستم و  ۵ هیئت در این زمینه تشکیل شده است که گزارش آن تکمیل و تا پایان مرداد ارائه می‌شود.

نمکی گفت: در محل دوم طرح تحول دستگاه‌های خدمتی مانند ماندگاری پزشک و حمایت از بیماران صعب‌العلاج جزو بسته‌های خدمتی وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

پیگیری وزارت بهداشت در زمینه دارو‌های تک نسخه‌ای

وی ادامه داد: مقدار قابل توجهی از مواد اولیه دارویی قابلیت صادرات دارد و دارو‌های تک نسخه‌ای که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن تعلق نگرفته قیمتشان در بازار دچار تغییراتی شده و پیگیر این مسئله هستم که به مردم فشاری وارد نشود.

وزیر بهداشت با اشاره به ارائه گزارش در زمینه ارز دارو‌ها به مردم گفت: از وقتی که من به وزارت بهداشت آمده‌ام پیگیر این مسئله هستم و طی هفته‌های قبل برخی از افراد متخلف به قوه قضاییه معرفی شده‌اند و گزارش‌هایی  در این خصوص در حال تکمیل است که تا پایان مرداد ماه گزارش نهایی را به مردم می‌دهم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان مرداد؛ ارائه گزارش ارزی اختصاص یافته به دارو/ تولید مواد اولیه نیاز بازار دارویی را برطرف کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..