تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!

برترین‌ها: می‌گویند ورزش برای سلامتی مفید است، اما احتمالا منظورشان ورزش هلندی نشستن روی میله (Paalzitten) نیست. در این ورزش شرکت‌کنندگان واقعا ده‌ها ساعت روی تیرک چوبی می‌نشینند تا خسته شوند.

مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!


هیچکس نمی‌داند این ورزش دقیقا از کجا آمده، اما برخی منابع ادعا می‌کنند که از استان هلندی فریسلاند آمده، جایی که مردم محلی با اختراع ورزش‌هایی که شامل استفاده از اشیای روزمره می‌شود، سعی می‌کردند بی‌حوصلگی خود را سرکوب کنند. دقیقا معلوم نیست که چرا و چطور ممکن است این فکر به ذهن کسی خطور کند که ساعت‌ها نشستن روی میله چوبی بی‌حوصلگی را رفع می‌کند، اما این ورزش واقعا وجود دارد و هنوز هم گاهی در هلند برگزار می‌شود.

مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!


تیرک‌های این ورزش معمولا در آب و در فاصله چند متری از یکدیگر قرار دارند، بنابراین اگر شرکت‌کنندگان از روی آن‌ها بیفتند آسیب نمی‌بینند. تیر‌ک‌های مدرن معمولا مجهز به صندلی و پشتی هستند بنابراین شرکت کنندگان زیاد اذیت نمی‌شوند. همچنین قوانین اجازه می‌دهد هرچند ساعت یکبار از توالت استفاده کنند.

مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!


اما همیشه به این راحتی نبوده است. در اوایل دهه ۱۹۷۰ شرکت‌کنندگان اجازه نداشتند به هیچ وجه تیرک خود را ترک کنند. حتی در این شرایط سخت هم، در جام جهانی پالیزتن در سال ۱۹۷۲، یک نفر توانست ۹۲ ساعت پیاپی روی تیرک بنشیند.

مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!


این ورزش هنوز وجود دارد، اما چون تماشای آن هیجان انگیز نیست، بیشتر یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید تا یک ورزش تماشایی. به دلایل بدیهی، افراد کمی حاضرند روزها بنشینند و منتظر بمانند تا نفر اول این مسابقه بالاخره از تیرک پایین بیاید و برنده شود.

مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!


این ورزش کسل‌کننده الهام‌بخش یکی از بدترین فیلم‌های سینمایی هلند به نام «ورزشکار قرن» شد. فیلم ماجرای شرکت کننده‌ای است که از کودکی آرزو دارد رکورد ۲۵۰ روز نشستن روی تیرک رابشکند. او حتی در حالی که روی تیرک چوبی نشسته پدر می‌شود و عشقش را از دست می‌دهد چون حاضر نمی‌شود برای کمک به او از مسابقه انصراف دهد. او در نهایت روی تیرک مسابقه پیر می‌شود و می‌میرد. این فیلم در سال ۲۰۰۶ نامزد بدترین فیلم و بدترین کارگردانی شد.

منبع: odditycentral




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..