تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاتمی: هرکسی غیرت دینی دارد «مرگ بر آمریکا» می گوید/امام جمعه اصفهان: چرا مردم باید ساعت‌ها در صف دریافت گوشت بایستند؟

حجت الاسلام احمد خاتمی، در خطبه های نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران با تاکید بر تقوای الهی عنوان کرد: رعایت تقوا در گفتار، نوشتار و فضای مجازی امری ضروری است و باید طبق قرآن کریم، قول سدید که سخنی استوار و راست است داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: قول مستند و راست و صدیق، گفتاری است که بشود آن را اثبات کرد، در بیان قول صحیح و راست، سخن از تقوای الهی است، از مصادیق و نقطه مقابل قول سدید، دروغ است.

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران در ادامه می آید: 

* درباره دروغ نکات مهمی وجود دارد، اول اینکه دروغ تنها یک مسئله فردی نیست، گرچه از آن هم باید اجتناب کرد، ولی دروغ در مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی نیز مصداق دارد.

* چه بسا دروغ گفتن در این عرصه ها، گناه مضاعفی باشد، گفتن آمار دروغ برای مردم نیز گناهی مضاعف به شمار می رود، باید دروغ را گسترده ببینیم و از آن اجتناب کنیم.

* در روایات فراوانی و در حدود 30 روایت این نکته مهم بیان شده که دروغ با ایمان سازگاری ندارد و نمی توان گفت که هم مومن هستیم و هم دروغ می گوئیم.

* باید از دروغ اجتناب کرد زیرا با ایمان سازگاری ندارد و بنیان ایمان را خراب می کند، دروغ و نقل دروغ نیز گناه است اگر شبکه اجتماعی آلوده یک خبر دروغ را منتشر می کند وقتی بدون اطلاع از درستی خبر،آن را منتشر کنیم دچار گناه شده ایم.

* در نامه 70 در نهج البلاغه آمده است که در دروغ گوئی انسان همین بس که هر خبری را بشنود، آن را نقل می کند،پس از بازگوئی خبری که صحت آن را نمی دانیم،اجتناب کنیم.

*( با گرامیداشت عید سعید قربان): طبق آیه 4 سوره ممتحنه، از جلوه های برجسته ابراهیم خلیل الرحمان، که اعمال حج و قربانی نمادی از رفتار این پیامبر بزرگ بوده، برائت از مشرکان است. در این آیه قرآن کریم می فرماید شما نیز اقتدا به ابراهیم داشته باشید و از دشمنان برائت کنید تا حج ابراهیمی که گفته می شود حجی است که راه و منش ابراهیم را زنده کرد،را برگزار کرده باشید.

* برائت از مشرکین آدم کش و کودک کش و برائت از آمریکا و صهیونیست های جنایتکار که نماز مسلمانان در مسجد القصی را به خاک و خون کشیدند امری مهم است. امروز برائت از آمریکا و صهیونیست جنایتکار، جلوه غیرت دینی است،هر کس غیرت دینی دارد با شکوه فریاد می زند "مرک بر امریکا و مرگ بر صهیونیست".

* سخن این است که امروز آمریکا و همپیمانانش، رژیم صهیونیستی با اسلام مساله دارند و غلبه و هجمه آنها بر علیه اسلام است، آنها با دین شما طرف هستند و می خواهند دست از دین بردارید.

* مخالفت با ایران با همین هدف است، آنها به خوبی می دانند که ما تروریسم نیستیم و خود شان تروریسم هستند، آنها به خوبی می دانند در خظ مقدم حقوق بشر امریکا و هم پیمانانش و رژیم جنایتکار صهیونیست،آدم کشی است.

* آنها در یک شهر و یک کشور، بیش از ده هزار نفر را کشته اند و مدام کودک در یمن کشته می‌شود، شما ترورییست هستید که اصلا حقوق بشر را نمی فهمید.

* سخن از بمب اتم هم نیست، چون فقه ما مخالف سلاح کشتار جمعی است، ما کاری به بمب اتم نداریم، بمب اتمی که آن ها از آن می ترسند، اسلام جان گرفته در ایران اسلامی است.

* بر اساس آیه 120 سوره آل عمران، بشارت می دهم و به اعتماد به وعده های خداوند می گویم دشمنان تاکنون هیچ غلطی نتوانسته اند انجام دهند و از این پس نیز نخواهند توانست.

* مطمن باشید با صبوری و مقاومت شما و تقوای شما، کید و مکرشان به ضرر شما نخواهد بود و کید دشمن به خودشان برمی گردد، به ملت بزرگ ایران می گویم به خواست خداوند شما ماندگار هستید و دشمنان شما خواهند رفت و مکرشان به خودشان باز می گردد.

* از کارتر اولین رئیس جمهوری امریکا بعد از انقلاب اسلامی تا آخرینشان این ترامپ روانی که روی کارآمده همگی آرزوی براندازی نظام را داشتند اما از پا افتادند و برخی مردند، ترامپ و رژیم صهیونیستی نیز این آرزو را به گور می بردند.

انتقاد از شرایط سخت اقتصادی

همچنین مهر نوشت:

حجت الاسلام میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز عید قربان به ایراد سخنرانی پرداخت که اهم آن به شرح زیر است:

* همه مسلمانان باید به وظایف خود در مقابله با دشمنان دین و استکبار جهانی عمل کنند تا وعده الهی برای پیروزی محقق شود، به یقین  وعده سید حسن نصرالله در خصوص برگزاری نماز در بیت‌المقدس امری دور از دسترس نیست و به زودی تحقق  خواهد یافت.

* نقشه‌های دشمنان بر علیه اسلام و انقلاب هرگز پیروز نخواهد شد،ملت ایران همواره در برابر نقشه‌های مختلف دشمنان ایستادگی کرده است و فرزندان این ملت با جان خود از ارزش‌های انقلاب پاسداری کرده است.

* مسئولان باید برای خدمت به این ملت بی نظیر سر از پا نشناسند، امرزو شرایط اقتصادی برای مردم بسیار سخت شده است، به واقع جای تاسف دارد که مردم باید ساعت‌ها در صف دریافت گوشت بایستند، آنگاه برخی نزدیکان مسئولان با ارز تخصیص یافته برای دارو و گوشت محصولات دیگری وارد کرده‌اند.

27219




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاتمی: هرکسی غیرت دینی دارد «مرگ بر آمریکا» می گوید/امام جمعه اصفهان: چرا مردم باید ساعت‌ها در صف دریافت گوشت بایستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..