تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بنتلی کورنیش کلاسیک مدل ۱۹۳۹ بازتولید شد

تیم بازسازی خودروهای کلاسیک مولینر به‌تازگی مدل جدیدی از بنتلی کورنیش مدل ۱۹۳۹ را بازسازی کرده است.

شرکت مولینر که مسئولیت تزیین و تولید محصولات لوکس بنتلی را برعهده دارد، به‌تازگی نسخه‌ای جدید از مدل کورنیش (Corniche) سال ۱۹۳۹ را بازسازی کرده است. نام کورنیش از جاده‌های ساحلی در فرانسه الهام‌ گرفته‌ شده است.

بنتلی کورنیش / Bentley Courniche

در سال ۱۹۳۹، بنتلی کورنیش به‌عنوان مدلی تقویت‌شده از بنتلی MKV معرفی شد. از تغییرات انجام‌گرفته در بنتلی کورنیش در مقایسه با خودرو کلاسیک MKV، می‌توان به بدنه‌ی سبک‌وزن و جعبه‌دنده‌ی منحصر‌به‌فرد و افزایش قدرت پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری ۶ سیلندر خطی اشاره کرد. پس از انجام آزمایش‌های سرعت که کورنیش در آن موفق شد سرعتی بیش از ۱۶۰ کیلومتربرساعت را ثبت ند، خودرو مذکور در جاده‌های فرانسه دچار سانحه شد.

بنتلی کورنیش / Bentley Courniche

پس از بمباران منطقه‌ ساحلی فرانسه به‌دست آلمانی‌ها در جنگ جهانی، بنتلی کورنیش که در انباری مخفی‌ شده بود، کاملا از بین رفت؛ اما تعدادی از قطعات این خودرو باقی ماند که برای ساخت نمونه‌های آینده تولید‌ شده بود. بنابراین، بنتلی موفق شد از قطعات باقی‌مانده در ساخت خودرو جدید استفاده کند.

بنتلی کورنیش / Bentley Courniche

مقاله‌های مرتبط:

پروژه‌ی ساخت نمونه‌ای جدید از بنتلی کورنیش از سال ۲۰۰۱ آغاز شد؛ یعنی همان زمانی‌که کن لی، مدیرعامل پیشین بنتلی و تعدادی از علاقه‌مندان به این خودرو طرحی برای ساخت نمونه‌ای جدید ارائه دادند. بنتلی حمایت مالی پروژه را در سال ۲۰۰۸ برعهده گرفت و سپس، به‌دستور آدرین هالمارک، مدیرعامل جدید بنتلی، احیای مدل کورنیش از سر گرفته شد.

بنتلی کورنیش / Bentley Courniche

از آن زمان تاکنون، پروژه با نظارت تیم مولینر و کارکنان سایر بخش‌های بنتلی پیش رفت. شاسی مدل جدید کاملا از قطعات باقی‌مانده از سال ۱۹۳۹ ساخته‌ شده است؛ اما قطعات بدنه و کابین خودرو جدید هستند. بخش‌های مختلف بدنه را تیمی تولید کرده است که مسئولیت ساخت بدنه‌ی بنتلی مولسان را برعهده داشت.

بنتلی کورنیش / Bentley Courniche

شایان ذکر است قطعات بدنه براساس طرح‌های تولید اهدایی خانواده‌ی جرج پاولین، طراح بنتلی کورنیش، تولید شده‌اند. کابین خودرو براساس جنس چرم و پوشش استفاده‌‌شده در سال ۱۹۳۹ تولید شده است؛ در‌حالی‌که تزیین چوبی دورتادور شیشه‌ها با عملیات حرارتی مخصوصی طراحی شده‌اند. تیمی از آهنگران متخصص، سه ماه برای بازتولید جلوپنجره‌ی خودرو انرژی گذاشته‌اند و هریک از شیارهای جلوپنجره با استفاده از نرم‌افزار‌های پیشرفته طراحی‌ شده است.

بنتلی کورنیش / Bentley Courniche

همانند نمونه‌ی اصلی، بنتلی کورنیش بازتولیدشده از پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری با پیستون‌های تراکم‌بالا و کاربراتورهای بزرگ‌تر و منیفولد ورودی جدید بهره می‌برد. بنتلی امسال صدمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد و تاکنون مدل‌های تولید محدود و خاصی را به این مناسبت معرفی کرده است. بنتلی کورنیش بازتولیدشده درکنار مدل‌های کلاسیکی همچون Birkin Blower و WO با پیشرانه‌ی هشت‌لیتری، شهریور امسال در لندن به‌نمایش گذاشته می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بنتلی کورنیش کلاسیک مدل ۱۹۳۹ بازتولید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..