تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح آمایش رشته‌های تحصیلی هنوز به پایان نرسیده است/ ساماندهی و حذف رشته‌های بدون بازار کار

معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعیین رشته‌های جدید بر حسب نیاز کشورعلی خاکی‌صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی و حذف رشته‌های بدون بازار کار، اظهار کرد: ساماندهی و پرداختن به رشته‌های دانشگاهی، مربوط به طرح آمایش رشته‌ها می‌شود که هنوز به پایان نرسیده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: طرح آمایش رشته‌های تحصیلی از مدتی پیش مورد ارزیابی قرار گرفت تا مبنی‌بر آن برخی از رشته‌ها حذف و برخی رشته‌ها اضافه شوند.

خاکی‌صدیق گفت: در حال حاضر رشته‌هایی در برخی دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود که با توجه به بازار کار اشباع و یا تغییراتی در آن ایجاد شده تاست که در سالهای اخیر نیازی به وجود آنها احساس نمی‌شود.

پذیرش دانشجو باید بر مبنای نیاز کشور باشد

او بیان کرد: برخی از رشته‌های تحصیلی مثل قالیبافی، کشتیرانی و ... فقط در قسمت‌های خاصی از کشور کاربرد دارند و برای آنها بازار کار وجود دارد، بنابراین باید تدریس آنها هم به محل‌های خاصی محدود شود. رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها باید بر مبنای نیاز کشور اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به شرایط ذکر شده و تحولات اخیر کشور، نیاز به حذف یا راه‌اندازی برخی از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف وجود دارد تا بتوانند پاسخگوی نیازهای کشور باشند.

خاکی‌صدیق تصریح کرد: به طور کلی وزارت علوم از راه‌اندازی رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای استقبال می‌کند و هر دانشگاهی که بتواند ایده و طرح مناسب و اصولی در این حوزه ارائه کند، با استقبال وزارت علوم مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: فشار‌های فراستادی بزرگترین چالش آموزش عالی/ دانشگاه آزاد خود را تافته جدابافته می‌داند

او ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به سمت تأسیس رشته‌های جدید و تدریس بین‌رشته‌ای حرکت کنند و بدون شک این یکی از اهداف ما برای آینده‌ نزدیک خواهد بود.

به گفته خاکی‌صدیق رشته‌های جدید برحسب نیاز کشور و ضرورت تعیین می‌شوند؛ بنابراین می‌توانند کمک زیادی به پیشرفت علمی کشور داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآوری کرد: تدوین طرح آمایش رشته‌های تحصیلی به زودی به پایان می‌رسد و می‌توانیم شاهد عملکرد هرچه بهتر دانشگاه‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح آمایش رشته‌های تحصیلی هنوز به پایان نرسیده است/ ساماندهی و حذف رشته‌های بدون بازار کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..