تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران چهارمین کشور در تولید گلاس لایند/ مصارف دارویی در دنیا معادل ۴۴ میلیارد دلار است

مصارف دارویی در دنیا معادل ۴۴ میلیارد دلار استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز اختیاری رئیس انجمن مواد موثره دارویی صبح امروز در مراسم رونمایی از خط تولید داروی انسانی که در شهرک صنعتی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: آمریکا، آلمان و چین راکتور‌های گلاس لایند را تولید و ایران چهارمین کشوری است که این فناوری رابه خدمت گرفته است.

وی افزود: ارزش مصارف دارویی در دنیا معادل ۴۴ میلیارد دلار است و دشمنان می‌خواهند کاری کنند که ایران پولی برای کمک به کشور‌های دیگر نداشته باشد.

اختیاری بیان کرد: مافیای دارو زنجیره بسیار پیچیده‌ای است و امروز  باید به جای جنگ به خدمت بپردازیم و هنر وزیر بهداشت این است که قیمت دارو را پایین بیاورد  و  در تولید دارو  ۱۰۰ درصد خودکفا باشیم.

فعالیت ۱۰۲ کارخانه داروسازی در کشور

در ادامه مراسم شیبانی رئیس سندیکای دارو‌های انسانی گفت: اکنون  بیش از ۱۰۲ کارخانه داروسازی در کشور فعال هستند و از تحریم‌ها بهترین فرصت را پیدا کردیم.

وی افزود: قبل از انقلاب صنعت داروسازی در کشور وجود نداشت و تنها ۴۰ کارخانه در ایران فعال بود و فقط ۲۵ درصد از داروی مورد نیاز در کشور تولیدمی‌شد اما اکنون در تولید  برخی از دارو‌ها ۱۰۰ درصد نیاز بازار کشور را در داخل تولید می‌کنیم.

شیبانی یاد آوری کرد: در سال ۵۶ حدود ۵۰۰ میلیون دلار بابت واردات دارو ارز از کشور خارج می‌شد ولی الان ۶۷ درصد از مواد اولیه در کشور تولید و در حدود ۱۳۰ میلیون دلار هزینه  دارد؛  برای واردات سه درصد دارو هم بیش از یک میلیارد دلار ارز بری داریم.

بیشتر بخوانید:تولید ۵۴ درصد مواد اولیه دارو در کشور/ آیا داروهای خارجی و ایرانی با هم تفاوت دارند؟

سرمایه گذاری بیش از ۲۱ میلیارد تومان در فرایند خط تولید دارو‌های انسانی

در ادامه مراسم حسن ریاحی رئیس کارخانه داروسازی گفت: در حال حاضر ۱۵ محصول در این شرکت دانش بنیان تولید می‌شود و این شرکت ۱۰ درصد از لیست دارویی را قبول کرده است تا با تولید دارو‌ها وابستگی به واردات قطع شود و ۲۱ میلیارد تومان در فرایند خط جدید تولید دارو‌های انسانی سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران چهارمین کشور در تولید گلاس لایند/ مصارف دارویی در دنیا معادل ۴۴ میلیارد دلار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..