تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیام‌های صوتی قربانی جدید نقض حریم خصوصی در فیسبوک

پیام‌های صوتی قربانی جدید نقض حریم خصوصی در فیسبوکبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک رونویسی از چت‌های صوتی خود را تا اطلاع ثانویه به دلیل نگرانی‌های امنیتی غیرفعال کرد. اپلیکیشن فیسبوک مسنجر پیام‌های صوتی جابه‌جا شده بین کاربران مختلف را جهت بررسی عملکرد هوش مصنوعی رونویسی می‌کرد. عده‌ای از کاربران معتقد بودند که اتخاذ چنین روشی امنیت حریم خصوصی کاربران را به شدت مورد تهدید قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ضعف امنیتی توییتر در حفظ حریم خصوصی کاربران

به تازگی اطلاعاتی از شرکت فیسبوک منتشر شده است که نشان می‌دهد کاربران غیرمجاز با نفوذ به پیام‌های صوتی ارسال شده در این شبکه اجتماعی، رونویسی از آن‌ها تهیه کرده و حریم خصوصی کاربران را مورد تهدید قرار دادند. همچنین برخی از کاربران در قالب رونویس پیام صوتی مطالبی غیراخلاقی و مبتذل را در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند. 

توقف فعالیت سرویس رونویس پیام صوتی در فیسبوک

کارشناسان فناوری معتقدند که فیسبوک به دلیل ترس از رسوایی مجدد و ایجاد دردسرهای بزرگ‌تر سرویس رونویس چت صوتی را غیرفعال کند. این کارشناسان همچنین گفتند: فیسبوک همواره در حفاظت همه جانبه و صحیح از حریم خصوصی کاربران مشکل داشته و باید نظارت بر اپلیکیشن‌های زیر مجموعه خود را بیشتر کند. 

پیام‌های صوتی قربانی جدید نقض حریم خصوصی در فیسبوک

علاوه بر نگرانی‌های موجود از انتشار رونویس پیام‌های صوتی کاربران در فضای مجازی، صحبت‌هایی مبنی بر استراق سمع برخی از این فایل‌های صوتی نیز مطرح شده است و کاربران زیادی را با نگرانی مواجه کرده است. فیسبوک پیش از این نیز بارها مورد اتهام نقص حریم خصوصی قرار گرفته بود و در مواردی نیز این اتهامات ثابت شده و به همین دلیل این شرکت آمریکایی را با جریمه‌های مالی بسیار سنگین رو به رو کرده بود. 

فیسبوک همواره با سیاست مداران اتحادیه اروپا مشکل داشته و حتی در موردی خاص بیش از ۵ میلیون دلار جریمه مالی از سوی دولت‌های مختلف اروپایی برای فیسبوک در نظر گرفته شد. 

انتهای پیام/

فیسبوک سرویس رونویس پیام صوتی خود را غیرفعال کرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیام‌های صوتی قربانی جدید نقض حریم خصوصی در فیسبوک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..