تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا دعوت از روحانی برای نشست گروه ۷ را شایعه خواند| ترامپ منتظر تماس تلفنی سران ایران

مورگان اورتاگس گفته آمریکا حاضر است بدون پیش شرطی با ایران گفت وگو کند

آفتاب‌‌نیوز :

مورگان اورتاگس روز پنج شنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به این سوال که آیا از دعوت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای شرکت در نشست گروه ۷ آگاه هستید، مطرح کرد.

وی افزود: درباره دعوت مکرون از روحانی برای شرکت در گروه ۷ اظهار کرد من روز گذشته این شایعه را شنیدم اما به نظرم درست نمی آید. من این را شنیده ام و نظری ندارم، اما معتقدم که یک شایعه بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا در صورت صحت، از سوی وزیر خارجه یا رئیس جمهوری مورد استقبال قرار می گیرد، گفت: من فکر می کنم وزیر خارجه و رئیس جمهوری گفته‌اند که مایلند با ایران بدون پیش شرطی گفت وگو کنند.

اورتاگس افزود این پیشنهاد همچنان روی میز است و هر وقت که آیت الله (رهبر معظم انقلاب اسلامی) یا روحانی یا هر کسی که در این دولت است بخواهند صحبت کنند، شنیده خواهد شد.

ترامپ منتظر تماس تلفنی سران ایران

خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا درباره تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پرسید و اینکه آیا هنوز به شبکه‌های اجتماعی آمریکا همچون توئیتر و اینستاگرام دسترسی دارد؟ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پاسخ داد: فکر می کنم او هنوز در توئیتر حضور دارد.

اورتاگس درباره اینکه گفته اید آمریکا حاضر است بدون پیش شرطی با ایران گفت وگو کند، با توجه به تحریم ظریف، می خواهید با چه کسی صحبت کنید، گفت فکر نمی‌کند گفته باشند که حتما باید با شخص خاصی در آنچه او رژیم نامید، صحبت کنند.

وی ادامه داد خواسته آنها از رهبر انقلاب اسلامی که او "آیت الله" نامید و رئیس جمهوری اسلامی ایران که او "روحانی" خطاب کرد، این است که با دقت درباره آنچه که او وحشت افکنی در منطقه خواند و چگونگی متوقف کردن آن، فکر کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد اگر آنها بخواهند درباره چگونگی رفتار همچون یک کشور عادی، بازگشت به عرصه جهانی و لغو تحریم ها صحبت کنند، دقیقا می دانند که باید به رئیس جمهوری ترامپ تماس بگیرند.

اورتاگس تاکید کرد: او (ترامپ) منتظر تماس تلفنی آنها است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا دعوت از روحانی برای نشست گروه ۷ را شایعه خواند| ترامپ منتظر تماس تلفنی سران ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..