تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فشار خون و ضربان قلب با این وسیله سرمایشی بالا می‌رود/ استفاده از پنکه برای بیماران قلبی ممنوع است

کارشناسان به افرادی که علاقه‌مند به استفاده از وسایل سرمایشی در گرمای تابستان هستند توصیه می‌کنند درصورت دارا بودن سابقه بیماری قلبی یا دیگر بیماری‌ها مزمن در استفاده از وسایل سرمایشی دقت کنند.

خطر استفاده از پنکه در هوای گرم و خشک

استفاده از وسایلی، چون پنکه در هوای گرم و خشک می‌تواند سبب افزایش ضربان و فشارخون شود، اما زمانی که هوا گرم و مرطوب باشد استفاده از پنکه برقی خطری برای سلامت افراد ندارد.

کارشناسان دانشگاه سیدنی استرالیا با بررسی ضربان قلب و فشارخون گروهی دریافتند، قرارگرفتن در معرض وزش باد پنکه در هوای گرم و خشک سبب افزایش تدریجی فشار و ضربان قلب می‌شود.

زمانی که هوا گرم و دارای رطوبت زیاد باشد، استفاده از پنکه می‌تواند سبب کاهش دمای بدن، آرام سازی ضربان قلب و تعادل نسبی فشارخون شود.

راهکارهایی برای پیشگیری از گرمازدگی

با توجه به افزایش موج گرما در بسیاری از کشور‌های دنیا، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد توجه ویژه‌ای برای سلامت خود داشته باشند تا دچار گرمازدگی، سکته گرمایی و سایرمشکل‌های سلامت نشوند.

قرارگرفتن در محیط با دمای پایین، نوشیدن میزان کافی آب، استفاده از عینک آفتابی، کلاه، لباس‌های پوشیده، استفاده از ضد آفتاب، پرهیز از قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم اشعه آفتاب به ویژه در ساعت‌های اوج تابش خورشید و مصرف مواد خوراکی سالم می‌تواند سبب کاهش خطر گرمازدگی شود.


محققان به افراد سالمند، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا توصیه می‌کنند در زمانی که هوا به شدت گرم و خشک است، از دیگر وسایل سرمایشی برای متعادل کردن دمای هوای فضای درونی خانه و محل کار استفاده کنند، این افراد می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های رطوبت ساز، فضای درونی خانه یا محل کار را ابتدا مرطوب کنند و آنگاه از وسایل سرمایشی، چون پنکه استفاده کنند.

به گفته دانشمندان استفاده از پنکه زمانی در هوای بسیار خشک و دمای بالای ۳۷.۲ درجه سلیسیوس ، می‌تواند سبب خطر گرمازدگی در افراد شود، استفاده از پنکه درمحیط گرم و مرطوب برای سلامت بدن مفید است و سبب تنظیم دمای بدن می‌شود.

برای کاهش دمای هوای درون خانه کارشناسان توصیه می‌کنند از پرده‌هایی با رنگ روشن استفاده شود، کرکره‌های فلزی و پرده‌های با رنگ تیره سبب افزایش گرمای درونی اتاق‌ها می‌شود.

استحمام با آب سرد هم می‌تواند سبب کاهش دمای بدن شود، در روز‌های گرم برای رفع عطش به میزان کافی از مایعات استفاده کنید و نوشیدن آب، شیر کم چرب، چای و قهوه گزینه‌های خوبی برای حفظ سلامت فرد هستند.

یافته‌های این پژوهش در سالنامه پزشکی داخلی منتشر شده است.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فشار خون و ضربان قلب با این وسیله سرمایشی بالا می‌رود/ استفاده از پنکه برای بیماران قلبی ممنوع است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..