تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبر نوری در مسیر امنیت بیشتر ارتباطات کشور

بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبر نوری در مسیر امنیت بیشتر ارتباطات کشوربه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک عضو هیات‌ علمی گروه ارتباطات نوری پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ضمن اشاره به آخرین وضعیت پروژه بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبر نوری، تاکید کرد: به محض تحقق بومی‌سازی این تجهیزات، بستر اصلی انتقال در شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌شود.

علی امامی مجری پروژه بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبر نوری در خصوص این پروژه گفت: در سند برنامه ششم توسعه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، «تولید تجهیزات شبکه مبتنی بر IP» با سرمایه‌گذاری مشترک با بخش خصوصی، به‌عنوان یکی از کالا‌های راهبردی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: از طرفی بومی‌سازی سیستم‌های انتقال نوری پرظرفیت در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات، قرار دارد.

امامی ادامه داد: در این راستا معاونت محترم برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجام پروژه «پژوهش و تولید نمونه تجهیزات شبکه انتقال مبتنی بر فیبر نوری با ظرفیت ۱۰۰ Gbps» با استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی را به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار کرده است.

مجری پروژه بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبر نوری خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه در راستای انجام این ماموریت، پروژه «طراحی و ساخت سیستم‌های انتقال نوری POTN با قابلیت ROADM تا نرخ بیت ۱۰۰ G» را با مشارکت ۵۰ درصدی با بخش خصوصی به تصویب رساند.

به گفته امامی، تیم فنی داخل پژوهشگاه همچنین فعالیت خود بر روی آماده‌سازی نرم‌افزار صفحه کنترل مبتنی بر T-SDN را انجام داده و نسخه اولیه آن را نیز تهیه کرده است.

عضو هیات‌علمی گروه ارتباطات نوری پژوهشکده CT تأکید کرد: بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبر نوری در شرایط تحریم از اهمیت بسزایی برای ایجاد ارتباط پایدار و امنیت ارتباطات کشور برخوردار است و بستر اصلی انتقال در شبکه ملی اطلاعات را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبر نوری در مسیر امنیت بیشتر ارتباطات کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..