تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حیرت انگیز‌ترین آکواریوم‌های دنیا را بشناسید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در دریا چیز‌های شگفت‌انگیز بیشتری نسبت به خشکی وجود دارد. اگرچه نمی‌توان آکواریوم‌ها را با دریا‌ها مقایسه کرد، اما آکواریوم‌ها نیز در حد کوچکتری، زیبایی‌های دریا‌ها را به نمایش می‌گذارند و مکان مناسبی برای لذت بردن از تماشای موجودات دریایی اند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی ۱۰ آکواریوم شگفت انگیز دنیا بپردازیم.

حیرت انگیز‌ترین آکواریوم‌های دنیا را بشناسید

۱۰- آکواریوم شهر «پرت» در غرب استرالیا
این آکواریوم در شهر پرت، بزرگ‌ترین آکواریوم استرالیا و یکی از بزرگ‌ترین‌های جهان است که با حدود ۳.۵ میلیون لیتر آب پر شده است. این آکواریوم با وجود موجودات ساحلی استرالیا خاص‌تر نیز شده است. موجوداتی مثل کوسه، نهنگ، تمساح، کوسه نوک سیاه، این آکواریوم را واقعا زیبا کرده اند. کسانی که از نمای خارجی آکواریوم راضی نیستند، می‌توانند با پرداخت پول بیشتر و به کمک مربی غواصی، در داخل آکواریوم نیز تجربه شنا داشته باشند.

۹- آکواریوم «تورکوازو» در ترکیه
این آکواریوم در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. این آکواریوم در داخل مرکز خرید استانبول واقع شده است. هزینه‌های این آکواریوم توسط مردم تامین می‌شود. بیش از ۱۰ هزار موجود دریایی در این آکواریوم زندگی می‌کنند. یک تونل نیز در زیر این آکواریوم به طول ۸۰ متر وجود دارد و بازدید کنندگان می‌توانند از منظره‌ی زیر آب نیز لذت ببرند.

۸- آکواریوم «اکیناوا» در ژاپن
آکواریوم اوکیناوا یکی از شگفت‌انگیزترین آکواریوم‌ها در دنیا محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد. این آکواریوم در حدود ۹ میلیون لیتر آب ظرفیت دارد. این آکواریوم دارای بزرگ‌ترین دیوار شیشه‌ای در دنیا محسوب می‌شود. وال، کوسه، ساردین و مانتا ری انواع موجوداتی هستند که در این اکواریوم زندگی می‌کنند.

۷- آکواریوم مرکز خرید دوبی
مرکز خرید دوبی یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان، همچنین یکی از بزرگ‌ترین و شگفت انگیز‌ترین آکواریوم‌های دنیا را نیز در خود جای داده است. این آکواریوم با ظرفیتی ۱۲ میلیون لیتری آب، نزدیک به ۳۳ هزار موجود دریایی در ۹۰ گونه‌ی متفاوت در خود جای داده است. دیوار شیشه‌ای به ارتفاع ۸ متر و قطر ۳۲ سانتیمتر، یکی از بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود است.

۶- آکواریوم «مونتری بی» در کالیفرنیا
نهنگ، کوسه، ماهی ساردین، مارماهی، ژله ماهی از جمله ساکنان این اکواریوم برجسته در دنیا، هستند. این آکواریوم که در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد دیدگاهی حفاظتی از موجودات دریایی دارد و بیشتر موجودات درون این آکواریوم موجوداتی در حال انقراض هستند. دو مخزن عظیم آب درون این آکواریوم را تامین می‌کنند. حدود ۳۵ هزار موجود دریایی در بیش از ۹۰ گونه متفاوت در این آکواریوم زندگی می‌کنند.

۵- «دنیای دریایی اوشاکا» در شهر دوربان، آفریقای جنوبی
دنیای دریایی اوشاکا یک آکواریوم نیست بلکه یک پارک دریایی فوق العاده است. این مجتمع دریایی دارای ۳۲ مخزن متفاوت با حدود ۴.۵ میلیون لیتر آب است. از انواع موجودات دریایی مانند اسب دریایی، دلفین‌ها و کوسه‌ها در این پارک محافظت می‌شود. این بنا به شکل یک کشتی بزرگ ساخته شده است که جذابیت آن را دو چندان می‌کند. کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید زیادی نیز در اطراف این پارک دریایی وجود دارد که بازدید کنندگان می‌توانند از خرید نیز لذت ببرند. یک رستوران ویژه نیز در این مرکز وجود دارد و مشتری‌ها می‌توانند از غذا‌های متفاوت لذت ببرند در حالی که توسط مخزن بزرگی شیشه‌ای از کوسه‌ها احاطه شده اند.

۴- آکواریوم «اقیانوس شانگهای»
یکی از زیباترین آکواریوم‌های آسیا، آکواریوم اقیانوس شانگ‌های است که به ۹ قسمت متفاوت تقسیم می‌شود و هر قسمت، یک زندگی دریایی متفاوتی را نیز نشان می‌دهند. این قسمت‌ها شامل منطقه قطب جنوب، استرالیا و مهم‌ترین آن‌ها، منطقه چین است. قسمت چین دارای گونه‌های مختلف بومی چین است. دیدنی‌ترین قسمت این آکواریوم تونلی است که در زیر این آکواریوم وجود دارد و به طول ۱۵۵ متر است که طولانی‌ترین تونل در نوع خود در دنیا است و تجربه پیاده روی دیدنی و فراموش نشدنی را به بازدید کنندگان هدیه می‌دهد، در حالی که با موجودات دریایی مختلف احاطه شده اند.

۳- مجتمع L’Oceanographic در والنسیا، اسپانیا
این مجتمع دریایی بزرگ، بخشی از یک نمایشگاه بزرگ به نام علم و هنر در اسپانیا است. این اکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپا محسوب می‌شود که نزدیک به ۹ میلیون لیتر آب ظرفیت دارد. این آکواریوم دارای ۹ بخش در زیر آب است که ۴۵ هزار موجود دریایی در ۵۰۰ گونه‌ی متفاوت را در خود جای داده است.

۲- آکواریوم جورجیا در آتالانتا

این آکواریوم که بازدیدکنندگان را شگفت زده می‌کند دارای ۱۲۰ هزار موجود آبزی در ۵۰۰ نوع مختلف است. این آکواریوم در سال ۲۰۰۵ و با کمک ۲۵۰ میلیون دلاری یک بنیاد مالی افتتاح شد. این نمایشگاه نزدیک به ۲۵ میلیون لیتر آب را در خود جای داده است و بعد از آسیا دومین مکان محافظت شده‌ای است که نهنگ نیز در آن نگهداری می‌شود.

۱- «آکواریوم دریا»، سنگاپور

این جاذبه‌ی گردشگری واقع در جنوب شرقی آسیا، در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد. این آکواریوم دومین آکواریوم بزرگ در دنیا است و در صدر لیست ما قرار دارد. آکواریوم دریا داری ۵۵ میلیون لیتر آب است که بیش از ۱۰۰ هزار موجود دریایی در ۸۰۰ نوع مختلف در آن زندگی می‌کنند و از آبزیان آن می‌توان به دلفین ها، کوسه ها، خرچنگ‌ها و... اشاره کرد.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

۱۰ آکواریوم زیبا و شگفت‌انگیز در دنیا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حیرت انگیز‌ترین آکواریوم‌های دنیا را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..