تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سقوط سلامت کشور با افزایش ظرفیت پزشکی/ ظرفیت‌ها بدون زیرساخت نباید زیاد شود

در نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی به لاریجانی مطرح شد؛

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت بهداشت، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نگرانی جامعه پزشکی و دانشجویی نسبت به طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی تاکید کرد: افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختارهای لازم، موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی که با زمینه سازی جهت دار رسانه‌ای روز‌های اخیر در مجلس شورای اسلامی ارائه شد، موجب نگرانی در جامعه پزشکی و دانشجویی شده است.

یقینا طرح مساله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای آموزش پزشکی از قبیل تعداد اساتید و تعداد تخت‌های بیمارستان‌های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز، موجب خسارت‌های جبران ناپذیر به این رشته خطیر خواهد شد.

اینجانب به عنوان مسئول سازمان نظام پزشکی کشور و معلمی که ۳۰ سال تدریس پزشکی را تجربه کرده ام با اطمینان عرض می‌کنم که افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختار‌های لازم موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

امیدوارم با تدبیر و عنایت ویژه جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس و نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم، مسیر صلاح و سداد برای آینده سلامت مردم مدنظر و عمل قرار گیرد.

دکتر محمد رضا ظفرقندی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سقوط سلامت کشور با افزایش ظرفیت پزشکی/ ظرفیت‌ها بدون زیرساخت نباید زیاد شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..