تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رسانه در ایران رشد نکرده است/ انحصار رادیو و تلویزیون شکسته شود

 مصطفی کواکبیان شامگاه سه شنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران استان سمنان با بیان اینکه رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند اما امروز شاهدیم که به مانند دیگر ارکان دموکراسی در کشورمان آنچنان که باید و شاید رشد کیفی و لازم را نداشته است، ابراز کرد: رکن چهارم دموکراسی باید جدی‌تر دیده شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری مواقع قوانین نیز اجازه رشد را به رسانه‌ها نمی‌دهد، افزود: برای مثال امروز در تمام کشورها حتی کشورهای خلیج فارس تلویزیون‌ها خصوصی هستند اما در ایران اینگونه نیست و در نتیجه باید به سمتی حرکت کنیم که انحصار رادیو و تلویزیون شکسته شود تا بیشتر به سمت دموکراسی پیش برویم.

امنیت شغلی دغدغه خبرنگاران

عضو خانه ملت با بیان اینکه طرح اصلاح سیستم رسانه ها و صدا و سیما به مجلس آمد اما فوریت آن متاسفانه رای نیاورد، تاکید کرد: این امر در دستور کار مجلس وجود دارد تا ان شاالله بتوانیم به طور همه جانبه بحث رسانه ها و مطبوعات را در کشور جدی بگیریم.

کواکبیان با بیان اینکه حداقل ۱۰ مشکل در بین خبرنگاران وجود دارد که باید برای رفع آن دست به دست هم داد، ابراز داشت: صرف یک تقدیر در روز خبرنگار نمی تواند چاره ساز این قشر باشد.وی افزود: جایگاه خبرنگاران رفیع است و صرفا یک تقدیر مشکلی از آنان برطرف نخواهد کرد برای مثال امروز امنیت شغلی مهمترین مسئله خبرنگاران است که نمی دانند در شش ماه آتی اصلا در رسانه حضور دارد یا خیر آیا رسانه تعطیل می شود یا خیر که این واقعا دغدغه فکری یک خبرنگار محسوب می شود.

اتهام امنیتی به خبرنگاران زده نشود

عضو خانه مطبوعات کشور گفت: برخی اوقات اتهاماتی به خبرنگاران زده می شود که بلافاصله برای این قشر پرونده های امنیتی درست می شود که البته در استان سمنان خوشبختانه چنین چیزی رخ نداده است لذا باید گفت خبرنگار حتی اگر اشتباه کرده، باید دانست که او هم کشورش را دوست دارد و نمی خواهد مخل نظام امنیتی کشور باشد اما برخی اوقات انگ های سیاسی به خبرنگاران زده می شود و امیدواریم رئیس قوه قضائیه برای این امر چاره ای بیندیشند.

کواکبیان با تاکید بر اینکه اتهام امنیتی به خبرنگاران معنی ندارد، بیان کرد: خبرنگار نباید نگران این باشد که اگر اختلاسی را در یک دستگاه اداری و دولتی و ... بیان کرد بعدا برایش در دستگاه قضایی با اتهامات امنیتی روبرو شود لذا ما معتقد هستیم خبرنگاری که دل به دریا می زند و ناعدالتی ها و رانت خواری ها را افشا می کند، اتفاقا باید دستش را بوسید و از وی تقدیر کرد.

وی افزود: وقتی یاشار سلطانی املاک نجومی را برملا کرد ما در مجلس به این امر واکنش نشان دادیم که نباید این بحث امنیتی برای وی ایجاد شود چرا که او خبرنگار است و مسائلی را مطرح کرده که می بایست به آن رسیدگی کرد.

2323




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رسانه در ایران رشد نکرده است/ انحصار رادیو و تلویزیون شکسته شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..